Hop til indhold

Thai Ridgeback Dog


Gæst Frostkissed
 Share

Recommended Posts

Gæst Frostkissed

Hej allesammen,

 

Så er jeg også på her :)

 

Jeg har lige fået godkendt mit kennelnavn, mit kennelnavn er Thai Royal Flush, samt importeret en ny Thai Ridgeback tæve fra Mexico, så nu har jeg 2 dejlige TRD piger - Siam og Asia.

 

I næste måned rejser jeg til Thailand for at finde en passende han til pigerne, samt evt en lovende hvalp eller 2.

 

FK

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frostkissed

Har skrevet lidt om racen, da jeg er arbejder på at lave en folder jeg kan have med på udstillinger og til at sende til potentielle hvalpekøbere, det her er bare en brainstorming men det giver da en ide .. ellers spørg endelig.

I øvrigt er vi tilmeldt udstillingen i Herning lørdag den 8/11 hvis nogle skulle have lyst at kigge forbi og møde mig og tøserne.

Thai Ridgeback Dog bedre kendt som ”Mah Thai Lung Ahn” eller ”TRD” Er en Thailandsk racehund.

Bortset fra dens åbenlyse skønhed, har den mange ”specialer” som man bør tage i betragtning , som kommende TRD ejer.

Den har et stærkt tilhørsforhold, og en meget stærk loyalitetsfølelse overfor sin familie, hvilket gør det let at holde at holde af den. Alle som har ejet en Thai Ridgeback Dog vil kunne nikke genkendende til ”TRDens 12 specialer”

Speciale nr 1. Renlighed, TRDen har helt fra hvalp en utrolig evne til at holde sig selv ren, Den lugter ikke - heller ikke når den bliver våd, og fælder meget sparsomt.

Speciale nr 2. Glæde, TRDen er normalt en meget glad hund, der til hver en tid vil foretrække at lege med sine ejere frem for andre hunde. Den er nu en gang bedst tilpas sammen med sin Familie.

Speciale nr 3. Intelligens, årvågenhed og territorialt instinkt er evner der karakteriserer TRDen, hvilket gør den til en ideel vagthund, selv uden at have modtaget træning.

Speciale nr 4. Elsker sin frihed, Det er ikke ualmindeligt at TRDen sætter leg og jagt over det at adlyde sine ejeres kommandoer.

Speciale nr 5.Overlevelsesinstinkt og årvågenhed, evner som gør at de naturligt ved at holde sig fra biler på gaden, løsgående hunde og fremmede mennesker.

Speciale nr 6. Ikke destruktiv , TRDen bider meget sjældent ting i stykker, selv som hvalp.

Speciale nr 7. TERRITORIAL, TRDen etablerer et domæne i området hvor den lever og færdes, dette afmærker den, for at lade andre hunde vide at dette er TRDens territorie. Skulle det ske at en fremmed hund trænger ind på dens territorium, vil den indtrængende hund opleve en meget aggressivt og voldsomt kamp for territorial -rettighederne, En kamp som den indtrængende hund meget sjældent slipper ud af i god behold pga. TRDens hurtighed , smidighed og vedholdenhed.

Speciale nr 8. Stille, TRDen gør og knurrer meget sjældent, når dette sker skyldes det som oftest at der er indtrængende på TRDens territorium, her vil den omvendt gøre brug af en meget højlydt knurren for at gøre den indtrængende opmærksom på at vedkommendes tilstedeværelse er uønsket.

Speciale nr 9. Utroligt veludviklet kropssprog, TRDen kommunikere meget og har et virkelig veludviklet og fint kropssprog, dette kan dog desværre give problemer, i forhold til kommunikationen med andre racer, med mindre veludviklet sprog, da der desværre ofte opstår misforståelser.

Speciale nr 10. TRDenhar en god hukommelse hvilket eks viser sig ved at genkende lyden af familiens bils dør der åbnes eller lukkes, for så at løbe forventningsfuldt ud i gangen og vente på sine ejere. Eller ved at genkende vejen til skoven eller til dyrlægen.

Speciale nr 11. Kærlig men med tendens til ejerfornemmelser over sin ejer, TRDen knytter sig meget til 1 person og selv i familien vil TRDen holde sig nær sin ejer, og forsøge at stoppe fremmede mennesker og andre dyr i at komme til dens ejer, dette gør sig også gældende på gåture osv.

Speciale nr 12. God tilpasningsevne, TRDen har en fantastisk evne til at tilpasse sig sine omgivelser, både hvad angår miljø og fodersituation.

FK

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frostkissed
Velkommen til.

 

Læste godt på jubii at du dik en ny tæve hjem, men Siam og hende var vist ikke de bedste venner. Hvordan går det med dem nu?

 

Nej men det er gået i orden nu - Siam og Asia går pænt ved siden af hinanden når vi er ude at gå .. uden nogen sure miner - men de løber stadig ikke frit sammen i stuen - men man skal kravle før man kan gå er der nogen der siger ... lige nu maver vi os hen over jorden ...

 

Men det er typiskt for TRDs de er bare ikke gode til andre hunde, specilet ikke af deres eget køn, pga at de er så dominante og teritoriale som de er.

 

FK

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fik jo en sød PM om stedet her, og så måtte jeg jo hellere komme over og slå mig til jer :) tak for den fine velkomst :)

 

FK

 

:engel:

 

 

Dejligt at du også kom herind, det er jeg vist ikke den eneste der synes :blink:

 

Havde du ikke også købt en hanhund, som du ventede på at få hjem???

 

Men vi ses i hvert fald i Herning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men det er gået i orden nu - Siam og Asia går pænt ved siden af hinanden når vi er ude at gå .. uden nogen sure miner - men de løber stadig ikke frit sammen i stuen - men man skal kravle før man kan gå er der nogen der siger ... lige nu maver vi os hen over jorden ...

 

Men det er typiskt for TRDs de er bare ikke gode til andre hunde, specilet ikke af deres eget køn, pga at de er så dominante og teritoriale som de er.

 

FK

 

Det erogså bedre at mave sig frem for at tage chancen. Det lyder lovende!! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...