Hop til indhold

trænings DVD anmeldelse - Complete springer Spaniel training Series Films 1-2-3-4 af


PBC
 Share

Recommended Posts

Gennem årene har jeg pløjet mange bøger igennem om hunde og specielt om jagthunde og jagthundetræning, men indenfor de senere år er der kommet dvd'er - og det er bare 1000 gange bedre.

 

Jeg har set et par stykker:

 

Complete springer Spaniel training Series Films 1-2-3-4 af David Lisett - en Paull French produ´ction

 

Der er 4 dvd'er som tager os med fra hvalpens begynder at få anden føde end mælk fra moderen og hele vejen gennen træningen op til markprøve standard. 300 minutter med herlig Spaniel håndtering. Ikke kun træning, men hele atmosfæren, den rolige velovervejede håndtering gennemsyrer filmen.

 

Hele vejen igennem er der fokus på hvor langt man er. Hvalpens alder og træningsniveau bliver nævnt og testet, så det er lige til at følge med ens egen hvalp, hvis men ønsker det.

 

Der er så mange ideer og viser så mange måder at træne på så man bliver meget inspireret til at gå ud og træne. Især dirrigeringsarbejdet var meget nyt for mig og meget en øjenåbner for forskellige måder at træne dette på i sekvenser og med terrænskift/hegn osv.

 

Der er god musik, grundig vejledning, bunker af ideer og information. Hele forløbet er med. Se det hele først fra ende til anden en regnfuld lørdag.... 5 timer.... Herefter ved du hvad du kan finde hvor. Inden du så går ud og træner kan du se netop de afsnit som omhandler det du vil træne.

 

Ingen tvivl om at denne dvd er blevet min bibel i Spaniel træning. Skal jeg nævne et minus bliver det sproget. selvom jeg til daglig arbejder på tværnordisk plan og vi taler engelsk, skel jeg spidse øre for at forstå David. Det specielle accent er altså ikke hverdagskost for en fynbo.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hejsa.

 

Tak for de fine anmelderser. Jeg står for at skal have min første FT Springer Spaniel og vil naturligvis gerne så godt fra start som muligt. Har allerede læst et par bøger, men Video ideen tiltaler mig.

 

Nå men til sagen. Er der nogen der har disse DVD'er og som ønsker at sælge dem brugt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...