Hop til indhold

Booste immunforsvar?


Louise_J
 Share

Recommended Posts

Alle tre hunde (og to mennesker) har været ramt af skab. Cajsa og Lulu er helt friske igen, men Mingus kradser og bider sig stadig. Det har især været slemt på ben og poter. Det eskalerede helt vildt efter han i en måned var behandlet med prednisolon, da dyrlægen først mente det var en allergisk reaktion på foderskift, og da det blev værre med den ene bagpote, mente han det var svamp. Da jeg til sidst spurgte om det kunne være skab, da han havde store, gule hudflager på maven, blev der taget skrab, som viste massive mængder midler. De er alle behandlet med Advocate og Lulu og Mingus er vasket i Aludex.

 

Hans hud er helet rimelig fint. Den er lyserød og hårene er så småt ved at komme tilbage. Skorperne er næsten væk. Alligevel kradser han sig, især på poterne, halen og ved ørerne. Dyrlægen (som jeg alvorligt overvejer at skifte ud) siger at det er fordi hans immunforsvar er så ringe, og at det vil tage lang tid før han er ovre det.

 

Hvordan kan jeg nu og her booste hans immunforsvar? I foråret fik han Nurish-UM for at se om det hjalp på hans gentagne furunkler. Det hjalp, men kan også have været foderskift. Han er begyndt at gå meget skævt, så skal til Magtor snarest muligt. Dyrlæge Bente Pedersen skal forhåbentlig se på til februar. Men her og nu skal der bare ske noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét lyder spændende! Hvis jeg kan få vapsen til at drikke det. Dosering?

Kan anbefale hajolie... Det fik Flipsem da han havde den der voldsomme reaktion på olivers selected fish og i løbet af en uge eller to var han helt kløfri, http://www.ca-ma.dk/naturprodukter.html

Efter hvad jeg kan læse, virker det på muskler og led, og ikke immunforsvar som sådan?

 

Er dyrlægen sikker på at det er væk hos Mingus? Måske har han været hårdere ramt og skal have mere behandling.

Både og. Kæresten talte med ham fredag, da dyrlægen aflivede hans forældres hund. Han siger, at det tager længere tid pga. immunforsvaret. Han mente ikke at vi skulle vaske ham igen. Normalt behandles skab med enten spot-on i nakken eller vask. Mingus og Lulu har fået begge dele, så det burde være væk. Som jeg har forstået det, slår medicinen ALT ihjel med det samme. Den salve vi selv skulle smøre os med (med permethrin som Bayvantic:shock:) slår det også ihjel og skal vaskes af igen. Der kan ske gensmitte, men det forhindrer Advocate så. Vi har desuden gjort grundigt rent og frosset alt der ikke kan vaskes eller koges. Problemet er, at miderne dør men stadig sidder i hunden. De forsvinder først i takt med at man afstøder og får nyt hud (lækker viden). Derfor klør kæresten og jeg os stadig, dog meget, meget mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét lyder spændende! Hvis jeg kan få vapsen til at drikke det. Dosering?

Jeg regnede bare med at den dosis der står på flasken er til 70 kg menneske, og regnede det så om til 12 kg hund. Noni fandtes en gang også til hund, men det var der åbenbart ikke salg i, så den findes ikke mere. Tror ikke du skal regne med at vapsen drikker det frivilligt, det smager nemlig ikke ret godt. :badr: Jeg købte en sprøjte på apoteket, og sprøjtede det ind i mundvigen på Iso, det gik fint. Og så noget velsmagende guf bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regnede bare med at den dosis der står på flasken er til 70 kg menneske, og regnede det så om til 12 kg hund. Noni fandtes en gang også til hund, men det var der åbenbart ikke salg i, så den findes ikke mere. Tror ikke du skal regne med at vapsen drikker det frivilligt, det smager nemlig ikke ret godt. :badr: Jeg købte en sprøjte på apoteket, og sprøjtede det ind i mundvigen på Iso, det gik fint. Og så noget velsmagende guf bagefter.

Tak, jeg vil give det et forsøg.

Vejer Iso virkelig kun 12 kilo? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...