Hop til indhold

Rally er sjovt


Gæst Misha1
 Share

Recommended Posts

:blink:

Vi er efter at have trænet brugshund i et par år, gået over til at træne Rally-O. Vores hund en 2-årig Labrador/Rottweiler, en meget glad og livlig hund.

Allerede efter første træningstime, kunne vi mærke forskel på Misha. Pludselig blev hun meget mere opmærksom på hvor vi var og trak ikke mere så voldspmt i snoren.

Jeg oplevede, at hun sad stille ved siden af mig, mens der stod en Papillon og ville lege 50 cm fra hende. Det er ellers helt uhørt.

Rally er sjovt både for hund, ejer og tilskuer. Man må tale med sin hund under alle øvelser, også til prøverne. det vigtigste i Rally er kontakten mellem hund og fører.

Har du problemer med en ulydig hund, så prøv Rally, vi elsker det.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke nødvendigt med den store lydighed, før man kaster sig ud i Rally. Man lærer undervejs og bliver bare ved med at være begynder indtil, man er klar til at bestå prøver og rykke op. Der er helt unge hunde med på det hold, hvor vi går.

Det gode ved det er også at både unge og gamle, både hunde og mennesker kan være med, da det ikke er særligt fysisk krævende.

En anden god ting er, at vi kan øve hjemme i haven. Jeg stiller spande op til slalom og spiraler. Øvelserne har jeg printet ud fra Rally-lydigheds hjemmeside og så lamineret og på med en grillpind, så kører det.

Jeg har fået at vide at nogen træner Rally som suplement til alm lydighed, fordi det fremmer kontakten mellem hund og fører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lyder det dejligt. :-) Nu glæder jeg mig til selv at starter, for Tyson og jeg er lige blevet skrevet på venteliste til rally. Klubben starter desværre først nye hold op til sommer, så vi må vente lidt endnu. :( Der er jo desværre endnu ikke så mange klubber, der tilbyder det, i hvert fald ikke i nærheden af mig.

 

Men hvis du ikke har noget imod at blive kaldt leverdamen af alle frederiksbergere, så er der jo heller ikke noget i vejen for at du opstiller din egen lille rally bane foran slottet i Frederiksberg have:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buju driller. :megaked:

 

 

 

:blink:

 

Ikke tale om, det gør jeg aldrig:blink:

 

Men helt seriøst, rally fungerer jo faktisk bedst hvis man kan øvelserne på de forskellige 'kort' udenad, så man ikke skal stå og tænke hver gang man kommer til et nyt skilt. Så hvis du printer skiltene og øver hjemme i stuen (eller frederiksberg have) så er du jo allerede godt i gang. Og du kan jo bare træne et eller to skilte ad gangen.

 

Edit: bare gå ind under øvelser, så er du godt i gang: http://www.rally-lydighed.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...