Hop til indhold

Hvalp går på trapper


Gæst VictorKnudsen
 Share

Recommended Posts

Gæst VictorKnudsen

Hej. Jeg har en dansk spids hvalp på 5mdr. Vores hus er sådan at vi har et køkken og stue nedenunder, og ovenpå har vi et værelse og soveværelse. Og hunden farer op og ned af trapperne når vi er oppe ovenpå, fordi så skal hun lige ned og hente noget og så op igen og så videre. Jeg har hørt at hunde helst ikke må gå for meget på trapper før de er et år, og prøver så vidt muligt at bære hende men kan jo ikke holde øje med hende når vi sover osv. Hvor slemt er det at hun går på trapperne? Børnegitter har vi prøvet men det er jo også bare synd at hun først er alene hele natten og derfor når vi er på arbejde. Er der nogen der har haft samme problem eller har et råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun ikke sove i soveværelset?

 

Det kan give ret slemme skader på bevægeapperatet, det er dog, så vidt jeg ved, værst for helt store hunde med en tung krop, samt helt små hunde, for hvem trinene er meget høje.

Jeg tænker at børnegitre i begge ender af trappen er vejen frem, og så må I finde ud af om ikke hun kan være i nærheden af jer når I sover. Ellers skal det, som du selv er inde på, tælles med i alene-hjemme tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. Vi har gjort det nu at vi har sat gitter for oven og så sover hun ovenpå, og når vi har små ærinder ovenpå leger vi en lille leg der hedder "hvis du bliver nede får du en godbid når jeg er tilbage leg" som er meget sjov og forståelig. Tror i hun kan have taget nogen skade indtil videre? Det er jo alligevel 2mdr hun har faret op og ned? :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde tager ikke skader af at gå på trapper, så I kan roligt lade jeres hvalp løbe op og ned som den vil.

 

Det er sandt at store og tunge racer bør skånes i de første leveår, men det gælder ikke for en let og sund race som jeres. Den generelle skræk for trapper, der er i hundeverdenen i øjeblikket, er blevet vildt overdrevet, og bruges desværre af visse opdrættere som undskyldning for dårlig avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

umulia jeg har både læst og hørt fra mange jeg har snakket med at de ikke skal gå på trapper op til de er et år.vicktorknudsen jeg ville godt nok ikke tag den chance og lade min hvalp gå på trapper.

 

Det er de store hunde, der ikke skal have lov til at rende uhæmmet op og ned ad trapper før de er udvoksede.

 

Jeg havde lukket af til trappen indtil Maggie blev ca. 1 år, men fra hun var omkring 6 måneder gik hun selv op om aftenen og ned om morgenen - i stille og roligt tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...