Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2014


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia
Den kalder jeg fusser.

 

 

 

Den kalder jeg front, uanset om vi går til venstre eller højre (da jeg ser det ligesom en HTM-position - hunden skal holde samme position og følge mig i den, uanset hvilken retning jeg bevæger mig i).

 

 

Fusser, selvfølgelig!! Hvorfor tænkte jeg ikke på det.. Nu har jeg dog kaldt den Alfa ( har trænet det her til formiddag)

 

Front, den bruger jeg i Rally sammenhæng. Men den var også god:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 366
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:banan::banan::banan:

 

Fik kørt første halvdel af vores FS1 igennem. Uha, hun arbejder godt... Selvfølgelig var de en del der skal rettes, men hun var bare så skæg. Og så fik jeg lige afprøvet en ny kommando, nemlig, for, som betyder stå foran mig...

 

Nu har jeg endelig vinterferie, og ser jeg hvor meget vi får arbejdet med det, og så kan jeg jo overveje om vi skal melde til i FS1 d. 2/3 også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til dommeruddannende færdighedsprøve i dag og det bliver meget spændende, da det ikke er noget jeg har trænet på, overhovedet :roll:

 

Soko skal lave en færdighedsprøve 2 og Nanna en et'er. Den kan selvfølgelig mange af øvelserne i forvejen, men nogle af dem, har de aldrig lavet før.

 

Kan garantere udfordring for dommerne, for hvis jeg skal kunne lave alle øvelser må jeg have en lidt kreativ fortolkning af øvelsesbeskrivelserne...nogen vil måske kalde det snyd :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tempo og jeg kommer også til dommerprøven i dag. Spændende.

 

Vi har kun trænet færdighederne herhjemme og slet ikke noget kapacitet. Så er spændt på om Tempo kan lave øvelserne i nye omgivelser. Og med tilskuere.

 

Jamen så ses vi jo lige om lidt :-D

 

Hvis bare man måtte trække to øvelser ud....eller tre, så skulle det nok gå...nå, de lærer jo heller ikke meget af kun at dømme hunde der udfører øvelserne perfekt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi... Ja vi kom da med en del alternative bud på øvelserne :)

 

Men bortset fra det så var det super hyggeligt. Og meget lærerigt. Glæder mig til et nyt forsøg den 2/3 :)

 

Han var jo super god til øvelserne, når han først kom i gang med det rigtige... men som du selv skriver, har du ikke trænet kapacitet, så det er jo bare det, der mangler. :-) Glæder mig til at ser jer den 2/3. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har arbejdet lidt med Cassi idag. Vi har arbejdet med de godt første 50 sekunder af vores freestyle program. Det der skal køres en masse sikkerhed på er hendes buk(hun skal bakke tre fire meter væk og så ned direkte i buk) og hun har det med at rejse sig når jeg begynder at gå. Ellers var hun bare så fin :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja er det noget med der er tvungen oprykning? Hvis nu Kaos rykker op i klasse 2 efter første konkurrence i rønne vil jeg så kunne lave den om til for sjov klassen eller bare stille i 2'eren uden at være helt klar til det?

 

Der er tvungen oprykning, så hvis han får de sidste oprykningspoint til klasse 2 efter første konkurrence, kan du ikke stille i klasse 1 til nr. to konkurrence. Men man kan altid snakke med arrangørerne og få lov til at flytte sin start fra officiel klasse til For Sjov, hvis man vil det. Men eller synes jeg da bare, at du skal stille med ham i klasse 2 til nr. to konkurrence, selvom du ikke synes, at I er helt parat. Så får du jo et fingerpeg om, hvor tæt I er på at være klar til klassen, og måske bliver du overrasket og finder ud af, at det faktisk også gik i klasse 2. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt i vilrede... Vil rigtig gerne have afprøvet det program, og jeg er sikker på at vi kan få arbejdet med det, så det sidder nogenlunde i skabet. Hun arbejder jo superfint pt.

Men jeg er så i vilrede om jeg bare skal springe ud i det og melde til i FS1 eller om jeg skal lade hende være i en for sjov klasse. Jeg er jo ikke bange for at tage chancer, meldte hende jo til i LP1, for lige at se hvordan det nu ville gå.

 

Har jo nogle dage endnu at tænker over det i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er prinsessen igang

 

 

Det skal lige siges at hun ellers aldrig siger noget, men her snakker hun helt vildt. Der hvor vi går ud af billedet løber hun ud mellem benene på mig, og så går vi nogle skridt hvor hun cirkler rundt om mig. Slutningen er ikke helt med, og så er planen at hun skal ligge på siden, der hvor hun dækker, men hun synes ikke det er spor fedt når jorden er kold og våd. Hun har trods alt sine standarder, selvom hun halvdelen af dagen har rendt rundt med mudder på næsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er prinsessen igang

 

 

Det skal lige siges at hun ellers aldrig siger noget, men her snakker hun helt vildt. Der hvor vi går ud af billedet løber hun ud mellem benene på mig, og så går vi nogle skridt hvor hun cirkler rundt om mig. Slutningen er ikke helt med, og så er planen at hun skal ligge på siden, der hvor hun dækker, men hun synes ikke det er spor fedt når jorden er kold og våd. Hun har trods alt sine standarder, selvom hun halvdelen af dagen har rendt rundt med mudder på næsen.

 

Det ser godt ud :-) - selvom der lige er en bid af programmet, man skal gætte sig til. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... Ja, der var ikke lige vidvinkel på kameraet :genert: Og nu er der sørme købt et styks kostume. Det skal lige modificeres, og så skal jeg lige overveje hvor smart det er med alt ind mellem benene pjat, når jeg har en lang nederdel på... Måske det kan løses med at løfte op i skørterne :hmm:Og det hele passer jo fint med at der er fastelavn i klubben på søndag, så kan det jo blive luftet der... Gad vide hvad mine hundeførere ville sige til hvis jeg dukkede op til træning klædt ud som heks... Endnu vigtigere... Hvad mon deres hunde ville sige *gg*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gået i gang med en start-up guide til hvordan man kan komme i gang med dogdancing og er nået til noget med at træne tricks og sætte signaler på.

 

I er velkomne til at kigge, selv om I godt ved hvordan man starter op alle sammen :blink:

Men så kan i se nogen af jeres tidligere youtube-videoer.

 

I må også gerne kommentere, hvis der er noget i er uenige i, det er jo noget jeg selv har fundet på og ingen facitliste.

 

http://www.klikgodbid.dk/blog.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gået i gang med en start-up guide til hvordan man kan komme i gang med dogdancing og er nået til noget med at træne tricks og sætte signaler på.

 

I er velkomne til at kigge, selv om I godt ved hvordan man starter op alle sammen :blink:

Men så kan i se nogen af jeres tidligere youtube-videoer.

 

I må også gerne kommentere, hvis der er noget i er uenige i, det er jo noget jeg selv har fundet på og ingen facitliste.

 

http://www.klikgodbid.dk/blog.html

 

God idé og gode indlæg. :5up: Jeg synes dog, at i en forklaring rettet mod nye, der vil i gang med sporten, er det vigtigt at understrege, at det er helt fint med håndsignaler i klasse 1 - og sådan set også i klasse 2, der begynder man bare at forvente, at de er lidt mere diskrete og/eller indkoreograferede. :-) Jeg nævner det bare, fordi du skriver en del om shaping og flyd og det gode i, at man ikke automatisk får håndsignaler som ved lokning. Og jeg ved godt, at du også skriver, at det jo bare er den måde DU foretrækker at træne på, men det kan måske godt forstås sådan, at hunden SKAL kunne arbejde uden håndsignaler. :blink:

 

Og så tænker jeg, at det kunne være godt med et indlæg om links/overgange - for det er jo også vigtigt at tænke over og træne, det er ikke nok at hunden kan en masse tricks og positioner, når de skal sættes sammen i en koreografi. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er rigtig godt :5up:

 

Meget af det samme som Anja gennemgik på et kursus jeg var på med hende.

Det der har hjulpet mig meget, der hele vejledningen til at vælge musik, bygge et program op omkring det og dermed få det struktureret.

Det er den del jeg personligt synes er svært, fordi det ligger så langt fra al anden hundesport.

 

Som Sonja skriver, så synes jeg ikke det med links/overgange kan understreges nok, fordi det ofte er dem der adskiller de gode fra de dårlige programmer.

Gerne med ideer til hvordan de kan se ud.

 

Jeg synes det er "nemt" nok at blive enig med mig selv om, at ved det stykke skal vi gøre sådan og sådan ved det næste, men det er overgangene fra de forskellige positioner der er rigtig svære at bygge ind.

Især fordi timingen af dem er så vigtige, at de skal sidde i skabet første gang, for at det ikke bliver noget rod at se på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...