Hop til indhold

Hjælp, hun går bare lige pludselig amork.


Gæst Isabella
 Share

Recommended Posts

Gæst Isabella

Godaften. :)

 

Syntes lige pludselig at min tæve har ændret adfærd når hun leger. Hun bliver meget agressiv. Har vedhæftet en video af det så i kan bedømme. :)

 

Hun er 6 måneder, så tænker om det mon kan være noget homonelt hvis hun evt snart kommer i løbetid? :)

 

Den er vedhæftet i en kommentar da man skal have lavet 25 indlæg. :)))

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt bedømme hvilken af hundene der er tæven.... Det virker som om den ene hund er meget voldsom, og det er nok det den lille reagere på.. Jeg antager den lille er tæven?

Videoen virker meget kaotisk, og jeg synes du skal forsøge at begrænse deres legen indenfor, eller i hvertfald sørge for det kan være mere kontrolerbart.

 

Jeg ville forsøge at begrænse den stores adfærd, du risikere at den får fremprovokeret ubehagelige oplevelser hos din tæve. I mine øjne ligner det bare en lille hund der bliver trynet, og bliver nød til at give lidt igen, og det er nemmest ved at virke lidt mere farlig end hun er....

 

Jeg tror ikke nødvendigvis at det har noget med alderen at gøre, jeg vil skyde mere på sygdom eller at hun simpelthen bare har fået nok? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige, at det der ikke er leg.

 

Jeg ville stoppe hende hver eneste gang hun starter på det.

 

Nu er det måske bare fordi jeg er usikker på hvilken der egentlig er tæven.. Men hvis jeg ser videoen rigtigt får hun jo nærmest smidt den store hund i hovedet i starten af videoen... Så er det vel okay at hun siger lidt fra, hvis hun bliver tromlet ned? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart synes jeg bare at det ligner vild leg. Hendes hale kører jo derudaf. Den anden ser så ikke ud til at det er det fedeste i verden:hmm:

 

Jeg ville nok begrænse deres mulighed for SÅ vild leg. Simpelthen skille dem ad når det bliver for vildt.

 

Og hvis den store hund er den jeg tror, er de jo næsten samme alder, og det er en han??? Så er der en risiko for at han en dag siger fra på en knap så pæn måde.

 

Begge hunde nærmer sig kønsmodningen, og hvad enten i vil det eller ej, så ændrer de sig altså. Tæverne kan blive nogle hysteriske kællinger, og hannerne spiller med musklerne. Og det er vigtigt at holde godt øje med hundene i den periode, og sørge for at vise dem hvad der er rigtigt og forkert i deres omgang med andre hunde.

 

Så skil dem ad når det bliver for vildt, og vær meget obs på om en af hundene ligner en der ikke synes det er så sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber TS kommer på banen, for jeg ser det som om den største bliver sluppet ned på gulvet, for at kunne filme den andens opførsel?

 

Jeg ser det ikke som om den største tromler noget, men derimod forsøger at komme væk, hvilket bare får den lille til at forfølge meget aggressivt?

 

Hvis den forsøger at komme væk, så er den jo for dum... Den vender jo rundt flere gange og løber tilbage til den anden hund... I mine øjne er der ingen tvivl om at den store bare leger vildt... Og jeg tror egentlig også den bette leger, jeg tror bare legen er alt, alt for vild og ukontrollerbar, når de skøjter rundt på gulvet... De kan virkelig komme til skade....

 

(lydmæssigt lyder det som ganske stille og roligt i forhold til hvordan vores lyder når de leger, så at der er knurren og den slags synes jeg bestemt ikke gør at den virker aggressiv... Det jeg bider mig fast i er at de ruller rundt og glider meget, og det kan virkelig stresse hunde i deres leg, specielt hvis de kommer til skade eller noget gør ondt, kan dette ses som at den anden gør dem skade og dermed negativt påvirke legen).

 

Jeg ville bare sørge for ikke at sætte nogen af hundene i en situation som er så meget ude af kontrol... Ingen hunde skal have lov til at lege sådan der....

Link til indlæg
Del på andre sites

hun skælder ud meget aggressivt , og sådan rigtig jagter ham, rundt og bider for meget. det kommer i flip. selvom han er helt rolig ovre for hende , og prøver at tilbyde hende lege tøj. hun vil stadig lidt med legetøj. og "normal kamp med at rulle rundt med hinanden "men det med at gå helt amok og med meget larm, som hun skælder ud. er først lige startet her for lidt ovre en uge siden. og de to hunde har leget sammen siden de var 9 uger. og begge er 6 måneder. min søster er sløj, så skriver lige videre for hende i dette indlæg. vi stopper hende i det , for simba bliver helt forskrækket og prøver virkelig at flygte fra hende.men hun starter på det meget hurtigt igen. vi tænker om der er andre der op til en løbe tid? eller midt i ? at jeres tæve viser anden adfærd? af nogen slags. eller er det alderen? teenage . men alligvel lige hvad vores problem er. burde teenagere alderen måske ikke spille en rolle hmm . hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt.....

 

Alle der har svaret, har skrevet at ingen af jeres hunde synes det er særlig fedt. Så løsningen er at begrænse deres adgang til hinanden, og når de får lov, skal det være under kontrollerede forhold hvor i kan stoppe dem hurtigt.

 

Igen, hvad enten i vil det eller ej, kan kønsmodningen ændre meget på en hunds adfærd, selvom du, Gina, jo nægter at tro det.

 

Men for alles skyld, så begræns deres legetid, og stop dem i det sekund der er optræk til ballade. Ellers risikerer i at måtte skille jeres hunde ad i et grimt slagsmål, og dét er der ingen der ønsker.

Link til indlæg
Del på andre sites

bassil berner det er præcis det der sker. han prøver at komme væk og så bliver den mindeste af hundene som er tæven mere sur :damn: og det har aldrig været sådan. og det ingen gang fordi de har leget længe sammen . måske 5 min . vis dette har sket før få gange har det været sent om aften hvor de har været sammen hele dagen. så forstår det bare ikke :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes....nok mest enig med Shii i at det er en form for leg - den tager bare overhånd og tæven prøver hvordan det er at være en lille "tæve" der kan hundse rundt med drengene, måske.

 

Prøv at tjekke hvad der sker hvis i har simba i snor, så han ikke kan opsøge hende. Hvis hun der ikke gør dette, så har i grunden - at hun prøver at styre en for vild simba.

 

Men generelt er det ikke spor unormalt at se at unghunde begynder at lege sådan, som regel føst når de ha leget et stykke tidog stresshormonerne tager over og de ikke længere kan styre at være høflige;)

 

Løsningen er at stoppe deres ville leg hver gang de kører op i det gear og give dem en kort pause.

Link til indlæg
Del på andre sites

det ikke den stores adfærd der er ændret det er den lille, men chil min hund er ikke dum , og at skrive sådan om min hund eller om nogens fordi man søger hjælp . jeg ryster på hoved. simba er ikke voldsom men reagere på " hendes " voldsomhed . og klart at forgæves prøver at lege som de hele tiden har gjort , så nok derfor han vender sig om. og skulle han blive ved med at flygte eller hvad? basil berner det ka da godt være det er homonerne der raser. men er der ikke chance for det bliver bedre i gen? mig og min søster er meget tæt. og ser med højst to dages mellem rum. og som sagt gjort fra de begge var 9 uger. og de har altid leget godt trods størelse forskel . simba ved godt hun er lille ka man se så forsigtigt med ikke og træde på hende og ligger sig ned osv . vi må finde en løsning på det her problem??

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan sikkert findes en løsning, men lige nu skal hun ikke have lov til den opførsel?

 

Jeg har ikke en gylden løsning, da jeg ikke har en anelse om hvorfor det sker? Den grund skal findes først?

 

Er hendes reaktion også sådan udenfor! Med andre hunde? Tæver? Hanhunde? Intakte? Store? Små?

 

Eller kun indendørs i hendes hjem? Eller hos jer begge? har hun evt. smerter? Stress? Usikkerhed?

 

Indtil I kender grunden, skal hun stoppes! Når I kender grunden, er der noget at arbejde med...

 

Og ja... Måske er det bare sådan det er?

 

Det er jo ikke en selvfølgelighed at man har en hund der kan med andre hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

det ikke den stores adfærd der er ændret det er den lille, men chil min hund er ikke dum , og at skrive sådan om min hund eller om nogens fordi man søger hjælp . jeg ryster på hoved. simba er ikke voldsom men reagere på " hendes " voldsomhed . og klart at forgæves prøver at lege som de hele tiden har gjort , så nok derfor han vender sig om. og skulle han blive ved med at flygte eller hvad? basil berner det ka da godt være det er homonerne der raser. men er der ikke chance for det bliver bedre i gen? mig og min søster er meget tæt. og ser med højst to dages mellem rum. og som sagt gjort fra de begge var 9 uger. og de har altid leget godt trods størelse forskel . simba ved godt hun er lille ka man se så forsigtigt med ikke og træde på hende og ligger sig ned osv . vi må finde en løsning på det her problem??

 

Og det er ikke en løsning at stoppe dem i vild leg, eller???

 

Hunde er skam ikke dumme, men de lærer jo af erfaring. Unge (han)hunde er meget naive. Og begge er helt sikkert igang med at prøve grænser af. Igen, stop dem så det ikke kammer over, for så er det god chance for at de bliver gode venner igen (eller bliver ved med at være det). Men hvis i ikke håndterer det her problem, så KAN det ende i rigtig kamp, og det er grimt!!

 

Og jo, tæver kan blive nogle rigtige kramper i forbindelse med løbetid. Så vær ekstra obs når det kommer dertil. Og så burde i nok overveje at få en eller begge hunde neutraliserede, med mindre i ligefrem ønsker hvalpe:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

bassil berner ville gerne svare på de spørgsmål men min søster er gået i seng. og har ikke længe været med når princes var sammen med andre hunde . da jeg har holdt lang pause med bla hunde gården , på grund af simba ikke ka styre sin hormoner osv. og kun en sjælden gang i mellem leger 5 ti min med kun en enkel hund som vi evt møder når vi går tur. ved hun mødes nogen gange med en lille chi , Tæve som leger godt med. men ved ikke om de har ses siden det med princes startet. tror jeg ikke. men tak for svar . og vi må ligge hovederne i blød og imens sætte hegn op når vi sammen til der evt kommer en løsning på vores problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

shil du har jo slet ikke kigget ordenlig efter i det 1 video klip vi ligger ned, burde du måske gøre inden du kalder nogens hund dum. selvom det burde du slet ikke . simba prøver konstant at komme væk , på intet tidspunk giver igen får bare skæl ud og tæsk. og lå på ryggen med lege tøj i munden og prøvet at give hende, som de altid har leget til nu. da hun så begynder at bide voldsomt og larme osv som man ser på det klip. så det kommer ud i det blå uden at simba har lagt op til det. og det er jo det der er vores problem når de har leget godt uden princes har været sådan i flere måneder. men som skrev til basil berner . vi må sætte hegn op, Til fundet årsagen til hendes adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...