Hop til indhold

Min hund er misundelig!


Gæst Smørsovs
 Share

Recommended Posts

Gæst Smørsovs

Hej!

 

Min kæreste og jeg har får 3 uger siden fået os 2 dejlige hunde. Det er mine føreste hunde, og vi har et problem med den labradoren. Min kæreste har haft den i 6 år, lang historie men nu bor de hos os.

 

Hver eneste gang vi krammer, kysser ect. begynder han at pive helt vildt og gø.

Hvad kan man gøre ved det?

Jeg har prøvet at sætte mig så meget ind i at have en hund som muligt, og vi begynder os på noget træning til maj,(det som sagt mine føreste hunde, og min kæreste har ikke været for god til at træne dem, men det syntes jeg er en nødvendighed. Jeg har desværre ikke så meget viden) men det sgu ikke til at holde ud.

 

På forhånd tak!

Venlig hilsen, DH

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du tænker på det som usikkerhed i stedet for misundelse, tror jeg det bliver lettere for jer alle sammen at få ændret situationen. I Kan måske lave en langsom tilvænning og distrahere ham ved at kaste en håndfuld foder på gulvet før i krammer?. Når han accepterer dét kan I gå videre og gøre det lidt "vildere", men aldrig gå så hurtigt frem at hunden ikke kan abstrahere fra det.

 

Du skriver at du aldrig har haft hund før, så jeg synes det første du skal vide er at hunde er ret lig små børn (selvom den sammenligning er forbudt i visse kredse) og at de har brug for at falde til hvis man river dem ud af vante omgivelser og placerer dem et nyt sted. Præcis som børn (der jo heller ikke altid kan forklare hvordan de har det) reagerer hunde ofte med at udvise en adfærd vi mennesker anser som problematisk når de gennemgår svære perioder. Det er et råb om hjælp, ikke fordi hunden ønsker at genere nogen.

 

Jeg håber du bliver på HF indtil jeres problemer er overstået og håber derfor ikke at du føler at jeg leger bedrevidende eller skælder dig ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan fordel læse lidt om hundesprog. F.eks vil de færreste naturligreagerende hunde ikke farer hurtigt mod hinanden, men nærme sig hinanden i langsomt tempo og ligesom i en bue uden om hinanden. Hunde de ikke kender hinanden godt (læs, er lidt utrygge ved mødet) vil her se den anden som én, der kender reglerne.

Hvis du kommer hjem og farer hurtigt mod din kæreste og tilmed kigger hende i øjnene, vil hendes hund blive nervøs over din uforskammethed, og den trussel du udviser ved dette. Sådan gør nemlig ustabile , farlige hunde. Og tag disse hensyn her i starten. Lær lidt hundesprog og find lidt træningsleg, allerbedst gå begge til træning med dem.

Du vil få så meget glæde af at leve med hunde, når du lærer at tolke deres opførsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Smørsovs

Cool! Tusinde tak for svarende, jeg vil prøve at arbejde på det i fremtiden.

 

Jeg ser det bestemt ikke ud som skæld ud, jeg er jo som sagt nybegynder der har fået lidt appetit for viden omkring det :) Jeg vil jo gerne have at de skal være glade.

Jeg regner også med at få en hund selv i fremtiden måske, så det godt at være forberedt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...