Hop til indhold

Hvalp vågner 5-5:30 hver morgen og er frisk?


Johnson
 Share

Recommended Posts

I forlængelse af tidligere tråd-

 

Vores lille nattetyran vælger hver morgen at være frisk kl. 05-05:30. Forstået på den måde at der trisser han meget rundt, falder IKKE til ro igen, vil lege, gør ting han ved han ikke må for at få opmærksomhed, springe op til os mod sengen etc. etc. etc. (Han sover ikke i sengen, og dette bliver heller ikke en mulighed :) )

 

Det er egentlig ligegyldigt om han kommer i seng kl 22 eller kl 23:30.

 

Det er DÆLME tidligt, så håber nogen har et tip :-)

 

Ps: Det er ikke fordi han er specielt trængende eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jesper&Ida

Vores hvalp gør det samme nogle gange,men ikke hver dag. Der plejer det at hjælpe at sætte sig op i sengen med fødderne nede i kurven mens han ligger i den og så kæle stille og roligt med ham. Det kan som regel få ham til at falde til ro igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

At have hvalp, set i mine øjne, er som at have et lille barn. Hvis nu "lille Peter" ikke kan sove mere så er man jo nødt til at stå op.

Det skal nok blive bedre med tiden når han bliver ældre. Og så er 5-5.30 ikke urimeligt tidligt.

 

jeg er meget enig, men jeg var nu også ved at dø de første måneder hvor vi stod op 5.30 med vores hvalp :lol: men ja der er ikke så meget at gøre andet end at prøve at ignorere den lille, men det kunne nu godt føre til en sø på gulvet når han ikke er ældre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores faldt til ro med alderen, forholdsvis hurtigt. Jeg plejede bare at tage dem ud når de vågnede og stod op - ud i haven, og så ind og putte igen. Det plejede at hjælpe at de lige fik lov til at få tisset af og trisse lidt rundt i haven, inden der skulle soves videre. Det har vi aldrig haft problemer med - at de ikke ville sove videre bagefter. Og i dag er det aldrig (!) dem der står først op - de skal hiiiives ud af sengen, selv i weekenden hvis man sover længe - og i hverdagen hvor vi står op kl. 5.40 er de absolut ikke tilfredse med at de skal op og ud på tur. Ikke engang turen kan friste dem til at stå op! :lol:

 

Men jeg tænker også, hvalp ala lille barn. Man kan ikke rigtig tvinge dem til at sove - det skal nok komme med alderen. Så ud når hvalp står op, og så ind og i ro igen - så hvalpen lærer at det ikke er ensbetydende med leg og alverdens aktiviteter. Har i haft hvalpen ude og han har fået gjort det han skal i haven/på tur, kan i med ro i sindet ignorere hans forsøg på opfordring til aktivitet - fordi I så ved det IKKE er fordi han skal tisse o.lign. Så tror jeg da han falder til ro igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg er også enig her ;-) Min Zeus ville op kl. 5 hver eneste morgen - til dagligt var det dog ingen problemer da vi står op kl. 5 men i weekenderne puha det var til tider hårdt, men det ER hårdt at have hvalp ;-)

Det aftager med alderen nu kan min Zeus da sove til kl. 7 i weekenderne og han er nu 1½ :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle måske have skrevet at vi er ude med halv ved 02 - 02:30 tiden for at besørge sig.

 

Men okay, som jeg læser kan det være man bare bliver nødt til at indrette sig efter den.. Og så be til højere magter om at det snart bliver anderledes :pray:

 

ja og så som sitto skriver lad være med at lave noget særligt med hvalpen når i står tidligt op. vores hvalp fik lige lov til at krudte af i haven, så smed jeg mig på gulvet med en dyne (det var dengang jeg havde et ideal om at han ikke måtte komme i sengen, det forsvandt hurtigt :lol:) og nussede ham og hyggede lidt, og så fik vi som regel en times tid mere. Efterhånden begyndte han at sove længere og længere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...