Gæst dream4ever Skrevet Februar 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2014 Hej folkens Jeg har efterhånden siddet og nørdet en del agility videoer:stupid:, nogle er fra konkurrencer inden for i en hal. Jeg kan se at nogle steder er der cement gulv dækket af tæppe og andre steder foregår det i ridehal med sandbund. Det jeg vil spørge om er hvad er bedst for hunden at lave agility på ? Tænker det måske kan være hårdt for hunden at løbe i ridehus bund men det vel også hårdt for dens sener og ledbånd at løbe på en hård bund ? bare en tanke og i så fald hvad synes du så er bedst når der foregår indenfor ? Glider de ikke på tæpperne? Er græsset bare det bedste? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annetteg Besvaret Februar 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2014 Jeg har aldrig løbet på andet end græs og så ridehusbunde. Hvis bunden er let stampet er den fin at løbe i. Kunne forestille mig at gulvtæppe er glat. Men de nye gummigulve speciel til agility ser nu meget fede ud :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Februar 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2014 Et gulvtæppe er nødvendigvis ikke glat, akkurat som græs ikke altid er bedst at løbe på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2014 Jeg er mest til græs. Indendørs en ridehusbund der ikke er for tung. Jeg har dog ikke løbet på tæppe siden 2010-2011, så jeg tør ikke udtale mig om de nye tæpper. Dengang var tæppet i Vallensbæk det bedste i DK og min hund kunne overhovedet ikke stå fast, så det brød jeg mig absolut ikke om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Februar 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 14, 2014 Det bedste indendørs underlag jeg har løbet på er agility matting, som er noget lignende yogamåtter. Det er blødt og virkelig lækkert at løbe på for både hund og fører. Ridehusbund er ok, men det kan være virkelig tungt at løbe i, og det kan også være hårdt. Tæpper kan også være ok, men nogle er temmelig glatte. Det er vigtigt at tæpperne er med opskåret luv, og at der er et godt stødabsorberende lag under. Personligt synes jeg stødabsorberingen er det vigtigste, de fleste hunde vil sætte farten ned når der er glat. Endelig er der kunstgræs, men det har jeg aldrig løbet på selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst animaltown Besvaret Juni 7, 2014 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2014 Active-floor er lige begyndt at sælge kunstgræs specielt lavet til agility. Kunstgræsset blev udviklet til VM i 2012. Rimelig billig i forhold til andet kunstgræs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts