Hop til indhold

Hvalpen piver.


Ritasmoster
 Share

Recommended Posts

Hej kloge hundefolk.

 

Jeg har brug for et godt råd. Jeg har lige fået en lille tæve på 10 uger hjem for to dage siden.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal agere overfor hende når hun piver. Hun savner selvfølgelig sin mor og kuldsøskende, og lidt piveri slipper man nok ikke for. Men hun bliver meget ulykkelig bare at jeg går på toilet. I dag da jeg gik i bad havde jeg sat en skillevæg op så hun ikke kunne gå ind på toilettet men høre mig.

 

Hun peb og tissede til sidst på gulvet.

 

Hvordan skal jeg agere overfor hende, er det for meget for langt af så lille en hvalp? Hun kan sagtens sove selv i sin kasse når hun tager en lur. Jeg sover ved hende om natten.

 

Min kæreste er på arbejde om dagen, så han har ikke brugt så meget tid sammen med hende. Hun piver når jeg går på toilet, selvom han er i rummet ved hende.

 

Jeg vil gerne have nogle råd, så det ikke udvikler sig til en uvane. Jeg er bare så bekymret over om hun til den tid kan være selv, jeg synes der er så mange hunde med alene problemer.

 

Hun er en blanding imellem gravhund og en bichon race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde min löwchen også, da hun var hvalp. Og hun kan sagens være alene nu :-D Hun kan faktisk stadigvæk nogen gange godt finde på at pive hvis jeg lukker en dør mellem mig og hende. Det handler for hende om, at hun ikke kan komme hen til mig, når hun godt ved at jeg er hjemme.

Jeg har stødt på flere hunde, hvor det er et problem for dem at være adskilt fra deres ejere, når hundene ved at de er hjemme, men det er ikke et problem for dem at være alene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tog min hvalp med på toilettet de første 2 år af hans liv. Han kunne slet ikke klare at jeg gik fra ham. Når jeg forlod huset sad han foran døren og pev, også selv om der var andre hjemme. Han bliver 3 år i august, og nu er han meget mere rolig, så det betyder altså ikke at de får separationsangst resten af livet, bare fordi de er lidt uselvstændige som små.

 

Det er vel en temperamentssag hvad man vil gøre. Jeg kan ikke holde ud at høre en hvalp pive, hvis der er noget jeg kan gøre ved det. Det er jo lidt et tillidsbrud hver gang. Så jeg har haft ham med mig så meget som muligt, og det lader til at betale sig nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :) jeg ville prøve at anerkende den for de følelser den har . Og ikke for når den er bange . Har haft en hvalp der også græd en del , i starten , men jeg snakkede men en klog der sagde . Hvis du tager den op og med osv . Når den græder så tror den først det hele er farligt uden dig og i situationer hvor den er bange .

Tænker du har gjort det rigtige i badesituationen . Tror på det går over hvis man ikke pyller for meget. Men det er jo også forskelligt hvad man vil . ... Hvor man synes hundene skal være . Vi har helt fantastiske psykiske stærke hunde ... :) har en gravhund selv :) og en poms :) og de er bare skønne og tilpasse :)

Men du skal følge dit hjerte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang Ayo var lille brød hun sig heller ikke om at vi gik på toilet el.lign - så jeg lod hende blot gå med. Hun fylder 3 år i år og hun vil stadig gerne med :lol:

 

Men i dag er hun ellers en yderst selvstændig og tryg hund der hviler i sig selv og uden problemer kan være alene, være indenfor mens vi er i haven osv. Vi brugte godt nok 3 måneder på at lære hende at være alene som hvalp, da hun havde lidt svært ved det, men jeg er også ganske overbevist om at fordi vi gjorde det i hendes tempo og ikke overskred hendes grænser - så har vi også fået en hund der er 200% ligeglad med at være alene nu og aldrig har haft tilbagefald ifht at synes det er træls. Hun sover hele dagen væk (har optaget hende på video i flere år) - og ved at hun får en lille tyggeting når vi går, så når hun ved vi skal på arbejde, så jager hun også faktisk ud af døren, fordi hun glæder sig sådan til sin tyggeting :lol::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...