Hop til indhold

bideting ved tandskift

Gæst Jesper&Ida
 Share

Recommended Posts

Gæst Jesper&Ida

Vores hvalp (se signatur) vil gerne bide i lidt af det hele, træklodser, legetøj fingre og bordben er blandt nogle af tingene. Jeg har så læst mig til herinde at det kan skyldes at han skal til at skifte tænder, så jeg ville have noget godt han kunne bide, der kunne komme op og ramme tandkødet da jeg regner med det er der han er generet. Derfor har jeg købt en blød gummiring med pigge på. Det tog ca 10 minutter inden den kom til at se sådan ud.

20140103_211051.jpeg

Men indtil det var den virkelig god. Det var noget der kunne bruges. Vi kører PT alene hjemme træning, der har han normalt rendt rundt i gangen eller siddet foran døren, med denne har han ikke opdaget vi har været væk. Efter vi nu har taget den fra ham er det ligesom om han leder lidt efter den. Men eftersom jeg er bange for han sluger dele fra den får han den ikke igen, jeg tvivler på det er godt for ham.

Hvor kan jeg få noget tilsvarende der kan holde? Og hvad kan folk anbefale som alternativ?

Meget gerne i en fysisk butik i Slagelse området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper&Ida

Det kan jeg sagtens:

Kalle som er vores første hund, han skal nok give anledning til masser af spørgsmål.

En blanding af ½ rød cockerspaniel 1/4 labrador og 1/4 Grossmünsterlander.

Født den 11 Oktober 2013. 12 uger gammel og vejer 9,2 kg.

Hvorfor har i det?

Jeg syntes det er rigtigt rart at det er muligt, som jeg gør, at skrive diverse detaljer om hunden og på den måde ikke glemmer at få diverse basale oplysninger med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg sagtens:

Kalle som er vores første hund, han skal nok give anledning til masser af spørgsmål.

En blanding af ½ rød cockerspaniel 1/4 labrador og 1/4 Grossmünsterlander.

Født den 11 Oktober 2013. 12 uger gammel og vejer 9,2 kg.

Hvorfor har i det?

Jeg syntes det er rigtigt rart at det er muligt, som jeg gør, at skrive diverse detaljer om hunden og på den måde ikke glemmer at få diverse basale oplysninger med.

Du elsker dem, jeg hader dem:vedikke:

Men hvis han er 12 uger, er det nok ikke tandskiftet der driller. Ikke desto mindre er det jo fint at han får ting som han må tygge i. Jeg købte et par billige bideringe i hård gummi, købte dem nok i maxi zoo. Og nogle formet som kødben:lol:

Og ellers, prøv at give ham hårde tyggeting (pandelapper, politistave mm). Når han bider i noget han ikke må, siger i nej (hvis ordet er indlært), og giver ham noget andet at tygge i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper&Ida

Jeg havde ellers læst mig frem til i et andet emne at det var lige der omkring de skulle skiftes.

Denne ring er også købt i maxi zoo, vi prøver igen i morgen og ser om de har noget andet der er bedre.

"Nej" har han ikke helt lært endnu, men der arbejdes på det. Men den med at give ham noget andet at bide i gør vi. Det virker også nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ellers læst mig frem til i et andet emne at det var lige der omkring de skulle skiftes.

Denne ring er også købt i maxi zoo, vi prøver igen i morgen og ser om de har noget andet der er bedre.

"Nej" har han ikke helt lært endnu, men der arbejdes på det. Men den med at give ham noget andet at bide i gør vi. Det virker også nogle gange.

Tit er det de billige ting og de gamle råd der virker:lol: Kong laver nogle ret holdbare ting, men de er også dyre. Dildoen fx. Eller Kong Safestix, som de selv kalder den (google, og du forstår øgenavnet). En frossen kong (altså dem man putter lækkerier i), er også er hit, både når bisserne klør og i alle mulige andre situationer.

Du kan med fordel købe de fleste ting i fx Tyskland. Selv handler jeg meget på zooplus.de. Hvis man har svært ved at forstå detaljerne, kan der kigges på .dk i stedet.

Og så skal du måske have i baghovedet, at foder med meget "affald" som fx Pedigree, er fuld af kulhydrater (sukker), og det kan godt give hvalpe lidt rigeligt energi, lidt som børn og smarties:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper&Ida

Hahaha ja det ligner jo den vi har i sovev... men det er en helt anden snak der ikke hører til her...

Det lyder super, så må vi se lidt efter det. Men ville være rigtig godt med noget der virker nogle timer. De frosne tror jeg hurtigt han får varmet op.

Den side vil jeg lige tage et kig på.

Vi er klar over det ikke er bedste foder, det er kun fordi det er hvad han er vant til, så vi skal lige have fundet ud af hvad det skal være istedet, og så bliver der skiftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft megen glæde af bomuldsreb som f.eks. det på billedet herunder. Det virker fint som det er, men man kan gøre det ekstra godt, ved at lægge det/dem (vi har haft 6 stk. i brug da det var tandskiftetid) i vand og fryse dem ned. De skal selvfølgelig skiftes med mellemrum når de ikke længere er kolde, og de holder ikke evigt, men der sker ikke noget ved at hunden æder et par trævler hist og her, og de koster ikke mange penge.

luffe2013121601.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg holder mig også mest til reb og ellers tyggepinde, som er ment til at kunne spises af hunden.

Jeg oplever at de fleste af disse plastik legeredskaber ikke er ment til at tygge i, og slet ikke af sylespidse hvalpetænder, og derfor er holdbarheden ganske ringe på dem, hvis de bliver brugt som så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt dem her, jeg synes de er super, og hundene har været vilde med dem.

http://www.villagepetoutfitters.com/shoppingcart/products/Busy-Buddy-Bristle-Bone.html

Der er både gummipigge, børster og tørret hud, som alle 3 hjælper på de kløende gummer. Jeg har valgt linket ud fra at der er gode billeder, men prøv at google navnet så kan du sikkert finde en butik i DK der sælger dem. Der findes også andre mærker der ligner til forveksling. Jeg er temmelig sikker på at dalumdyrehandel.dk har nogle, selv om de ikke ligger på hjemmesiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt sådan nogle her på eBay:

toy-01.JPG

De skulle være rigtig gode, og jeg gav omkring 60 kr + 40 kr porto for den. Det er lidt pebret, men de skulle holde rigtig godt. Den kommer fra England af, så man skal vente ca. 3 dage på at den kommer med posten, men hvis man har lidt andet legetøj samt tålmodighed, så går det.

Nu kan jeg ikke poste links endnu, men hvis du smutter på eBay og søger på "CYBER-PUP PUPPY THROW & RETREIVE FETCH TOY DENTAL CARE TEETHER CHEW BONE" (uden citationstegn), så kommer den frem i både pink og blå. :cool:

Nu har jeg ikke fået hvalpen (Molly) endnu, så hun har ikke prøvet den, men min ældre hund (Shizuka) æææææælsker den. :lol:

Den skulle være udviklet af dyrlæger, og er af "sikker" plastik/gummi uden giftstoffer eller andet "sjovt", og ud over at klø tandkøddet er det også rigtig godt mod plak osv.

Held og lykke med jagten på fint legetøj. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper&Ida

Korvis

Jeg har fundet dem herhjemme, men jeg købte dem ikke, jeg syntes de så meget store ud. Den mindre udgave der fåes er ikke med de samme pigge der kan massere tandkødet desværre. Det virkede som om han var meget glad for det med den der er på billedet allerførst.

Link til indlæg
Del på andre sites