Hop til indhold

det er lidt træls


Gæst mollie-vuffer
 Share

Recommended Posts

Gæst mollie-vuffer

Det er lidt træls når ens hund, bare ikke fatter hvad det er man vil...

og uha, jeg ved hun prøver.....

Også gør jeg bare det dummeste overhovedet, jeg sammenligner med den anden hund. Hun tog ikke ret lang tid om at lære det, vi træner nu.

Dæk, hvor hun skal blive der... Det fatter hun ikke.. jeg bruger de samme metoder som ved Mollie, men det virker ikke rigtigt.. Jeg har en lille ide om at godbidderne er for gode..

Jeg får hende til at sitte.. fint..det kan hun..

Så skal hun dække, vi har håndsignal på.. Så rejser hun sig og hopper og danser efter den godbid.. endelig hun sitter og kommer ned....næsten.... og endelig ned.. og 9 ud af 10 gange er hun oppe med det samme igen.

 

Vi har prøvet i to dage nu, og der er ingen fremskridt.. Mollie lærte det på 10 min. hvorfor vil hende her ikke lære det..

så, nu fik jeg lidt luft..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dæk er også den af øvelserne der har været allersværest for Karla at lære... hun er ikke sådan en der dækker naturligt.... Hvis hun bliver ivrig eller utålmodig så vifter hun først med poterne og derefter giver hun sig til at hoppe....

 

Jeg brugte shaping ved hjælp af klikker til at indlære dæk... så jeg kunne klikke for hvert deltrin... det var som sagt den af øvelserne der tog længst tid at lære for hende...

 

De andre gi pote, bukke, vinke og senere rulle (efter dæk var på plads) er mere eller mindre kommet af sig selv...

 

god arbejdslyst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt for lækre godbider kan virkelig distrahere meget god træning. Vi har måtte droppe kyllinge-kød ellers kan den fede lille Berner ikke fortage sig andet end at tigge og gøre sig uheldig bemærket ved at hoppe rundt og op. Frolic er det maximale det dyr kan klare i lækkerhed. Måske er det det samme med din vovse. Prøv at stikke den noget medialt lækkert...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

ja. men elsker virkelig mad.

Hun står og hopper som en sindssyg efter et stykke agurk eller gulerod.

 

Og hvis vi ikke skal træne med godbidder som lokke middel så ved jeg ikke rigtig hvad jeg så skal gøre..

 

Men det er underligt. Ja nej øvelsen den sad der med det samme og det havde den anden svært ved.. men de er jo også forskellige individer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

den fede lille Berner

Du er da sød ved vovsen hva ? :mrgreen::mrgreen:

 

Har i prøvet bare at bruge tørkosten som godbider.

 

Fører i hånden helt ned til jorden med godbidden i hånden for at den skal dække? sig JA/godt/dygtig og så langsomt hæver hånden og kroppen og og så giver godbid ved at kæste den ned mellem forpoterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

har også forsøgt med tørkosten.

 

ja det er sådan jeg gør.

 

Men jeg giver ikke op, bliver ved til den sidder der.

Alt træning forgår i en god tone, jeg sider somregel aldrig ordet nej ( jeg kan jo også fejle og komme til det) jeg prøver bare igen.

 

Tilgengæld er hun dygtig til at komme når der bliver kaldt på hende, så der finder jeg min trøst. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
har også forsøgt med tørkosten.

 

ja det er sådan jeg gør.

 

Men jeg giver ikke op, bliver ved til den sidder der.

Alt træning forgår i en god tone, jeg sider somregel aldrig ordet nej ( jeg kan jo også fejle og komme til det) jeg prøver bare igen.

 

Tilgengæld er hun dygtig til at komme når der bliver kaldt på hende, så der finder jeg min trøst. :)

 

Det er også meget vigtigere ! :mrgreen:

 

Har du prøvet bare at sige dæk i en glad tone hver gang hun lægger sig - uden at gøre mere (rose eller give godbidder). Hvis hun kører lidt op over godbidderne, glemmer hun måske at lytte til budskabet. Men hvis du bare ganske enkelt siger det en ti gange, så kan du eventuelt se om hun pludselig kan det på kommando.

 

Måske skal du helt fjerne godbidderne nogle gange?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

det vil jeg prøve..

 

Ingen godbidder? men hvad så istedet ? et stykke legetøj hun får lov at få i munden og tulle lidt med.. eller..

 

for det fjæs hun sætter op hvis der ikke er noget.. uha uha uha:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
ja. men elsker virkelig mad.

Hun står og hopper som en sindssyg efter et stykke agurk eller gulerod.

 

Og hvis vi ikke skal træne med godbidder som lokke middel så ved jeg ikke rigtig hvad jeg så skal gøre..

 

Men det er underligt. Ja nej øvelsen den sad der med det samme og det havde den anden svært ved.. men de er jo også forskellige individer :)

 

Hvor befinder Mollie sig, når du øver med Bailey?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er da sød ved vovsen hva ? :mrgreen::mrgreen:

 

Har i prøvet bare at bruge tørkosten som godbider.

 

Fører i hånden helt ned til jorden med godbidden i hånden for at den skal dække? sig JA/godt/dygtig og så langsomt hæver hånden og kroppen og og så giver godbid ved at kæste den ned mellem forpoterne.

 

Det er i sandheden navn, det er skrevet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Træner jeg udenfor med Bailey, så er mollie inde og omvendt.

Eller også er Mollie sammen med min kæreste, så går de en tur sammen, eller så er hun med ude og besøge nogle. Hun skal ikke føle sig tilsidesat, fordi der er nogle ting Bailey skal lære. Jeg tænker lidt, hun måske kunne føle sig udenfor "flokken". Så det gør vi noget ud af hun ikke gør.

 

Det distraherer hende at Mollie er i nærheden. Og mollie kommer hen og vil også være med.Og jeg kan ikke overskue dem begge i en træningssituation. Ihvertfald ikke i de her ting, hvor deres niveau er så forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Træner jeg udenfor med Bailey, så er mollie inde og omvendt.

Eller også er Mollie sammen med min kæreste, så går de en tur sammen, eller så er hun med ude og besøge nogle. Hun skal ikke føle sig tilsidesat, fordi der er nogle ting Bailey skal lære. Jeg tænker lidt, hun måske kunne føle sig udenfor "flokken". Så det gør vi noget ud af hun ikke gør.

 

Det distraherer hende at Mollie er i nærheden. Og mollie kommer hen og vil også være med.Og jeg kan ikke overskue dem begge i en træningssituation. Ihvertfald ikke i de her ting, hvor deres niveau er så forskelligt.

 

 

OK, det er lidt svært st sige noget uden at have set situationen, men har du forsøgt når hun er træt?

 

Og/eller forsøgt at beholde hånden med godbidden på gulvet et stykke tid før godbidden gives?

Og straks herefter give en godbid fra den anden hånd.

Mens hun spiser den kaster du en tredje godbid lidt væk og siger "fri"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte først at træne dæk med Baldur som I har beskrevet, ved at lokke med en godbid. På denne måde lærte han så at dæk betød: Bid "mor" i hånden i forsøget på at få fat i godbidden, og derefter skal du lægge dig, og så giver hun den dig frivilligt :blink: Han troede simpelhen at en del af øvelsen var at smånappe mig i hånden :-D

 

Så valgte jeg i stedet at vente på at han lagde sig af sig selv, når han gjorde det, så skyndte jeg mig at give ham en godbid (jeg bruger så også klikker, men det er en anden snak). Dette gjorde jeg så indtil han af sig selv begyndte at tilbyde at lægge sig for at få godbidden. Her begyndte jeg så at tilføje signalet for dæk, først gjorde jeg det i mens han allerede lå ned, og efter at have gjort det i et stykke tid, så gjorde jeg det lige før jeg kunne se at han skulle til at lægge sig.

Og nu kan Baldur dække på signal uden at bide mig i hånden :blink:

 

Måske kan du prøve ovenstående?

 

Hvis du bruger det, så husk kun at træne en 5-10 minutter ad gangen, da hunden ellers mister koncentration og bliver træt af øvelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt træls når ens hund, bare ikke fatter hvad det er man vil...

og uha, jeg ved hun prøver.....

Også gør jeg bare det dummeste overhovedet, jeg sammenligner med den anden hund. Hun tog ikke ret lang tid om at lære det, vi træner nu.

Dæk, hvor hun skal blive der... Det fatter hun ikke.. jeg bruger de samme metoder som ved Mollie, men det virker ikke rigtigt.. Jeg har en lille ide om at godbidderne er for gode..

Jeg får hende til at sitte.. fint..det kan hun..

Så skal hun dække, vi har håndsignal på.. Så rejser hun sig og hopper og danser efter den godbid.. endelig hun sitter og kommer ned....næsten.... og endelig ned.. og 9 ud af 10 gange er hun oppe med det samme igen.

 

Vi har prøvet i to dage nu, og der er ingen fremskridt.. Mollie lærte det på 10 min. hvorfor vil hende her ikke lære det..

så, nu fik jeg lidt luft..

 

Kan bestemt se pointen i det du skriver. At lære Azza Dæk? Det tog laang tid.. Men Sit tog Ca 15 min før hun forstod hva hun skulle.. Det samme med Stå.. Selvom jeg godt nok måtte friske hendes hukommelse op et par gange næste morgen.. Giv Pote lærte hun sig selv:klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Bare for at sige, at lidt intelligens må hun ha.

 

Jeg læste i en anden tråd, hvor én gav sin hun nøglerne eller sin pengepung når hun kom hjem, så rendte vovsen rundt med det.

 

Jeg tænkte, det må vi prøve, for Bailey er bare så glad når vi kommer hjem at hun hopper og danser..

 

Jeg har så et lille pivdyr, der ligger på hylden i gangen. Når der kommer nogen, og hun farer op, så skal hun sitte, efter 2 gange så sitter hun sig af sig selv, og så må hun få det. Så er hun glad for det og falder til ro, lader dem som kommer ind af døren være.

 

Hun får det kun, når der kommer nogen, og kører op i et gear.

Nu håber jeg det varer ved, det er derfor hun kun får det pivdyr til det, så bliver ved med at være lidt særligt. Indtil videre går det bare fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det nemmeste ( og det er også den mest anvendete metode mener jeg ) er at få hunden til at sitte og så tag en kvart frolic eller andet guf i hånden og læg hånden på gulvet ( knuget hånd - ) så vil hunden automatisk lægge sig for at snuse efter godbidden og så siger du dæk når den er der omgående. Hvis hunden reser sig må du starte forfra.

vicki

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det nemmeste ( og det er også den mest anvendete metode mener jeg ) er at få hunden til at sitte og så tag en kvart frolic eller andet guf i hånden og læg hånden på gulvet ( knuget hånd - ) så vil hunden automatisk lægge sig for at snuse efter godbidden og så siger du dæk når den er der omgående. Hvis hunden reser sig må du starte forfra.

vicki

 

Tak for tippet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det nemmeste ( og det er også den mest anvendete metode mener jeg ) er at få hunden til at sitte og så tag en kvart frolic eller andet guf i hånden og læg hånden på gulvet ( knuget hånd - ) så vil hunden automatisk lægge sig for at snuse efter godbidden og så siger du dæk når den er der omgående. Hvis hunden reser sig må du starte forfra.

vicki

 

Man behøver ikke at få hunden til at sitte først med alle hunde dog - da jeg lærte Azuro at dække, holdte jeg bare den knugede hånd på gulvet - resten gjorde han selv ;-) Måske han bare er doven? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
Jeg syntes det nemmeste ( og det er også den mest anvendete metode mener jeg ) er at få hunden til at sitte og så tag en kvart frolic eller andet guf i hånden og læg hånden på gulvet ( knuget hånd - ) så vil hunden automatisk lægge sig for at snuse efter godbidden og så siger du dæk når den er der omgående. Hvis hunden reser sig må du starte forfra.

vicki

 

 

Det er også det nemmeste. Og den alle siger der skal benyttes og er sandelig også afprøve. Og det virkede også ved hund nr.1. Men ikke hende her.. Hendes forhold til guffer, er ikke som alle andres..Så der skal andre ting til

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...