Hop til indhold

Min hund har allergi


Gæst Filosofinen
 Share

Recommended Posts

Gæst Filosofinen

Min hund Zento har allergi. Jeg har hørt, at mandelolie er godt til allergi. En veninde jeg har har brugt det til hendes kat. Simpelthen bare ved at hælde lidt ud over hendes(kattens)mad. Og det hjalp enormt meget på allergien.

Er der nogen herinde, der ved, om det også kan hjælpe på hunde?

Jeg ved jo, at hunde ikke kan tåle nødder.. Derfor er jeg i tvivl.. Men er der nogen af jer, det ved noget om det?

 

Knus til jer og jeres smukke hunde :-)

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor træls. Jeg kender ikke noget til mandelolie i forhold til allergi. Sille har også allergi og vi valgte akupunktur og kinesiske urter. Nu er der næsen ikke noget allergi tilbage og det er ved at være 3 år siden hun fik akupunktur sidste gang tror jeg. Hun fik behandlingen af Gudrun Frandsen. Hun kan bare ét eller andet. Hun får stadig urterne. Hun får intet andet end sit hundefoder.

Rigtig god bedring til smukke Zento.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Filosofinen

Hej :-)

 

Tak for dit svar :-) ! Hvilke urter er det, at du bruger? Hvad koster arkupunktur ved hende Gudrun - og hvor finder jeg hende?

 

Varme me hilsner fra Majken og Zento :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke forsøge mig med nødder eller nøddeolier. Jeg syntes dog at kunne huske, at giftstoffer forsvinder, ved presning af olier.. Men hvorfor tage chancen??

 

Mandler og rosiner er heller ikke godt for vore hunde. Et stof i mandler og nødder kan give feber, hjerteproblemer og lammelse. http://www.galtendyreklinik.dk/fa-din-hund-sikkert-gennem-julen/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Filosofinen
Hvilke symptomer har din hund? generelt er olie med højt omega 3 indhold godt ved kløe og allergi, ved hunde anbefales jo så ofte lakseolie, så det kan du jo fint begynde med:)

 

Han har kløe og nyser... Og så lyder han ofte snittet :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Filosofinen
Hvilke symptomer har din hund? generelt er olie med højt omega 3 indhold godt ved kløe og allergi, ved hunde anbefales jo så ofte lakseolie, så det kan du jo fint begynde med:)

Det er nok en god ide :-) Er der en decideret lakseolie til hunde. Eller det bare alm lakseolie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan finde hende her http://www.gudrunfrantsen.dk/

Det er ikke sikkert det er de samme urter der virker for din hund, det ved Gudrun alt om. Prisen kan jeg ikke huske, da det er længe siden sidst og jeg tænker at prisen måske har ændret sig, så jeg tror det er bedst hvis du ringer og spørger hende selv.

Jeg kan varmt anbefale hende :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har kløe og nyser... Og så lyder han ofte snittet :-(

 

Hm... Er det særlig slemt i øjeblikket?

Så kan det nemlig være birkepollenallergi. Og så er mandelolie IKKE nogen god ide, for birkepollenallergikere får tit også symptomer når de spiser mandler. Og en række andre nødder. Også visse grøntsager og frugter kan man reagere på, hvis man er birkepollen-allergiker.

Du kan se hvilke her:

 

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/allergi/generelt-om-allergi/krydsallergi/

 

---Siden er for mennesker med allergi, men det kan sagtens bruges på hunde også.

 

 

----Men mange hunde har også husstøvmideallergi. Så skal du undgå ting som fisk og skaldyr. Og der KAN være problemer med andre proteiner også..

 

Det er bedst at få din hund testet for allergi. Når du så har en præcis liste over de ting han ikke kan tåle, så kan du bedre se, om der er sunde ting, som han GODT kan tåle...

 

OG: der er andre ting, der kan give ham kløe, som ikke har spor med allergi at gøre. Så tag dyrlægen med på råd. Måske er det ikke så slemt. F.eks. ræveskab er ret udbredt i år fordi vinteren har været mild. Og ræveskab er nemt at behandle og kurere. Det er ærgerligt at bruge en masse kræfter og penge på noget man tror er allergi, hvis det viser sig at det bare er ræveskab...

 

Forresten hunde bliver ikke snottede af allergi. Men de kan reagere på at de får pollen i næsen, ligesom mennesker tit får kløe i øjnene i pollensæsonen, på grund af de bittesmå irriterende pollen.

 

Hunde får knopper og kløe, hudbetændelser og ørebetændelser..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...