Hop til indhold

Diarré - havregrød vs. udkogt ris


Annette
 Share

Recommended Posts

Det er derfor pro-lokin virker bedre, og nu er der i øvrigt den mulighed at jeg bytter om på canikur og pro-kolin.

 

Men der er lissom tre varianter, den ene har kun mælkesyredelen, den anden har ler-delen og så er der den der har begge dele, den virker bedst/hurtigst efter min erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zoolac er tilsat et eller andet sødt, derfor kan hundene li det. Jeg synes dog ikke det har samme affekt som pro-kolin og jeg sætter bare spidsen af tuben ind i mundvigen og skyder en ladning ind bagerste på tungen, der bliver ikke sagt be' om her ;-)

 

God bedring til alle de mavesyge :bighug:

 

Har prøvet det. Bella kvitterede med at kaste op på gulvet:sjov: Jow jow, prinsesse til potespidserne:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er derfor pro-lokin virker bedre, og nu er der i øvrigt den mulighed at jeg bytter om på canikur og pro-kolin.

 

Men der er lissom tre varianter, den ene har kun mælkesyredelen, den anden har ler-delen og så er der den der har begge dele, den virker bedst/hurtigst efter min erfaring.

 

Der er faktisk flere, for der er også dem der er stoppende - og kombinationer af dem alle! :blink: Og klart at det "virker bedre" med stoppende/ler ift. kun mælkesyrebakterier - men det er jo ikke i alle tilfælde det er hensigtsmæssigt at stoppe, eller kapsle ind som ler gør. Derfor er i hvert fald jeg personlig lidt forsigtig med hvad jeg bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine vil IKKE have zoolac fy og føj

Jeg bruger canikur når der er tale om diare og det skal stoppes - når det er ved at gå i orden giver jeg probiotics som jeg køber som pulver (probiotics får de forebyggende hele tiden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i grunden forunderligt. Jeg har tænkt meget over om Messi kunne havde erhvervet sig en virus. Altså noget lignende som vi mennesker kan slæwe hjem engang imellem. Det eneste vi ikke prøvede denne gang var faktisk canikur, og det er et produkt vi ellers har haft held med. Måske jeg tager fejl. Vi har prøvet så meget i denne omgang, mest fordi jeg selv var monster udmattet efter 4 nætter uden søvn.

 

Vi, dyrlægen og jeg, kom faktisk frem til at der var for meget korn i hans "kornfrie" foder. Så vi fortsætter med skånekosten 8 uger for at se om maven holder. Efter de 8 uger kører vi forsigtigt over på, måske Olivers, og ser om maven tilter. Tilter den inden for de 8 uger, ja så er det en helt anden problematik. Men knægten er superfræk (skøøøøønt) og humørfyldt, aktiv og bare så træls indimellem (lige som en unghund på 1,5 år skal være).

 

Det der bliver det sværeste er, at han intet andet må få i den periode på 8 uger. UUUUUUFFFFFF, har lyst til at give ham en kvart delle. Men nix nej. Jeg gør det ikke.

Redigeret af Annette
Staveged
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i grunden forunderligt. Jeg har tænkt meget over om Messi kunne havde erhvervet sig en virus. Altså noget lignende som vi mennesker kan slæwe hjem engang imellem. Det eneste vi ikke prøvede denne gang var faktisk canikur, og det er et produkt vi ellers har haft held med. Måske jeg tager fejl. Vi har prøvet så meget i denne omgang, mest fordi jeg selv var monster udmattet efter 4 nætter uden søvn.

Vi, dyrlægen og jeg, kom faktisk frem til at der var for meget korn i hans "kornfrie" foder. Så vi fortsætter med skånekosten 8 uger for at se om maven holder. Efter de 8 uger kører vi forsigtigt over på, måske Olivers, og ser om maven tilter. Tilter den inden for de 8 uger, ja så er det en helt anden problematik. Men knægten er superfræk (skøøøøønt) og humørfyldt, aktiv og bare så træls indimellem (lige som en unghund på 1,5 år skal være).

 

Det der bliver det sværeste er, at han intet andet må få i den periode på 8 uger. UUUUUUFFFFFF, har lyst til at give ham en kvart delle. Men nix nej. Jeg gør det ikke.

 

Was???:vedikke: Majs? Ris?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så været tvunget tilbage i ris. Bella kan sgu ikke tåle havre, ikke engang glutenfri. Hendes mave var fin igår, men igen i dag er hun tiltet. Så brune ris med moste gulerødder og dåsekallun er menuen de næste par dage. Håber sgu vi kan klare den uden en tur til dr. dyr:x: Synes pludselig at juleaften og dyrlægevagter er alt for tæt på!

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring med hende.

 

Vi talte op til 36 % indholdsstoffer der kunne relateret til korn. Her ibefattet ris. Hele delen af animalske indholdsstoffer var kyllingrelateret. Også en stor del. Og tænker jeg efter, når vi har været til træning har han altid haft pløremave dagen efter. Bruger kylling som godbider oftest. De gange jeg har brugt pølser el. andet har han ikke haft noget med maven.

 

Men hans mave er i orden igen og han laver gode lorte. Men kæft, det skånekost er dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring med hende.

 

Vi talte op til 36 % indholdsstoffer der kunne relateret til korn. Her ibefattet ris. Hele delen af animalske indholdsstoffer var kyllingrelateret. Også en stor del. Og tænker jeg efter, når vi har været til træning har han altid haft pløremave dagen efter. Bruger kylling som godbider oftest. De gange jeg har brugt pølser el. andet har han ikke haft noget med maven.

 

Men hans mave er i orden igen og han laver gode lorte. Men kæft, det skånekost er dyrt.

 

Tjek lige om de ikke har den skånekost på zooplus, enten den tyske eller engelske.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg bruger noget der hedder Probiotics som jeg køber her http://hestenshelse.dk/product/solanum-probiotics-maelkesyrebakterie-2510/

 

man kan også købe i en spand beregnet til heste - det kan hunde også bruge

ka probiotics købes i håndkøb på et alm apotek ? suk for de har jo lukket med alt i morgen. ville tag et døgn apotek vis var.
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan nok købe zoolac på apotekerne. Det er også probiotika. Er simba syg?

simba har her de sidste 3 dage haft skiftende af føring. både med det rene vand , og så igen næsten normal af føring , og i dag var der en normal pøller , og det rene vand også :shock: hvad gør jeg :vedikke: skal han have noget mod dirre? og havre grød? eller. suk håber nogen svare

Link til indlæg
Del på andre sites

simba har her de sidste 3 dage haft skiftende af føring. både med det rene vand , og så igen næsten normal af føring , og i dag var der en normal pøller , og det rene vand også :shock: hvad gør jeg :vedikke: skal han have noget mod dirre? og havre grød? eller. suk håber nogen svare

 

Æv! Jeg ville give havregrød eller udkogte brune ris med kogt kylling eller kogt hvid fisk og evt. med kogte mosede gulerødder. Og så forbi en dyrlæge eller dyrehandel efter zoolac eller lign. i morgen. Hold ham på det et par dage, og begynd langsomt at give tørfoder igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...