Hop til indhold

Leavitt Bulldog


Gæst prinzen the Dogwhisperer
 Share

Recommended Posts

Gæst prinzen the Dogwhisperer

Generel beskrivelse:

Den ideelle Old English Bulldog er en trofast, modig, medium størrelse hund med et stort kraftfuldt hoved og en solid muskuløs krop.

 

Old English Bulldogs er atletiske og har meget godt helbred. Olde English Bulldog er fri for vejrtrækningsproblemer og i stand til at nyde udendørsaktiviteter undtagen ved ekstreme temperaturer.

 

Deres temperament er stabilt og deres trofasthed gør dem til en tro følgesvend, en kompetent beskytter og til det ultimative familiemedlem.

 

Old English Bulldogs trives med at tilfredsstille deres ejere og er meget lydhøre.

Deres gennemsnit alder er over 11 år

 

Hoved: Stort og der skal være en høj moderat nedsunken fuge mellem øjnene. Baghovedet skal være i same højde som eller højere end hundens skulder højde.

Et smalt hoved eller et der virker for lille til kroppen er ikke tilladt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvorfor indsætter du ikke bare linket til dne side hvor du har hapset det fra? http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/danske.htm

 

Jeg er mere interesseret i hvor din tæve kommer fra, hvilke hensigter du har med avl af Leavitt bulldogs i Danmark (med vores hundelov som den ser ud nu), da de ikke godkendes af FCI/DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer

Det er fra ovennævnte hjemmeside, men nogle gange gider folk ikke at se linket, men bare læse det herinde.

Det skal lige siges at vi er en del af LBAE.

 

Om den er godkendt eller ej, gør jo ingen forskel.

I England bliver den godkendt pr. 1/1-14 hvilket jo er første skridt på vejen, vi er i gang med at bevise LB´s linier tilbage til 1971, og hvilke hunde der er brugt gennem tiden, Leavitt er den eneste som er i stand til dette (så vidt jeg ved)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Jeg er jo ikke inde i den type race overhoved, og ved derfor meget lidt om dem. Men jeg tænkte også på hvordan det egentlig harmonerer med hundeloven? Vil man risikere at en emsig politimand mener at det er en blanding der indeholder en forbudt race? :vedikke: Aner som sagt nada, og spørger af ren dumhed og nysgerrighed.

 

Der er ingen dumme spørgsmål........smil....

Som sagt er vi ved at bevise racens oprindelse, og LB må ikke sammenlignes med OEB, da de fleste OEB er lavet på må og få.

 

hvilket selvfølgelig er med til at DKK ikke vil godkende OEB.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Hvad ligger der i dette?

 

Stabilt temperament siger jo sig selv, ingen slinger i valsen.

 

en kompetent beskytter = LB nøjes med at kigge på en eventuelt modstander, det er ofte rigeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fra ovennævnte hjemmeside, men nogle gange gider folk ikke at se linket, men bare læse det herinde.

Det skal lige siges at vi er en del af LBAE.

 

Om den er godkendt eller ej, gør jo ingen forskel.

I England bliver den godkendt pr. 1/1-14 hvilket jo er første skridt på vejen, vi er i gang med at bevise LB´s linier tilbage til 1971, og hvilke hunde der er brugt gennem tiden, Leavitt er den eneste som er i stand til dette (så vidt jeg ved)

 

Ved godt at LBAE findes, men nu er det jo sådan at politiet vist kun godkender DKK stamtavler..

 

Til det markerede: Det har da i høj grad betydning om den er godkendt! Du/fremtidige hvalpekøbere kan risikere at miste deres hund fordi de ikke kan bevise hvad deres hund er. Politiet aner jo (højst sandsynligt) intet om Leavitt bulldogs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Hvorfor indsætter du ikke bare linket til dne side hvor du har hapset det fra? http://www.leavittbulldogassociationeurope.com/danske.htm

 

Jeg er mere interesseret i hvor din tæve kommer fra, hvilke hensigter du har med avl af Leavitt bulldogs i Danmark (med vores hundelov som den ser ud nu), da de ikke godkendes af FCI/DKK.

 

Hun kommer fra Holland. det er han hun skal parres med også.

Vi har stamtavler tilbage til 1971, så vi ved hvad der er i, og hvad der ikke er, og nej der er ikke nogen forbudte racer i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Ved godt at LBAE findes, men nu er det jo sådan at politiet vist kun godkender DKK stamtavler..

 

Til det markerede: Det har da i høj grad betydning om den er godkendt! Du/fremtidige hvalpekøbere kan risikere at miste deres hund fordi de ikke kan bevise hvad deres hund er. Politiet aner jo (højst sandsynligt) intet om Leavitt bulldogs...

 

Vi kan altid bevise hvad der er i, og det er det der er afgørende for politiet, vi står med bevisbyrden, og den har vi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer

Det er kun et spørgsmål om tid, så bliver de også godkendt i DKK ( det er det vi arbejder på) Når de kan i England, kan vi også i Danmark.

Vi i LBA er som en lille familie, vi kender hinanden alle sammen, og er meget øm findige omkring vores hunde, derfor bliver man også valgt til vores hundehvalpe, og ikke omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kommer fra Holland. det er han hun skal parres med også.

Vi har stamtavler tilbage til 1971, så vi ved hvad der er i, og hvad der ikke er, og nej der er ikke nogen forbudte racer i.

 

Så vidt jeg kan læse mig til blev racen først startet 'først i 70'erne' - så jeg forstår ikke det med stamtavler så langt tilbage?

 

Hvis hunden oprindeligt er et 'nyt' mix af forskellige racer, for at fremme sundheden ift. OEB, har der velsagtens været nogle generationer, inden man kunne få tavle på dem?

 

Mener du i stedet at der findes registreringer af ALLE parringer/hvalpe siden 1971 - for racen blev vel ikke bare godkendt til en tavle helt fra start, på forlydender?

 

Jeg forstår mig absolut ikke på avl, og kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at politiet i Danmark er anderledes end de fleste almindelige danskere? Så hvis de læser at LB er et mix, hvori der er en i Danmark forbudt race, er tavler eller registreringer nok ligegyldige?

 

Men det er jo selvfølgelig nok anderledes, når man bare laver en forening præcis med formålet at 'godkende' en bestemt race...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Ja i står med en bevisbyrde hvor der på et tidspunkt står "amerikansk bulldog".. Alle blandinger heraf er ulovlige..

 

Nope, efter 8-9 generationer uden indblandig fra AM er de helt ude, og det er netop det vi har opnået.............smil

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Så vidt jeg kan læse mig til blev racen først startet 'først i 70'erne' - så jeg forstår ikke det med stamtavler så langt tilbage?

 

Hvis hunden oprindeligt er et 'nyt' mix af forskellige racer, for at fremme sundheden ift. OEB, har der velsagtens været nogle generationer, inden man kunne få tavle på dem?

 

Mener du i stedet at der findes registreringer af ALLE parringer/hvalpe siden 1971 - for racen blev vel ikke bare godkendt til en tavle helt fra start, på forlydender?

 

Jeg forstår mig absolut ikke på avl, og kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at politiet i Danmark er anderledes end de fleste almindelige danskere? Så hvis de læser at LB er et mix, hvori der er en i Danmark forbudt race, er tavler eller registreringer nok ligegyldige?

 

Men det er jo selvfølgelig nok anderledes, når man bare laver en forening præcis med formålet at 'godkende' en bestemt race...

 

Nej, jeg mente som du selv siger registre der viser hvilke hunde der er brugt.

vi laver ikke hunde for at de skal være lovlige, husk på at dette program startede i 1971, før hundeloven i Danmark.

Vi laver én sund hund som du ser på billedet i min have, det er ikke ligefrem noget en OEB er itsand til...........smil

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg mente som du selv siger registre der viser hvilke hunde der er brugt.

vi laver ikke hunde for at de skal være lovlige, husk på at dette program startede i 1971, før hundeloven i Danmark.

Vi laver én sund hund som du ser på billedet i min have, det er ikke ligefrem noget en OEB er itsand til...........smil

 

Synes det er fint at sundheden er i top (aner intet om det!)

 

Men nu om dage, må man altså - for hundenes skyld - tage hensyn til om de kan 'virke' ulovlige - det er jo altså sådan at vi NU altså HAR en lov som forbyder avl på 13 racer, og helt at besidde en enkelt i Danmark.

 

Engang var det jo også lovligt at køre 60 km/t i byerne - men det er det ikke længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
Synes det er fint at sundheden er i top (aner intet om det!)

 

Men nu om dage, må man altså - for hundenes skyld - tage hensyn til om de kan 'virke' ulovlige - det er jo altså sådan at vi NU altså HAR en lov som forbyder avl på 13 racer, og helt at besidde en enkelt i Danmark.

 

Engang var det jo også lovligt at køre 60 km/t i byerne - men det er det ikke længere...

 

Smiler stort.....ja, det måtte man....

Som sagt, så er det avlet ud, ikke fordi de er ulovlige, men fordi vi vil lave en bulldog som den så ud i 1850´erne, og her passer AM slet ikke i størrelsen, desuden er der kun brugt 1 i starten, hvilket vil sige at den er HELT ude af systemet.

 

Som sagt tidligere, arbejder vi benhårdt på at få LB godkendt som race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg mente som du selv siger registre der viser hvilke hunde der er brugt.

vi laver ikke hunde for at de skal være lovlige, husk på at dette program startede i 1971, før hundeloven i Danmark.

Vi laver én sund hund som du ser på billedet i min have, det er ikke ligefrem noget en OEB er itsand til...........smil

 

Og hvad bygger du det på? altså at en alm. OEB ikke ville være i stand til det? Har du testet en? ;-)

 

Iøvrigt, hvad ER det, den hund laver?! xD Han ikke helt se hvad det skal gøre godt for :-) Det er ligesom når de der smarte typer får deres muskelhund til at hænge i en gren i et træ for at se hvor stærke deres hund's kæbemuskler er, makes no sense to me...

Link til indlæg
Del på andre sites

Smiler stort.....ja, det måtte man....

Som sagt, så er det avlet ud, ikke fordi de er ulovlige, men fordi vi vil lave en bulldog som den så ud i 1850´erne, og her passer AM slet ikke i størrelsen, desuden er der kun brugt 1 i starten, hvilket vil sige at den er HELT ude af systemet.

 

Som sagt tidligere, arbejder vi benhårdt på at få LB godkendt som race.

 

Hvis det handler om størrelsen, hvorfor så ikke tage bullmastiffen ud? Den er da langt større en den amerikanske bulldog :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinzen the Dogwhisperer
hvor kan kan jeg finde link til at den godkendes i UK fra næste måned? Har aldrig hørt om racen før :-D

 

Jeg vil spørge Lonsdale bulldog fra England, om han kan finde det til mig, er det ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...