Hop til indhold

Springfidusen


nr 49
 Share

Recommended Posts

Loui har altid været glad for at hoppe og springe over ting - jeg ved ikke om det ligger til racen :???: og mens hun har været hvalp har vi gjort vores yderste for at begrænse de udfoldelser....

 

hun er i en entre, når hun er alene hjemme - der er spærret af med et gitter på ca 1 m.

 

hun er ikke ked af at være alene, men er nu af og til begyndt at hoppe over gitteret og bla åbne kælderdøren, selv om den vender lidt besværligt for hende.... I går traskede hun rundt på alle 3 etager uden at have lavet ballade - det startede så senere mens jeg var der :slem:

 

jeg er bekymret for:

1. at hun kommer til skade f.eks. når hun hopper over gitteret - der er ikke ret langt over til kælderdøren. Hun har forskellige metoder at forcere hegn på: i urtehaven hopper hun elegant over den ene vej og kravler som en fuldesyg teenager den anden vej ...

2. at hun ødelægger ting - hun har tidligere gnasket lagen og skånemadras i stykker :evil: så er nu ikke mere i soveværelset alene (sidst nåede hun det mens jeg var i bad...)

 

Min mand vil lade hende være i kælderen i stedet - samme areal men med fliser så hun elsker i forvejen stedet om sommeren. de fire døre kan sikres med en solid haspe (som hun ikke kan nå :evil:)

 

jeg er mest stemt for at lade hende blive i entreen og købe noget overvågningsudstyr for at se hvad der egentlig foregår - nogle der kan anbefale noget godt (og billigt :-D seføli)?

 

ellers andre gode forslag og råd????

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er godt nok en værre bandit.

Vores den gamle kunne (i hendes ungedage) heller ikke se et børnegitter som andet end en sjov forhindring og hun ødelagde ALT, alt fra paneler til gulvtæppe og de løse ting hun fandt på sin vej.

Hun fik gangen og så kæmpede vi for at hun ikke havde noget at ødelægge.

Var det i dag, så ville jeg købe et stort bur og så vende hende til at være der. Luna er i hendes og hun ødelægger intet og har heller ikke vist træng til det siden hun skiftede tænder.

Jeg kan sagtens lade luna være ude af buret når jeg bare er kort hjemmefra og hun sover bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er godt nok en værre bandit.

Vores den gamle kunne (i hendes ungedage) heller ikke se et børnegitter som andet end en sjov forhindring og hun ødelagde ALT, alt fra paneler til gulvtæppe og de løse ting hun fandt på sin vej.

Hun fik gangen og så kæmpede vi for at hun ikke havde noget at ødelægge.

Var det i dag, så ville jeg købe et stort bur og så vende hende til at være der. Luna er i hendes og hun ødelægger intet og har heller ikke vist træng til det siden hun skiftede tænder.

Jeg kan sagtens lade luna være ude af buret når jeg bare er kort hjemmefra og hun sover bare.

 

jeg synes det er for synd at hun kun har et bur at være i i 8 timer så den løsning duer ikke hos os ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hun er ligeså meget bandit som min Zeus, han er en der elsker at hoppe og han kan eddermandme hoppe højt og over alt... jeg er også lidt bekymret for at han kommer til skade en dag!

 

Vi bruger heller ikke bur, da det er for længe at de skal være i bur 8-9 timer, efter min mening.

 

De har et bryggers på en ca. 15 m2 de er i - hvor de har en kasse hver med dejlige tæpper og puder - en stor skål frisk vand bliver der hældt op inden jeg kører - derudover er der et børnegitter ind til køkkenet - som Zeus sagtens kunne hoppe over.

 

Men for at undgå det - har vi en stor trækasse - hvor der er legetøj i den står foran børnegitteret, i bryggerset. Altså er det ikke muligt at hoppe over lågen, og det er ikke fordi de ødelægger noget i huset men jeg er som sagt bange for de kommer til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ligeså meget bandit som min Zeus, han er en der elsker at hoppe og han kan eddermandme hoppe højt og over alt... jeg er også lidt bekymret for at han kommer til skade en dag!

 

Vi bruger heller ikke bur, da det er for længe at de skal være i bur 8-9 timer, efter min mening.

 

De har et bryggers på en ca. 15 m2 de er i - hvor de har en kasse hver med dejlige tæpper og puder - en stor skål frisk vand bliver der hældt op inden jeg kører - derudover er der et børnegitter ind til køkkenet - som Zeus sagtens kunne hoppe over.

 

Men for at undgå det - har vi en stor trækasse - hvor der er legetøj i den står foran børnegitteret, i bryggerset. Altså er det ikke muligt at hoppe over lågen, og det er ikke fordi de ødelægger noget i huset men jeg er som sagt bange for de kommer til skade.

 

jeg har også overvejet at sætte en kasse som forhindring men er lidt bange for at hun kan lande forkert på den, få en pote i klemme, æde af den og få det galt i halsen osv osv....

 

hun er ikke en generel "ødelægger", men at lægge tæpper og puder er nok for fristende for hendes tandsæt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg forstår godt dine bekymringer ;-) denne her trækasse er så stor den fylder hele lågen i bredden så han kan ikke og tør ikke tage spring til at hoppe over, men derfor er det ikke sikkert det virker for jer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun var igen i går hoppet over og havde åbnet kælderdøren, men havde ikke lavet ballade - det kom så senere da hun skiftevis rendte rundt med mine briller, viskestykke, stort tæppe og toiletrullen :evil:

 

i dag prøver jeg at lade hende være i stueetage og 1. sal uden låge :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er fra maj sidste år og de ville garanteret have en fest sammen hvis de mødtes - hvor gammel er Zeus?

 

egentlig er hun relativt rolig og kan også sagtens bare gå og snuse i skoven med sin nye (og mere stille) lab veninde på 1 år. De er gode sammen for mit kræ får sat lidt gang i den anden og nu er de også begyndt at hoppe op ad hinanden (som labber vist tit gør :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...