Hop til indhold

Udfordring!!!


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Det er meget besværligt at besvare dit seneste indlæg for ovenstående er hvad jeg får ud af at citere :-D

 

Kunne du i stedet for at skrive inde i min tekst lave enkeltstående quotes, så er det til at se hvad jeg svarer på? :-D

 

Du kan simpelthen markere det afsnit du vil besvare med musen og derefter klikke på ikonet der ligner et papirark ovenover indlægget.

 

Hvis du får mere end et

i start og slut så sletter du det som er nærmest teksten :-)

Så min pige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 200
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

en update med mange nuancer ..

 

Starten på turen er et helvede :evil:

der er fest på den modsatte side så cujo hiver og flår for at komme hen til alle de mennesker på kryds og tværs, en kamp at få ham væk og videre, ingen ville snakke.

 

da vi er videre og han næsten er rolig kommer der en gående på modsatte side i samme retning som os med en løs hund og det er også fint, men det gør cujo er helt oppe igen, når den løber frem prøver cujo også, så der er dømt stop and go 3-4 gange pr meter :shock:

 

nede for enden af vejen møder de så en anden hundeejer og står og snakker og så er cujo helt stjerne igen, må tage ham i selen og "løfte" ham væk:roll::cry:

 

efter 10 min er han helt rolig og går faktisk plads på en lang strækning på 100 meter vel, 2 gange søger han væk fra plads men det er ind til siden og snuse og så tilbage og søge øjenkontakt, der er masser af godbider på den rute.

 

Så kommer vi forbi nogle med 2 løse hunde, cujo ligger sig ned 10 meter før og afventer, da de er ved siden af os spørger om han må hilse , svaret "nej for fanden, hvad tror du selv!!" og glor ondt ned på cujo, cujo kan ikke aflæse de øjne så han tror han fik lov så han "sprang" frem for at hilse og jeg sagde så nej og måtte stå fast, konen kom bagefter og gloede lige så dumt :evil:

 

resten af turen hjem er "normal" maks 3-5 meter plads af gange og stop and go pr. 5-10 meter.

 

Skuldreren er smadret og cujo i spillop..

 

og nu kan han ikek få ro i haven, naboens unger lyser med lygter over det hele og igennem hækken :roll::roll: så har fundet lidt griseøre frem..

 

indrømmer at vi ikek altid nyder vores gåture og nogle få gange har tanken strejfet mig at han er for stor en mundfuld for os og vi ikke burde have taget en genbrugshund af den "type" :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hopper jeg lige ind i tråden her også. Jeg har en hund, der går pænt det meste af tiden, meeen der er lige nogle situationer hvor hun ikke helt går så fint og dem er jeg jo blevet inspireret til at arbejde med efter at have fulgt lidt med i denne tråd og ih, altså hvor jeg kan mærke det hjælper.

 

Fx med hunde, der kommer tæt på, hvor Ozzie godt kan blive helt optaget af hunden, der er hun virkelig blevet dygtig til at tage øjenkontakt til mig og det er altså dejligt, da det jo ikke er alle hunde hun skal hilse på. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig også et spørgsmål: Når vi er til træning eller går et stærkt befærdet sted (torvet eller gågaden i Odense C en lørdag formiddag f.eks.), så er der ingen problemer ved at møde en anden hund. Går vi på vores dødkedelige parcelhus-befængte vej og møder en anden hund, så skal bissen virkelig skruet på for at overtyde den bette om, at vi IKKE skal hilse og han ikke skal trække os afsted for at komme over eller hen til den hund vi møder. Hvis vi sætter ham ned og bare står eller stikker i udstillings-trav kan den anden hund+ejer godt passere os uden Bassen interesserer sig for det :confused:

 

Er proceduren: En godbid flyver op af lommen og vi fanger kræets opmærksomhed, mens vi passere den anden hund ?

 

Eller: Vi kommer med et inderligt ment; nej ?

 

Eller er vores hund bare sådan en hund man trækker til siden og sætter ned på bagen ?

 

Eller er vi bare så gennemgribende kedelige med vores "Plads" at ingen hund ved sine fulde fem kan modstå fristelsen til at ville hilse ?

 

Skal lige tilføjes, at han er en han og 1 år, hvis det har noget at sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig også et spørgsmål: Når vi er til træning eller går et stærkt befærdet sted (torvet eller gågaden i Odense C en lørdag formiddag f.eks.), så er der ingen problemer ved at møde en anden hund. Går vi på vores dødkedelige parcelhus-befængte vej og møder en anden hund, så skal bissen virkelig skruet på for at overtyde den bette om, at vi IKKE skal hilse og han ikke skal trække os afsted for at komme over eller hen til den hund vi møder. Hvis vi sætter ham ned og bare står eller stikker i udstillings-trav kan den anden hund+ejer godt passere os uden Bassen interesserer sig for det :confused:

 

Er proceduren: En godbid flyver op af lommen og vi fanger kræets opmærksomhed, mens vi passere den anden hund ?

 

Eller: Vi kommer med et inderligt ment; nej ?

 

Eller er vores hund bare sådan en hund man trækker til siden og sætter ned på bagen ?

 

Eller er vi bare så gennemgribende kedelige med vores "Plads" at ingen hund ved sine fulde fem kan modstå fristelsen til at ville hilse ?

 

Skal lige tilføjes, at han er en han og 1 år, hvis det har noget at sige...

Det jeg har gjort som oftest virker i forhold til før er, når cujo får øje på den anden hund/mennesker (oftest 5-10 meter) siger jeg plads og får nogle godbidder i hånden, holder focus KUN på ham, sørger for han opdager jeg har hapser i hånden. Hvis hans krop begæver sig ind foran min stikker jeg benet ud så han ikke kan komme forbi, lige straks de er forbi r+b, efter 1 r+b indtil han har "glemt" dem.

Stopper han helt op inden jeg får gjort noget bliver jeg stående med ham, smiler og siger hej. Men sørger for at linien er helt kort så han ikke "springer" frem for at hilse når de er ude for os eller lige efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg har gjort som oftest virker i forhold til før er, når cujo får øje på den anden hund/mennesker (oftest 5-10 meter) siger jeg plads og får nogle godbidder i hånden, holder focus KUN på ham, sørger for han opdager jeg har hapser i hånden. Hvis hans krop begæver sig ind foran min stikker jeg benet ud så han ikke kan komme forbi, lige straks de er forbi r+b, efter 1 r+b indtil han har "glemt" dem.

Stopper han helt op inden jeg får gjort noget bliver jeg stående med ham, smiler og siger hej. Men sørger for at linien er helt kort så han ikke "springer" frem for at hilse når de er ude for os eller lige efter.

 

Oki og takker for tip :5up:. Vi må ud i virkeligheden og finde nogle hunde at experimentere med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget besværligt at besvare dit seneste indlæg for ovenstående er hvad jeg får ud af at citere :-D

 

Kunne du i stedet for at skrive inde i min tekst lave enkeltstående quotes, så er det til at se hvad jeg svarer på? :-D

 

Du kan simpelthen markere det afsnit du vil besvare med musen og derefter klikke på ikonet der ligner et papirark ovenover indlægget.

 

Hvis du får mere end et

Så min pige :blink:

 

Dygtiii, tak min dreng :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så vil jeg lige bringe denne tråd frem igen, vi har tullert afsted i dag, rundt om søen, og der var MANGE mennesker ude, og Aslan hilste KUN på dem der sagde NEEEEEEEEEEIIIIIIIII (i ved med den stemme der indbyder hunde til at komme). Vi er gået forbi hunde og Aslan har gået plads UDEN at trække over mod dem :klap2:

 

Mødet med hunde er blevet væsentlig bedre, og det er altså bare overskønt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så vil jeg lige bringe denne tråd frem igen, vi har tullert afsted i dag, rundt om søen, og der var MANGE mennesker ude, og Aslan hilste KUN på dem der sagde NEEEEEEEEEEIIIIIIIII (i ved med den stemme der indbyder hunde til at komme). Vi er gået forbi hunde og Aslan har gået plads UDEN at trække over mod dem :klap2:

 

Mødet med hunde er blevet væsentlig bedre, og det er altså bare overskønt :mrgreen:

 

Juhuuu

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad gør man egentlig når ens hund går tilbage til square 0?

 

Starter forfra?

 

Smiler stort og køber sig et kæmpe stykke chokolade.

 

Mens man spiser chokoladen mindes man sin søde lille, bløde og nuttede hvalp.

Mærker varmen indeni, ser på "skrumlet" og siger."Nå ja, det er jo ikke din skyld du er procesramt" og så starter man med at glemme at hunden godt har kunnet, tager den overbærende mine på og - starter forfra.

 

Hvis det "kun" er udviklingsfasen han er i der er årsagen, kommer det han HAR lært tilbage igen.

 

Lad være med at mosle med ham, men lad på den anden side heller ikke ham styre situationerne.

 

Overbærenhed og humor er nøgleordene i denne fase :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Smiler stort og køber sig et kæmpe stykke chokolade.

 

Mens man spiser chokoladen mindes man sin søde lille, bløde og nuttede hvalp.

Mærker varmen indeni, ser på "skrumlet" og siger."Nå ja, det er jo ikke din skyld du er procesramt" og så starter man med at glemme at hunden godt har kunnet, tager den overbærende mine på og - starter forfra.

 

Hvis det "kun" er udviklingsfasen han er i der er årsagen, kommer det han HAR lært tilbage igen.

 

Lad være med at mosle med ham, men lad på den anden side heller ikke ham styre situationerne.

 

Overbærenhed og humor er nøgleordene i denne fase :-D

 

Han skal sq være glad for han er så kær om morgenen når han er træt og knap nok kan rejse sig op :mrgreen:

 

Nå, så ved jeg da hvad jeg skal give mig til nu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Han skal sq være glad for han er så kær om morgenen når han er træt og knap nok kan rejse sig op :mrgreen:

 

Nå, så ved jeg da hvad jeg skal give mig til nu :blink:

 

 

Jep, passe på vægten med al den lækre chokolade :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm nu har jeg endelig prøvet den øvelse med en guffer i munden, men enten har vi en utrolig klog hund eller utrolig snu og madglad hund :hmm:

 

første 1, 2 sek før kontakt.

2,3,4,5 kontakt efter et kort kig på den ene hådn.

6,7 gang holdte jeg kontakten i 5 sek.

8,9,10 gang holdte jeg kontakt i 6 sek OG blikkede langsomt uden han forlod øjenkontakt.

 

Jeg sagde ik en lyd, sværger :-)

 

efter 3 gang besluttet jeg mig at gå et par meter væk og skjule jeg proppede et stykke pølse i munden...

 

men grovæderen er enten snu eller særdeles kvik :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

YEEEEEEEES

 

we're back in business :klap2:

 

 

 

 

Og det kan godt ske at når man spiller poker, og kun starter ud med en krone, at der så er langt op til de 2 millioner, men - det kan lade sig gøre :blink:

 

 

 

 

Hver gang Aslan trak kom han hn og gik plads, hver evig eneste gang

:mrgreen: Upædagogisk måske, men det har haft en hvis effekt.

 

 

 

Kontakt? Hvad er det? Men i det mindste er der nogen lidt hjemme fnis

Men det går den rette vej, så vi arbejder videre

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock::shock::shock::shock: Total kontakt søgene hanhund der går med løs snor 95% af turen og stram line, UDEN at trække, de sidste 5% :klap2:

er det nu jeg skal sige af aftenturen gik helt uden at skulle stoppe eller vende rundt? :engel: men han fik så også 1 time tur efter middag og lidt øvelser i eftermiddag, så han var nok "mættet"

 

men flot af Aslan og fører :klap: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

er det nu jeg skal sige af aftenturen gik helt uden at skulle stoppe eller vende rundt? :engel: men han fik så også 1 time tur efter middag og lidt øvelser i eftermiddag, så han var nok "mættet"

 

men flot af Aslan og fører :klap: :banan:

 

 

Ai hvor fedt.

 

måske vi får gjort dem til nogle gode hunde en dag :mrgreen:

 

Flot af Cujo og føre :klap2: :banan:

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai hvor fedt.

 

måske vi får gjort dem til nogle gode hunde en dag :mrgreen:

 

Flot af Cujo og føre :klap2: :banan:

 

:blink:

de er nogle gode hunde, verdens dejligste hunde :blink:

 

men vi har nogle "små" problemer, men skal huske at der findes altid nogle der har det værre end en selv :mrgreen:

 

:5up: vi styre til at styre vores store tunge hunde uden kvæler og magt (vold, hiv/træk)

Link til indlæg
Del på andre sites

oversætter du lige til ikke fynsk ?? :-D:mrgreen::oops:

 

 

Der er 3 veje at gå tur.

 

Gennem alle vængerne, der havde vi super kontakt.

Ned forbi gymnasiet, men der er flyttet nogle spastikker ind i et hus, og jeg tør ikke gå den vej, før Martin og Aslan har vennet aslan til dem (han er meget usikker på spastikkere)

KO VEJEN:

Den vej som går ned forbi den mark hvor der går køer om sommeren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er 3 veje at gå tur.

 

Gennem alle vængerne, der havde vi super kontakt.

Ned forbi gymnasiet, men der er flyttet nogle spastikker ind i et hus, og jeg tør ikke gå den vej, før Martin og Aslan har vennet aslan til dem (han er meget usikker på spastikkere)

KO VEJEN:

Den vej som går ned forbi den mark hvor der går køer om sommeren :mrgreen:

udviklingshæmmet :-)

 

Ko eller ej skal han jo lære det, tog også noget tid at få lært Cujo at de folk der kommer ud og ind af kiosken som jeg går forbi dem hilser man ikke på uden at få lov :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

udviklingshæmmet :-)

 

Ko eller ej skal han jo lære det, tog også noget tid at få lært Cujo at de folk der kommer ud og ind af kiosken som jeg går forbi dem hilser man ikke på uden at få lov :-)

 

 

 

Jeg kunne også bare sende kæresten på ko vejen, så har han to og vælge imellem, han siger altid at vængerne er kedelige, jeg syntes de er hyggelige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...