Hop til indhold

kombinere to slags foder


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Pbc vores den ene er aktiv (lab som skal på de første jagter nu) og den anden er senior som ikke rører sig så meget.

 

Hvilke typer foder ville du anbefale?

 

Med hensyn til mærker har jeg ingen mening udover at det skal være foder, hvor der står hvor meget der er i af de dyre og gode råvarer som kød, fisk og æg. Og jeg mener at et minimum på 30% kød er ok. Jeg har ikke set at foder med højere indhold af de gode ting ses på hundene, men jeg har købt noget af det vi fik speciel tilbud på herinde for at checke om det gør en forskel. Der ligger kød/fisk indhold over 50%. jeg giver så også rå foder - ca hver 6. måltid og okseben ugentligt.

 

Til senior hunden ville jeg vælge et fedt/protein forhold på 10/22 og til den aktive 20/30, hvis den gamle hund så begynder at tabe lidt (for meget) kan man jo let blande lidt af den anden foder i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander også foder. Jeg ved efterhånden ca hvad der fungerer så det gør det lidt nemmere eksperimentere og have succes. Fodrer altid med James Wellbeloved og så blander jeg det med noget andet for afvækslingens skyld (fordi det nok er mit behov at der afvæksling :lol: )

 

for tiden blander jeg med Wolfsblut Range Lamb. Tidligere har jeg også brugt Acana og Regal. Regal var ikke noget hit.

 

nåja og jeg giver også lidt hjemmelavet når fryserpladsen og overskudet tillader det og også vådfoder..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Førhen var jeg ikke meget for at blande og havde da nogle flere problemer med min ene tæves mave som meget ofte var lind.

Nu blander jeg lystigt, prøveposer, vundet foder osv.

Primær ingrediens i min "blanding" er dog en form for Kingsmoor Pure (hvor der jo findes en del forskellige varianter), dvs. hundene får primært kornfri, men med f.eks. prøver af RC, Olivers etc. hvad vi nu lige har - og min tæve har siden jeg påbegyndte dette haft bedre mave, fortsat lind mave af og til, men langt langt sjældnere end tidligere hvor jeg prøvede at passe på hendes mave med langsomme foderskift osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...