Hop til indhold

skæl efter foderskift


Gæst Ragamuffin
 Share

Recommended Posts

Gæst Ragamuffin

Hej min hvalp har efter den er gået fra royal canin starter til Royal canin x-small junior fået enormt meget skæl..

 

først tænkte jeg at hun bare skulle vænne sig til det men det er en måned siden nu..

 

Er der et foder der er bedre ?? min gamle hund fik også RC uden problemer, har ikke så meget forstand på hundefoder men er det ligesom ved katte bedre at fodre med kornfrit ??

 

isåfald er kingsmoor og orijen så det man bør vælge ?? det er noget af det bedste kattefoder nemlig...

 

håber i kan hjælpe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget forskelligt fra hund til hund om det er godt at fodre med kornfrit eller ej. Nogle hunde trives ikke særlig godt på det og andre tåler det fint.

 

Men ja, jeg ville nok prøve noget kornfrit i første omgang og se om det vil hjælpe :-) Derudover har jeg god erfaring med fiskeolie til tør hud og skæl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det nemmeste og billigste er at prøve en god olie, enten af vildtlaks eller koldpresset rapsolie. En lille hund skal have ca. 1 tsk om dagen, men du kan godt trappe op på det dobbelte efter er par dage, og så trappe ned når huden er fin igen.

 

Hvis det ikke hjælper, ja, så må du nok skifte foder. Jeg er stor tilhænger af de kornfrie varianter, og fodrer pt med Orijen og Taste of the Wild. Orijen har hun fået i 2,5 år, og hun fungerer virkelig godt på det! Dog skal du skifte MEGET langsomt (gerne over 3-4 uger), hvis du skifter direkte fra RC. Mange hunde har svært ved Orijen, bare så du er forberedt.

 

Kingsmoor synes jeg også er et godt produkt (bruger deres sport variant i konkurrencesæsonen), og synes det er fedt at det er et dansk kvalitetsprodukt.

 

Du du kan måske med fordel supplere et evt. foderskift med noget mælkesyre. Pas på med A38 mm, da hunde kan få rigtig dårlig mave af lactose. Men paraghurt eller lignende produkter til hunde (fx zoolac), kan bruges til at støtte et foderskift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ragamuffin

Okay jeg vil prøve med noget olie har dette her hjemme http://www.pitstoppets.dk/shop/livets-olie-standard-1794p.html som jeg bruger til misserne kan det gå ?

 

Også prøver vi et bad, har en del forskellige hunde/katte shampoo fra Baldecchi og anju beauté, som min gamle vuf blev badet i samt bruger det til showvask af kattene det er ihvertfald kvalitet, så må jeg se om det hjælper..

 

ellers må vi skifte foder... Tak for jeres brugbare inputs, dejligt med lidt ekspertise, det er jo efterhånden længe siden jeg havde hvalp sidst og ham var der aldrig problemer med mht foder/skæl :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Rapsolie er ligeså godt som hørfrø olie. I de fleste supermarkeder kan du købe en koldpresset rapsolie fra Bornholm - den er god og billig samt har en neutral smag.

 

Min Oscar har også lidt skæl i øjeblikket - da han fæller sin vinterpels - så han får lidt ekstra rapsolie pt. Desuden er B vitaminer vigtige for pels - så man kan give ekstra B vitaminer en periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...