Hop til indhold

Kriminalmagasinet i aften kl. 20.50 på Tv2.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Er det OK, at de der synes at det er forkert, bare ignorerer loven?

 

Synes du ikke, at grænsen er svær? Jeg mener, hvem kan sige sig fri for at bryde en eller flere love "en lille smule"? F.eks. køre lidt for hurtigt eller have sin ikke 100% indkaldssikre hund løs..

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du ikke, at grænsen er svær? Jeg mener, hvem kan sige sig fri for at bryde en eller flere love "en lille smule"? F.eks. køre lidt for hurtigt eller have sin ikke 100% indkaldssikre hund løs..
Jo mon ikke de fleste " bøjer loven " en lille smule ? - cyklisterne her i byen gør i alt fald ! men jeg synes alligevel ikke man skal bryde ind og stjæle hunde - og jeg går slet ikke ind for dyresex - tværtimod !
Link til indlæg
Del på andre sites

Jo mon ikke de fleste " bøjer loven " en lille smule ? - cyklisterne her i byen gør i alt fald !

 

Mange gør det jo dagligt og flere gange om dagen

 

men jeg synes alligevel ikke man skal bryde ind og stjæle hunde - og jeg går slet ikke ind for dyresex - tværtimod !

 

Jeg har det lige sådan og tænker, at for den enkelte person afhænger det om personlige grænser og moral, når det skal afgøres om - eller hvilke - love man synes man kan forsvare at bryde og det er derfor jeg spurgte herinde, om hvad I andre synes.

 

For denne gruppe er det også deres individuelle moral og grænser, der sætter dagsordenen, når de øver selvtægt ved at begå indbrud, stjæle andres hunde og begår dokumentfalsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan jo være mange personlige vurderinger, men vores samlede vurdering, samfundets vurdering af hvor betydelig en lovovertrædelse er kan vel måles i straframmen. At køre 60 km/t i byen er ikke så alvorligt som at bryde ind og stjæle dyr. Interessant at nogen mener måålet helliger midlet, når det altså handler om noget de mener er godt, ellers ikke.

 

Jeg går med hunden løs hvor jeg ikke må og må betale bøden om nødvendigt. Jeg har også fjernet ulveklør påp bagbenet af hvalpe og jeg går ogsåp ind for at kupere FT Spaniels - alligevel mener jeg ikke det er ok at gøre som gruppen. Det er mere alvorligt = højere strafferamme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du ikke, at grænsen er svær? Jeg mener, hvem kan sige sig fri for at bryde en eller flere love "en lille smule"? F.eks. køre lidt for hurtigt eller have sin ikke 100% indkaldssikre hund løs..

 

Grænsen er meget let at se, men måske ikke altid så let at undgå at overtræde. Der er dog her tale om meget bevidste handlinger, som kræver et tydeligt overlæg og planering, som jeg tror de fleste af os ikke har, når vi lader foden hvile lidt for tungt på speederen. Dem som bevidst kører råddent, mener jeg helt klart også er galt på den.

 

Om man kan li` dyresex eller ej, er irrelevant her. Princippet er, at man enten må mene, at loven skal overholdes af alle, eller at det er OK, at overtræde den, hvis man mener at have samvittigheden med sig. Hvis man mener det sidste, må man jo også være villig til at forstå de mennesker, som vil fortsætte deres praksis med dyresex når det bliver forbudt, al den stund at de fleste der dyrker det, ikke mener at dyrene lider overlast.

Det er helt det samme med kupering; de der går ind for det, mener jo at have gode argumenter (jeg skal ikke kloge mig på om de har ret).

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis Kim man må være konsistent. Dog ..... må der vel også være forskel på hvilken type forbrydelse (stor eller mindre og det er her strafferammen kommer ind) der er tale om. Selvom jeg mener at man kan have forståelse for at man slipper hunden hvor det er forbudt, har jeg stadig ingen forståelse for fx børnesex selvom udøveren mener det er ok for børnene. Bare for at lave kontrasten stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går nu ikke ind for at man skal bøje loven - Ja jeg ved godt at mange cyklister mener at det kun er dem det går ud over hvis de bliver kørt ned i et kryds eller rammer nogen på fortovet - men jeg tror ikke den bilist der rammer dem synes det er særligt sjovt ejheller at den fodgænger der bliver ramt synes det, jeg tænker at mange synes at ting i "småtingsafdelingen " er ok - små hunde kan ikke gøre så stor skade så det er ok at de er agressive - cyklister der kører på fortovet er ok . for de ulykker de forårsager er små , for mig svarer det til at man synes det er ok. at stjæle lidt , bare det ikke er formeget. Det er jeg altså bestemt ikke enig i - efter min mening skal man overholde loven - ikke gradbøje den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går nu ikke ind for at man skal bøje loven - Ja jeg ved godt at mange cyklister mener at det kun er dem det går ud over hvis de bliver kørt ned i et kryds eller rammer nogen på fortovet - men jeg tror ikke den bilist der rammer dem synes det er særligt sjovt ejheller at den fodgænger der bliver ramt synes det, jeg tænker at mange synes at ting i "småtingsafdelingen " er ok - små hunde kan ikke gøre så stor skade så det er ok at de er agressive - cyklister der kører på fortovet er ok . for de ulykker de forårsager er små , for mig svarer det til at man synes det er ok. at stjæle lidt , bare det ikke er formeget. Det er jeg altså bestemt ikke enig i - efter min mening skal man overholde loven - ikke gradbøje den.

 

Du bøjer så aldrig loven? Holder alle hastighedsgrænser og har line på hunden alle steder hvor det er påbudt? Osv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bøjer så aldrig loven? Holder alle hastighedsgrænser og har line på hunden alle steder hvor det er påbudt? Osv.?
det gør jeg nu nok alligevel - men jeg forsøger alligevel at lade være - det med hastighedsgrænserne er nu ikke så svært for jeg har ingen bil , og ja jeg går yderst sjælden overfor rødt for jeg ser så dårligt at jeg ikke tør , men hundene er da indimellem løse på steder hvor jeg ikke ved om det er tilladt - så " hellig " er jeg bestemt ikke.:lun:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...