Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2014


sonja77
 Share

Recommended Posts

Du behøver ikke at have en rekvisit med, det er op til dig. Og der behøver ikke at være en decideret historie i musikken, du kan også fortolke en stemning eller et tema. Men du skal vise, at du kan høre musikken og udnytter den, så du laver noget, der passer til rytme, tempo, musikalske cues osv. :-)

 

Og ja, der må gerne være en markering på stokken i FP1. :-)

 

Tak, så arbejder jeg lidt videre med de idéer jeg har:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 366
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Say What.... Calle kan rent faktisk lave følgende kæde nu, to gange rundt om føre, fire skridt slalom mellem ben, stille sig foran, lave to twist, stå stille og så slutte af med to turns!

 

Jeg kan også mærke at jeg har fundet den helt rigtig løsning på at få ham mere på mig, når vi arbejder herhjemme. Cassi skal lukkes ind i et andet rum. Hvis hun er i stuen, så gemmer han sig bare under sofabordet. Jeg har nærmest skulle trække ham ud derfra. Når Cassi så er væk, så hopper han og danser og knokler løs.

 

håber virkelig vi er på rette vej lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går forsat fremad med lille bror, og jeg begynder at arbejder med ting vi kan bruge til et program og arbejde videre på de øvelser der sidder på rygraden af ham.

 

Planen er så småt at arbejde på det der med tiden skal blive en FS1. Planen er at han skal være med i sandkassen her til februar og så regner jeg stærkt med at tage til Jylland i april(møder man mon nogle skønne jyder) og deltage med ham(og storesøster) og måske også Roskilde.

 

jeg er så kommet noget i tvivl. Egentlig har jeg været ret glad for Emelies Rainmaker, men den sidste måned har jeg været forelsket i Alexandre Desplats Calling The Guardians, tænker lidt om man kunne lave en Jack Frost inspireret

rutine, jeg har allerede nogle ideer...

 

[video=youtube_share;8yqKOPJEMpI]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går forsat fremad med lille bror, og jeg begynder at arbejder med ting vi kan bruge til et program og arbejde videre på de øvelser der sidder på rygraden af ham.

 

Planen er så småt at arbejde på det der med tiden skal blive en FS1. Planen er at han skal være med i sandkassen her til februar og så regner jeg stærkt med at tage til Jylland i april(møder man mon nogle skønne jyder) og deltage med ham(og storesøster) og måske også Roskilde.

 

jeg er så kommet noget i tvivl. Egentlig har jeg været ret glad for Emelies Rainmaker, men den sidste måned har jeg været forelsket i Alexandre Desplats Calling The Guardians, tænker lidt om man kunne lave en Jack Frost inspireret

rutine, jeg har allerede nogle ideer...

 

[video=youtube_share;8yqKOPJEMpI]

 

Det er et super fedt stykke musik, der er meget velegnet til Freestyle, hvis man har en hurtig hund. Personligt ville jeg dog ikke bruge det til et klasse 1-program, da der sker for meget i musikken til, at jeg ville kunne nå at udnytte det i klasse 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går forsat fremad med lille bror, og jeg begynder at arbejder med ting vi kan bruge til et program og arbejde videre på de øvelser der sidder på rygraden af ham.

 

Planen er så småt at arbejde på det der med tiden skal blive en FS1. Planen er at han skal være med i sandkassen her til februar og så regner jeg stærkt med at tage til Jylland i april(møder man mon nogle skønne jyder) og deltage med ham(og storesøster) og måske også Roskilde.

 

jeg er så kommet noget i tvivl. Egentlig har jeg været ret glad for Emelies Rainmaker, men den sidste måned har jeg været forelsket i Alexandre Desplats Calling The Guardians, tænker lidt om man kunne lave en Jack Frost inspireret

rutine, jeg har allerede nogle ideer...

 

[video=youtube_share;8yqKOPJEMpI]

 

Det er et super fedt stykke musik, der er meget velegnet til Freestyle, hvis man har en hurtig hund. Personligt ville jeg dog ikke bruge det til et klasse 1-program, da der sker for meget i musikken til, at jeg ville kunne nå at udnytte det i klasse 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig fedt... Calle bliver hurtigere end Cassi. Men måske man skulle overveje at finde en der kan finde ud af at mixe musik, og så mixe det med et af de andre numre fra filmen. Jeg har også besluttet mig for at vende tilbage til Rasmus Seebachs Tusind Farver med Cassi. Og så skal vi igang med projekt spring over ryg. Det kræver så bare hjælp fra en...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Desplats bliver gemt til senere... Har lyttet til Bents Alley Cat et par gange, og synes musikken er som skabt til et fint 1'er program til lillebroro. Rytmen er hverken hurtig eller langsom, og tror det vil passe fint til ham... Næste udfordring bliver så at arbejde frem mod et program. Han skal jo ikke have noget der er færdigt før han kan komme ud i en rigtig 1'er og det bliver tidligst Vejen i juni...

 

Med Cassi har jeg tre numre, som jeg godt kunne tænke mig at arbejde med... Jeg har lidt på fornemmelsen at det bliver aktuelt med et kl 2 program når vi tager til Rønde, men vil gerne have noget klart til februar. Men synes altså det er hamrende svært at finde musikken. Og det hjælper jo ikke at man får et ton af ideer hver gang man hører et stykke musik.

Cassi er jo rigtig sød og glad når hun arbejder, men hun er jo hverken hurtig eller præcis, så det er ikke et langsomt stykke musik hun skal have og vel heller ikke et med for mange skifte. Arghhh...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubel :banan:

 

Twistøvelsen fra titelprøven er vist noget der inde for rækkevidde. Har lige brugt bare små fem minutter på at dele den i de tre dele der er i den(som jo så bliver til ekstremt mange små dele) og hun kunne rent faktisk lave den til sidst, dog med meget hjælp... Var ellers overbevist om at det var en øvelse vi måtte droppe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Petite skal op i officiel klasse til februar, har mere styr på vores dans end nogensinde før...og så vil det lortemusik ikke brændes på en cd :evil: har den på en ups, findes der et program, der optager lyd fra højttaleren? Er ret krise pt

 

Audacity. Kan ikke huske hvad man skal sætte den på, men det kan Lizza helt sikkert.

 

Men hvor har du fået musikken fra, før den lå på usb'en? Kan du maile den til mig? Måske kan jeg brænde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...