Hop til indhold

Leavitt Bulldog


Gæst prinzen the Dogwhisperer
 Share

Recommended Posts

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Hvorfor mener du det skulle være mere sikkert at fotografere hunde, end at registrere dem..? Man kan vel lige så godt bare fotografere 2 hunde og derefter parre to andre..? :vedikke: Vil man absolut snyde, så er det vel muligt i begge tilfælde. Men nu kan man jo snart få et DNA-baseret slægtskabscertifikat, og så er den mulighed der ikke længere, hos DKK altså...

 

Du ser parringe på billedet, og kan se dato for dette.

Men dem der vil snyde, finder altid én vej, men i LB er vi stadigvæk en lille familie, og alle kender alle, så det bliver sgu svært.

 

Godt med dna, der er fremtiden.....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nej vi vil bare have LB godkendt som race, og det skal jo ikke gøres i danmark, men jo før myndighederne kender til racen, og avlsprogrammet, jo bedre, du ved jo lige som jeg, at der kommer til at gå mange år.

 

Vi er ikke bange for forbud, vi kan bevise at der ikke er ulovlige hunde i LB, og da bevisbyrden ligger på ejers side (og ikke som almindelig retspleje, hvor du er uskyldig, indtil andet er bevist...........hmmm.....) er vi glade for at kunne bevise det i vores linier.

 

Og nu er det altså heldigvis ikke sådan, at bare fordi din nabo ikke kan lide dig, kan de anmelde dig for noget som helst, der skal være en tydelig grund, som angreb, bid, osv, før politiet overhovedet må reagerer.

 

så har du en god og sund inde i hovedet, er der absolut ingen grund til bekymring.

 

Jeg træner alle hunde, også dem der ser mistænkelige ud, og hvorfor så det, jo, det er sgu da bedre at de bliver trænet, end at de ingen steder har at gå hen med deres hund. Moral eller ej, men sådan ser jeg på det.

Men der er da flere eksempler på hunde der er blevet aflivede, udelukkende fordi en politimand har ment at det var "en forbudt race/blanding"..?? Og så vidt jeg har forstået, er det ikke nemt at modbevise selv med en FCI-anerkendt stambog, så hvorfor mener du at en ikke FCI-bog skulle være nok? I princippet kunne det jo være noget du selv har siddet og bikset sammen hjemme på computeren... :vedikke:

 

Er ellers enig i at det er bedre at hundene bli'r trænet, hatten af for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ser parringe på billedet, og kan se dato for dette.

Men dem der vil snyde, finder altid én vej, men i LB er vi stadigvæk en lille familie, og alle kender alle, så det bliver sgu svært.

 

Godt med dna, der er fremtiden.....

Igen - så kan man vel fotografere én parring, og alligevel lave en anden? Synes ikke der er belæg for at mene at det skulle være mere sikkert end en registrering.

 

DNA-banken kommer vist allerede her i det nye år, det bli'r godt på alle mulige måder, tror jeg. Også mht. div. tests. Men muligheden for at DNA-teste netop med henblik på forældreskab har jo været der længe, og er også blevet brugt. Nu bli'r det hele bare samlet, og man kan vælge at få det certifikat sammen med hvalpen. Smart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...