Hop til indhold

Familie på 4


Gæst Vuf
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vi er en familie på fire. To voksne og to børn på 9 og 14 år. Vi har haft hund før, som desværre er gået bort, så vi er vant til at have hund. Vi har i nogle år nu ikke haft hund, men tiden er til, at det vil vi meget gerne igen, og dette kunne godt være en hund som trænger til et nyt hjem.

 

Vi bor i rækkehus i grønt område og tæt på skov. Vi har mindre have.

 

De bedste hilsner

Thomas

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :-)

 

Hvis du har lavet indlægget her for at finde en ny hund til dig og familie tror jeg det er nødvendigt at fortælle lidt mere om jer og jeres ønsker om en hund. F.eks. er det relevant med størrelsen, pelsplejen og aktivitetsniveauet. Det kan også være relevant at nævne om hunden må være gøende. Det kan være upraktisk med en gøende hund, når I bor tæt på andre mennesker, hvilket man jo gør i et rækkehus. En anden ting kunne være om hunden helst skal elske alle mennesker eller om den godt må være reserveret/ligeglad med fremmede mennesker. For en børnefamilie som jeres kan det være vigtigt at hunden ikke er reserveret, hvis børnene tit har legekammerater og venner med hjemme på besøg. Eller hvis man får mange gæster.

Ja, tror I er nødt til at fortælle lidt mere :-)

 

En anden mulighed er jo at kigge på et internat i nærheden af hvor I bor og se om der ikke sidder en hund, der kunne passe rigtig godt til jer og så tage ud og møde den. Der sidder stort set altid hunde og mangler et nyt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen...

Hunden vi søger skal være sød og kærlig, være med på sjov, leg, løb og gåture. Vores nabo siger at det er vigtigt, at den ikke gør for meget. Den skal ikke på udstillinger og det er derfor ikke nødvendigt, at der er stamtavle. Vi forestiller os en mindre hunderace som fx Westie, Cocker Spaniel, Cavalier King Charles eller måske noget helt andet - bare hunden er sød og omgængelig også overfor familiens venner store som små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en udbredt misforståelse, at det kun er nødvendigt at købe hund med stamtavle, hvis man vil udstille. Men det er ikke kun det man bruger den til. Med en stamtavle sikrer du dig, at din hund er raceren, du kan se dens forældre, søskende og andet ophav. Du kan også se forældres, bedsteforældres og søskendes sundhedsstatus, så du kan købe en hvalp efter en hund, hvis familie ikke er syge. Der er desuden avlsrestriktioner og anbefalinger, når man avler med kennelmærke, så man så vidt muligt ikke avler på syge dyr.

 

Jeg kender ikke så meget til de andre racer, men en Cavalier vil jeg personligt aldrig købe uden tavle, da de kan lide af flere forskellige sygdomme og som køber har du ikke en jordisk chance for at gennemskue om du køber en hund, som måske bliver syg senere i sit liv.

 

Jeg skriver ikke det her for at afskrække eller være snobbet, men fordi det ville være rigtig synd for jer og for hunden, hvis den ender med at komme til at fejle et eller andet, som forringer dens livskvalitet og muligvis bevirker, at den skal herfra før tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

I lyder som en dejlig familie, håber den helt rigtige hund lige kigger her forbi:)

 

Nu har jeg selv fået to omplasseringer og det er bare guf med genbrugsguld - men jeg vil klart foreslå jer, når i kommer så langt, at i får lov at passe hunden i en weekend først for at se hvordan det fungerer. Og når i så skal overtage hunden, så få den op til en ferie eller tag lidt fridage i forbindelse med en weekend. Selvom hunden kan være alene hjemme i det gamle hjem, så er det ret normalt at der lige skal lidt tilvænning til i det nye hjem, før det kører.:)

 

Dernærst skal i få så meget som muligt at vide om jeres nye hund. Hvad den har af vaner, hvad den kan lide, hvad den ikke kan lide ovs. Så er det altså bare nemmere for alle parter. Fordelen ved at få en voksen hund er jo at man kan vurdere personligheden - hvis man giver sig tid til det. En hvalp er svær at vide hvordan bliver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...