Hop til indhold

Min tæve har mén efter nytårsaften


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Puha, det var ikke sjovt at være hundeejer i går :shock: Særligt fordi jeg valgte at sende hende ud til mine forældre da der er mere stille derude og ikke selv kunne være der. Hun har vist tegn på at hun var bange for fyrværkeri og har så afprøvet DAP. I samråd med dyrlægen besluttede jeg mig for ikke at give hende medicin eller andet - da de kan have stærke bivirkninger og så vil jeg selv være der. De tog alle forholdsregler:

 

  • Ingen ynk
  • Mulighed for at være i fred og gemme sig
  • Op for musikken
  • Gardiner trukket for
  • Vat i ørene
  • En god lang tur med mental aktivering
  • Stort kødben
  • En anden hund der er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri

 

Og nøj jeg fortryder det, jeg har det så dårligt med at jeg dog ikke bare gav hende noget :stupid::damn:

 

I dag ligger hun under sengen og er fraværende, hun kan lokkes til at sidde i den anden ende af sofaen. Vil gerne spise en kiks, men ikke med stor glæde.

 

Hvad ville i gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første så skal du ikke slå dig selv i hovedet med at du ikke gav hende noget. Det er jo rigtigt at medicin kan gi' bivirkninger, eller måske hjælper de slet ikke. Og de forholdsregler du skriver ser jo helt fine ud, så det kunne I jo ikke ha' gjort bedre. Jeg ville nok bare lade hende komme til hægterne nu, i sit eget tempo, og når hun har det fint igen gå i gang med træning op til næste nytår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes reaktion kan lige så godt skyldes at hun har været et fremmed sted uden dig, som det kan skyldes angst efter Nytårsaften. Giv hende et par dage, så bliver hun nok normal igen.

 

Det er ikke et fremmed sted, hun har været derude mange gange :) Jeg ved faktisk ikke hvor meget det påvirkede hende at jeg ikke selv var der, da hun elsker min mor og gladeligt går med hende uden problemer.. Men i sådan en situation er mor nok den bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og tak, jeg synes også det er gode ting vi gjorde for at forhindre skræk, men det kunne ikke undgås. Hun VAR bange, rystede og gemte sig i går, som hun har gjort her hjemme i dag. Min mor synes i hvert fald at hun skal have noget til næste nytår og så starte i god tid, efter at have haft hende. Det vil jeg helt klart også.

 

Jeg har ladet hende være sig selv i dag og har ladet hende bestemme mht. gåtur. Fik hende (med en smule overtalelse) med ud på en aftentur, men de fyrer jo stadig af hist og her. Så jeg tror bare de næste dage eller måske uger, skal vi tage det stille og roligt og så håbe at de stopper med det krudt. Lige nu ligger hun på badeværelset, det er længst væk fra stuen hvor man bedst kan høre bragene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme problem med min han hund på 10mdr. Han er heller ikke blevet sig selv endnu efter nytårsaften. Vi fik ham også passet ude hos mine forældre. De skulle hjem til nogen venner der også har en unghund. De fik dog noget beroligende medicin begge to. Men på trods af det er han stadigvæk rigtig bange. Cooper vil ikke spise, og han vil heller ikke med ud og gå tur. Med lidt tvang fik jeg ham med ud på en gåtur igår aftes, det gik sådan nogenlunde. Men da vi nåde døren til opgangen, var der selfølgelig nogen der tænde et stort batteri ikke ret langt fra os- Og den stakkels bange hund gik fuldstændig i panik:scared: Og nu vil han hverken det ene eller det andet:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...