Hop til indhold

BARF - tåler ben ringe


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Hej HF :-)

 

For en gangs skyld søger jeg råd ang. foder og BARF. ;-)

 

Min yorkie-blandingshvalp på 7½ måned tåler ikke ben ret godt. Hun får MEGET hård mave og bliver bange for at skide - Hvilket ikke er godt uanset, men slet ikke når man kæmper for at få renligheden HELT på plads.

 

De typer ben vi i reglen bruger er kalkunhalse, oksebrystben og oksetværreb - Altså bentyper med meget kød på.

Kan vi undlade ben i hendes kost? Hun får stadig ca. halvdelen af hendes behov dækket af tørfodder (Blanding af JW og Purizon, begge til hvalpe). Hvis ja, hvad gør vi så når hun om et lille halvt år ikke længere skal have tørt til sit 2. måltid?

 

I starten kunne hun bedre tåle det uden at få helt hvid og meget tør lort... Og vores DSG kunne nemt spise ben 2-3 gange om ugen uden problemer med maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv med nogle mindre ben i stedet for. Kyllingevinger etc.

Ellers så kan du fodre kun med tørfoder indtil hun bliver ældre, og så ligeså stille køre hende ind på ben ;-)

 

Jeg tænker mere om hendes mave bedre vil kunne klare det der? Hun har haft en stabil mave hele tiden, så anser på ingen måde hendes mave for at være "hvalpe-sart".

 

Tror jeg dropper ben til hende indtil næste gang der skal handles foder og så må jeg høre damen i butikken ad. Ærgeligt at RigtigHundemad, modsat OriginalBARF, ikke har køb med ben hakket i... Tænker at det måske kunne være nemmere for hende at tolerere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgeligt at RigtigHundemad, modsat OriginalBARF, ikke har køb med ben hakket i... Tænker at det måske kunne være nemmere for hende at tolerere.

 

vVi har da købt blandede poser i Rigtig Hundemad .... dog i Greve ....hvor benene er hakkede og blandet med kød, indmad og kallun:hmm:

 

Ellers kan du måske prøve at hakke benene selv og tilsætte bare lidt ad gangen hver dag?

Vores den store får også lidt hver dag frem for massivt en til to gange om ugen. Så står maven også af her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgeligt at RigtigHundemad, modsat OriginalBARF, ikke har køb med ben hakket i... Tænker at det måske kunne være nemmere for hende at tolerere.

 

vVi har da købt blandede poser i Rigtig Hundemad .... dog i Greve ....hvor benene er hakkede og blandet med kød, indmad og kallun:hmm:

 

Ellers kan du måske prøve at hakke benene selv og tilsætte bare lidt ad gangen hver dag?

Vores den store får også lidt hver dag frem for massivt en til to gange om ugen. Så står maven også af her.

 

Hmm... Ja, den har jeg også prøvet. Synes bare ikke om dé blandinger. Jeg vil gerne selv bestemme hvornår de skal stinke af kallun :rolleyes:

 

Men ja, det kan godt være jeg bliver nødt til selv at hakke ben..... 'amen altså, hvor er det besværligt at have luksusdyr! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan godt få foder med ben og brusk hos rigtig hundemad.

 

Og jeg citerer :mrgreen: :

Følgende produkter kan fås med brusk og ben:

 

Oksekød

Fjerkræ (kyllingemaver og -hjerter med hakket okseluftrør)

Øko-høne (uden indmad)

Laks

Laks og skaldyr (20% skaldyr)

Rensdyr

 

Hmm... Synes ikke der er meget ben i fjerkræ. I økohøne ved jeg dog at der er hele kyllingehalse. Laks og skaldyr er der selvfølgelig...

 

Det jeg savner er også mere at der er blandet ben i det skærte kød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...