Hop til indhold

Hjælp til navn


Siri
 Share

Recommended Posts

Og lige en sidste runde forslag, så er det snart på tide at jeg bestemmer mig:

 

Farmand

Lille Loppe

Torkild

Kaptajnen

Kalle kanon

Tack Tack/Tacktack

Hr. Olsen

Prins Ib

Lilleskid

Modig

Storebror

Svend Herlig

Kalle Korthår

Helmuth

Knud

Lynild

Oberst

Kaptajn

Loppen

Ivan Olsen

Fine Finn/FineFinn

Eigil (hedder min kærestes afdøde morfar, men han ville altså godt kunne se humoren i det)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 198
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Okay - bruttoliste er klar:

 

Svenne

Lille Hopp

Hr. Pigalopp

Joppe

Brormand

Lillebror

Ingolf

Pontus

Einar

Herbert

Maximilian

Vilgot

Petrus

Hubert

Bosse

Åberg

Kommandøren

Blomkvist

Orla

Joppe

Bror Hopp

Egon

Snøvsen

Lilla Gubben

 

Det blev det jo ligesom ikke lettere af :blink:

På en eller anden mærkelig måde er jeg ret glad for trestavelsesnavne. Så overvejer at sætte noget sammen. Er stadig på bar bund og nu haster det snart lidt - stambogen sendes ind efter weekenden!

 

Troede du havde afskrevet Lillebror? Det er jo stadig din hund, så du kan vel godt kalde ham det, selvom en andens hund også hedder det? Arj, måske for upraktisk hvis I træner sammen. :genert:

Personligt er jeg vild med Egon, Bosse, Snøvsen, Joppe og Blomkvist, men det er der jo ikke så meget trestavelses over. Er lidt i chok over, at du ikke har set Brødrene Løvehjerte, men OK - jeg aner så ikke hvem Joppe er. :mrgreen:

 

RED.: Hov, så ikke du havde lagt en liste mere ud. Kæft hvor er de gode! Er glad for det ikke er mig, der skal udvælge ét navn. :scared: Loppen er også sødt! Måske Loppetjans? "Jeg tager lige Loppetjansen" (ud at gå)

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede du havde afskrevet Lillebror? Det er jo stadig din hund, så du kan vel godt kalde ham det, selvom en andens hund også hedder det? Arj, måske for upraktisk hvis I træner sammen. :genert:

Personligt er jeg vild med Egon, Bosse, Snøvsen, Joppe og Blomkvist, men det er der jo ikke så meget trestavelses over. Er lidt i chok over, at du ikke har set Brødrene Løvehjerte, men OK - jeg aner så ikke hvem Joppe er. :mrgreen:

 

Ja, det er rigtigt. Det er Lillebror der er mest rigtigt, men tror sagtens jeg kan leve med nogle af de andre. Det er bare så fjollet at to på næsten samme alder hedder det samme!

Kan godt fornemme at jeg har noget jeg skal have indhentet med brdr. Løvehjerte... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm :hmm: Det er vist et par år før min tid. Kan ikke helt vurdere om det alligevel siger mig lidt.

 

Heldigvis bliver det valgte navn jo helt naturligt. Saga var ikke mit første valg, men nu kan vores hund jo ikke hedde andet.

 

Jeg er altså også fra 83, så det må have været en genudsendelse jeg har set som barn :-D

 

Det er nemlig helt rigtigt at navnet bliver naturligt med tiden. Spot hed jo Spot da jeg fik ham og jeg syntes og synes stadig, at det er et ret grimt og intetsigende navn. Men for mig kan han slet ikke hedde andet i dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså også fra 83, så det må have været en genudsendelse jeg har set som barn :-D

 

Det er nemlig helt rigtigt at navnet bliver naturligt med tiden. Spot hed jo Spot da jeg fik ham og jeg syntes og synes stadig, at det er et ret grimt og intetsigende navn. Men for mig kan han slet ikke hedde andet i dag!

 

Det passer med, at jeg er 87'er.

Ja, sådan er det bare - Spot er ellers sødt.

Og forresten, god fornøjelse med hvalpebesøget! Vi glæder os til billedspam. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke.

Nej, har lige tjekket på wiki hvad historien er - har aldrig læst den. Kan næsten fornemme at jeg er gået glip af noget...?

 

Så når jeg ser "tvebak" så tænker jeg på maden eller kiksen en tvebak.

 

En af de allerbedste af Astrid Lindgrens bøger. :hjerte: Jeg har fået den læst højt og selv læst den cirka en milliard gange som barn. :lun: Tror til gengæld aldrig jeg så filmen, men ville nok også bare være blevet skuffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og så skal hun have et fint lyserødt balletskørt :sjov:

 

Personlighedsmæssigt er Carla dog nok mere en Sven-Herlig :drille:

 

Haha - Carla ville SÅ meget passe til navnet Sven-Herlig!! :mrgreen:

 

En af de allerbedste af Astrid Lindgrens bøger. :hjerte: Jeg har fået den læst højt og selv læst den cirka en milliard gange som barn. :lun: Tror til gengæld aldrig jeg så filmen, men ville nok også bare være blevet skuffet.

 

Point taken - den må jeg få læst! Heldigvis arbejder jeg jo på et bibliotek, så går straks op og finder den og tager den med hjem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhm.... Var af den overbevisning, at jeg var blevet enig om, at han skulle hedde Svenne :hmm:

 

Så hvorfor er der stadig liv i denne tråd? :vedikke:

 

Ej, men det er altså et fedt navn - Eller Snøvsen... Kan virkelig godt lide man kan gå fra Snøvsen.

Hvis du ikke tager Snøvsen, så napper jeg det til den næste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, men altså :lun:

 

Hvor er de bare kønne!

Du tager bare begge to med hjem og så kan vi fordele dem, når de er blevet lidt ældre og viser endnu mere personlighed :engel:

 

Har sagt til nathalie at hvis jeg ikke kam bestemme mig taget jeg begge :-D I går var den sort hvide favorit, men skal lige se dem igen i dag for at se om det er det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har sagt til nathalie at hvis jeg ikke kam bestemme mig taget jeg begge :-D I går var den sort hvide favorit, men skal lige se dem igen i dag for at se om det er det samme.

 

Det lyder som en alletiders plan :mrgreen:

Bliver spændende at se hvem der vinder titlen.

 

Ham den nederste ligner i øvrigt meget en Svenne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan tester du dem, Siri?

Og ud fra hvilke overvejelser har du valgt disse to?

 

Tager alle med på tur en og en. I bil og så slipper jeg dem et fremmed sted og lader dem være. Ser hvor lang tid det tager før de er trygge og hvad deres reaktioner er. Tester dem også på pludselige lyde. De to her had klart bedst reaktioner. Er lynhurtige til at være trygge i nye omgivelser og er meget modige. Men tester dem så flere gange over flere dage.

Og taler naturligvis med opdrætter om hendes observationer. Sjovt nok er de meget lig det jeg ser. Så det er jo godt.

 

Den en ene han er meget nem. Sød, social, kontaktsøgende og blød som smør når man løfter ham. Den anden er mere heftig. Skubber man til ham, så hænger han i hånden på en og han giver aldrig op. Mere selvstændig end han nr 1. Begge dele har fordele og ulemper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager alle med på tur en og en. I bil og så slipper jeg dem et fremmed sted og lader dem være. Ser hvor lang tid det tager før de er trygge og hvad deres reaktioner er. Tester dem også på pludselige lyde. De to her had klart bedst reaktioner. Er lynhurtige til at være trygge i nye omgivelser og er meget modige. Men tester dem så flere gange over flere dage.

Og taler naturligvis med opdrætter om hendes observationer. Sjovt nok er de meget lig det jeg ser. Så det er jo godt.

 

Den en ene han er meget nem. Sød, social, kontaktsøgende og blød som smør når man løfter ham. Den anden er mere heftig. Skubber man til ham, så hænger han i hånden på en og han giver aldrig op. Mere selvstændig end han nr 1. Begge dele har fordele og ulemper.

 

Spændende!

Og interessant hvordan forskelligheden hos de to hvalpe kommer til udtryk senere i livet. Jeg har jo selv to tæver hjemme fra mit seneste kuld, fordi de havde kvaliteter hver især som jeg ikke kunne slippe. De har begge det jeg vil have og er samtidig meget forskellige. Jeg synes i øvrigt ikke det er underligt at dine observationer stemmer overens med opdrætterens, jeg vil nærmere kalde det betryggende :-) det må være en fornøjelse at få en hvalpekunde som ser og forstår hvad man vil med sit opdræt, og som er interesseret i at bruge det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...