Hop til indhold

Blod i afføringen - hvad kan det skyldes?


sonja77
 Share

Recommended Posts

I dag på middagsturen var der blod i Tysons afføring. Der var ikke noget i afføringen i morges.

 

Jeg ser lige tiden an de næste par dage, og hvis det fortsætter, tager jeg ham selvfølgelig til doktor dyr. Men jeg tænkte, at der måske var nogle herinde, der kunne give et bud på, hvad det kan skyldes? Jeg håber selv, at han måske bare har fået en rift i endetarmen eller sådan noget. :neutral:

 

Det skal siges, at han var lidt skvattet her til morgen. Han ville ikke spise, og han kastede på et par gange. Men jeg tænkte, at det måske bare skyldtes det kaninøre, han fik i går aftes. Det er nemlig sket en gang før, at han har kastet op efter at have spist sådan et (nu skal jeg nok lade være med at give ham flere af dem!).

 

Han livede dog op hen af formiddagen, og på middagsturen virkede han helt frisk og ville gerne spise de pølsestumper, jeg brugte til at lave et spor til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ved godt at det her svar måske ikke er til meget hjælp, men blod i afføringen hos hunde er ikke så farligt, som det f.eks. kan være hos mennekser. HAr nemlig sankket med min dyrlæge om det, men kan ikke lige huske grunden til at det er okay engang imellem der er blod i afføringen, det skal bare ikke være for ofte. Det kans skyldes noget han har spist, det sker for bananna engang imellem, så har hun blod i afføringen. Jeg plejer at give dem ris med kylling for lige at skåne lidt.

Du skal bare sørge for at holde øje med afføringens form, hvis pøllerne bliver tyndere i over en længere periode, altså ikk i konsitens, men i tykkelse eller hvad man kan sige, så kan de være en god i det at få ham tjekket efter, da det kan skyldes at der kan være et eller andet i tarmen der blokere. Men som du beskriver det nu, så vil jeg også lige vente lidt med at tage til dyrlægen. Håber han har det bedre.

 

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Ved godt at det her svar måske ikke er til meget hjælp, men blod i afføringen hos hunde er ikke så farligt, som det f.eks. kan være hos mennekser. HAr nemlig sankket med min dyrlæge om det, men kan ikke lige huske grunden til at det er okay engang imellem der er blod i afføringen, det skal bare ikke være for ofte. Det kans skyldes noget han har spist, det sker for bananna engang imellem, så har hun blod i afføringen. Jeg plejer at give dem ris med kylling for lige at skåne lidt.

Du skal bare sørge for at holde øje med afføringens form, hvis pøllerne bliver tyndere i over en længere periode, altså ikk i konsitens, men i tykkelse eller hvad man kan sige, så kan de være en god i det at få ham tjekket efter, da det kan skyldes at der kan være et eller andet i tarmen der blokere. Men som du beskriver det nu, så vil jeg også lige vente lidt med at tage til dyrlægen. Håber han har det bedre.

 

BAntus

 

Det var skam til god hjælp. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis afføringen er normal men der bare er lidt blod i/på den, så kan det være helt fredeligt. Hvis det sker flere gange, så kan du ved lejlighed snakke med dyrlægen om det.

 

Men hvis der er tale om diarré, -tynd, blodig afføring, så kan det være parvo-virus. Næsten alle hunde er jo vaccinerede, men de kan alligevel få infektionen i en mild udgave.

Parvo er især farlig for hvalpe og hunde med nedsat immunforsvar.

Din dyrlæge ved om der er en epidemi i omegnen.

 

Hvis Silke fik tynd blodig diarré, så ville jeg sidde i røret til dyrlægen med det samme. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis afføringen er normal men der bare er lidt blod i/på den, så kan det være helt fredeligt. Hvis det sker flere gange, så kan du ved lejlighed snakke med dyrlægen om det.

 

Men hvis der er tale om diarré, -tynd, blodig afføring, så kan det være parvo-virus. Næsten alle hunde er jo vaccinerede, men de kan alligevel få infektionen i en mild udgave.

 

Der var både nogle helt faste pøller med lidt blod i/på og så lidt tyndt afføring, der kom til sidst, også med lidt blod i.

 

Jeg ser, hvordan afføringen ser ud næste gang han skal rense sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Blod i afføringen kan skyldes en tarm infektion. Jeg ville kontakte dyrlægen hvis det drejer som om mere end en dag eller meget blodig afføring; en infektion kræver pencillinbehandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rosie får det nogengange, når hendes analkirtler er slemt fyldte...

 

Jeg gik i panik første gang, men dyrlægen beroligede mig med, at når det var frisk blod og uden diarre, så var det sjældent farligt. Men det skal naturligvis ikke blive ved, for så kan det jo skyldes noget andet.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

.........og så vil vi godt lige høre nyt om Tysons efterladenskaber..:-P

 

Har han det okay, den lille mand? :neutral:

 

Ja, heldigvis. :-) I dag lagde han en fin, fast pølle uden det mindste spor af blod (og jeg nærstuderede den virkelig :badr:;-)).

 

Rosie får det nogengange, når hendes analkirtler er slemt fyldte...

 

Jeg gik i panik første gang, men dyrlægen beroligede mig med, at når det var frisk blod og uden diarre, så var det sjældent farligt. Men det skal naturligvis ikke blive ved, for så kan det jo skyldes noget andet.

 

MVH

Wivian.

 

Tyson fik tømt analkirtler i mandags - kan det mon have noget med det at gøre? Men så er det da bare mærkeligt, at der først kom blod i går?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, heldigvis. :-) I dag lagde han en fin, fast pølle uden det mindste spor af blod (og jeg nærstuderede den virkelig :badr:;-)).

 

 

 

Tyson fik tømt analkirtler i mandags - kan det mon have noget med det at gøre? Men så er det da bare mærkeligt, at der først kom blod i går?

 

Okay... Hvis det er dyrlægen, der har tømt analkirtlerne, så er der ikke noget galt i at snakke med ham i morgen. For lige at høre, om han har mærket noget usædvanligt ved DEN lejlighed.

 

Det kan vel godt være en kombination af de nytømte analkirtler og et lidt svært-fordøjeligt kaninøre....

 

Kanin-ører er vist ikke Tyson-mad.. c033.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...