Hop til indhold

kombinere to slags foder


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke 100% tilfreds med olivers, men har lige fået en kæmpe portion af det hjem.

Kan jeg så kombinere det med wolfsblut wide plain (det elsker pigerne)?

 

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue den foderjungle der er.

Sassy er ramt af gigt og begge er fine labber og de døjer normalt ikke med maven pga maden hvis de får noget andet en dag.

 

Har I nogle gode råd?

 

Jeg syntes ikke de virker mætte på olivers og pelsen er altså ikke så flot som den plejer at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine er næsten altid på blandet foder, da jeg primært fodrer med det jeg vinder. Har aldrig haft problemer. Det eneste jeg skal tænke over er fedtindholdet til den ældste (hun bliver tyk bare hun kigger på sin madskål) og at den yngste ikke kan være på ren kornfri, så får hun lind mave... Så når jeg blander så ryger der altid minimum halv kornholdigt i den yngstes og den ældste får kun foder med lav fedtprocent.

 

Lige PT er den ældste på Pro Biotic Live og Henne Basic. Den yngste på Olivers Grain Free, Henne Optimal og Møllerens Carnivor mener jeg det er... Og så er der smidt lidt ekstra foderprøver i af forskellig art...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle der vist ikke være problemer med:-D

 

Pt får Luna 4 slags foder:mrgreen: Olivers (fik gratis foder), Wolfsblut Green Valley, Wolfsblut Blue Mountain og så Kingsmoor Senior..

 

Jeg er ved at føre hende over på Kingsmoor, og skal bare lige have brugt de små rester Wolfsblut, jeg har stående. Og så lige det sidste Olivers (har vist et par kg tilbage) og så bliver det rent Kingsmoor. Men altså Luna har ingen problemer med mixet. Hun får jo så altså alle 4 hver dag: 25 g Olivers, 25 g GV, 25 g BM og 150 g Kingsmoor ligger den vist på i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ved om wolfsblut er godt?

Nu har jeg valgt det pga det er noget hundene er vilde med og pga det lave fedt indhold.

 

Mine kan ikke med wolfsblut - det er forsøgt flere gange og så syntes jeg prisen er horribel i forhold til indholdet (det er så bare min mening)

 

Generelt fungerer mine IKKE på kornfri foder - de kræver korn med ind over da deres maver meget bedre kan være med - jeg får nogle gange små prøveposer, der hvor jeg køber deres foder, hvor der også er kornfri i mellem - det kan de godt konsumere som godbidder - men hoved foder skal være med korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror kun at jeg med egne øjne har set hunde der har fungeret super på WB. Min mosters lille chi lever af Wide Plain, og han er helt igennem sund og rask (nu). Bella nægter så at røre WB, så det er desværre ikke noget vi kan bruge herhjemme.

 

Det er lidt pudsigt med Oliver's. Jeg har endnu tilgode at se en sort lab der fungerer på det:hmm: Synes pelsen bliver kedelig, fedter og lugter:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette hvorfor går du fra wolfsblut?

Fordi der ikke er tilskud i. Og fordi jeg ikke kan finde en variant, Luna kan tåle. Green Valley får hun rigtig hård mave af, Blue Mountain får hun luft i maven af, en af fiskevarianterne lugter hun af.

 

Så prøvede jeg Specific til led-hunde. Den virker perfekt, men hun prutter helt vildt. Så derfor prøver jeg nu Kingsmoor Senior og håber at det er DEN, der funker (vi har ikke prøvet Kingsmoor før). Ellers kunne jeg nok godt finde på, bare at give hende hjemmelavet resten af hendes liv, magter snart ikke flere tørfoder forsøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror kun at jeg med egne øjne har set hunde der har fungeret super på WB. Min mosters lille chi lever af Wide Plain, og han er helt igennem sund og rask (nu). Bella nægter så at røre WB, så det er desværre ikke noget vi kan bruge herhjemme.

 

Det er lidt pudsigt med Oliver's. Jeg har endnu tilgode at se en sort lab der fungerer på det:hmm: Synes pelsen bliver kedelig, fedter og lugter:(

vores har i alle årene været perfekte med olivers, men her på det sidste ser de ikke godt ud og de er fedtede.

 

vores vil hente månen ned for wb, så har brugt det som godbidder*GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

vil gerne høre andre ideer med godt foder til labberdellerne, for som sagt er det en jungle.

Det skal dog være med lav fedt %

 

Fedt % behøver ikke være lav - det er mere kalorie indholdet du skal se på. Oscar havde fået et par kilo for meget på fra et foder Darwin spiste - men kalorie indholdet var også omkring 400 pr. 100 gram - fedt % var rimelig lav, så det måtte jo ske.

Nu er han skiftet tilbage på sit gammel kendte foder hvor kalorie indholdet ligger omkring 350 cirka og har nu tabt det første kilo - fedt % ligger på 16%

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt % behøver ikke være lav - det er mere kalorie indholdet du skal se på. Oscar havde fået et par kilo for meget på fra et foder Darwin spiste - men kalorie indholdet var også omkring 400 pr. 100 gram - fedt % var rimelig lav, så det måtte jo ske.

Nu er han skiftet tilbage på sit gammel kendte foder hvor kalorie indholdet ligger omkring 350 cirka og har nu tabt det første kilo - fedt % ligger på 16%

Åh shit så er det jo slet ikke let og jeg kan ikke se på wb hvordan kalorie indholdet er.

Det kræver altså en doktorgrad at gennemskue maden, jeg er slet ikke dygtig nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh shit så er det jo slet ikke let og jeg kan ikke se på wb hvordan kalorie indholdet er.

Det kræver altså en doktorgrad at gennemskue maden, jeg er slet ikke dygtig nok.

 

 

hmm har lige kigget på wb's hjemmeside - de har sørme fjernet kalorie indholdet på wide plain?? hvorfor ved jeg ikke - og jeg kan for søren ikke huske hvor meget der er i :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Man kan sagtens blande foder, jeg har lige blandet tre forskellige slags sammen - det var rester ;-)

 

Mine labber fungerer bedst på ARION uden korn, nej Zeus min den lille fungerer på alle slags tror jeg :-) men Walther han har noget foderallergi, og enten er det ARION eller RC han skal have.

 

Noget andet noget - jeg forstår altså ikke - at man ikke informere kunderne om ændringer i foder? eller er det bare mig? Det burde man gøre efter min mening, da det jo kan ændre noget for hunden i sidste ende eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt at fedtindholdet ikke er alene afgørende for kalorieindholdet, men det betyder stadig rigtig, rigtig meget. Det er typisk protein og fedt procenter der samlet set siger noget om kalorieindhold - og er et foder på 400 kcal / 100 g - er begge typisk ret høje - det er foder til aktive hunde - eller hunde der kræver mere end normalt.

 

Jeg har FT Spaniels (som jo regnes som meget aktive) og fodrer med et foder om sommeren, hvor der ikke er jagter (fedt/protein 16/26) og et andet om vinteren (fedt/protein 20/30), når der er jagter. Og får jeg andet foder - fx prøveposer, gevinster mv. blander jeg det i, men helst hen over sommeren.

 

Og når hundene begynder at tage på af det foder - og de ellers får den mængde som de har været vant til, går jeg stille og roligt over på senior foder ved at blande mere og mere af dette i det foder de fik før - altså stadig forskel på sommer og vinter, men med måske halvdelen Senior foder - og helt over på senior foder, når de ikke længere præsterer til træning og på jagt.

 

Men altså - næsten altid blanding af flere slags foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte om mange hunde, der fik problemer med Olivers, efter de flyttede produktionen til DK fra Canada...

 

Bassil tålte det heller ikke efter det, og fik udpræget kløe over det hele... siden har jeg ikke brugt Olivers..

 

men jeg ville da bare blande det jeg synes de skulle have - og så tilpasse mængden efter aktivitetsniveauet på hver hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers kan mine beagler heller ikke med hverken m/u korn. De vil gerne æde det - men pelsen bliver kedelig og Oscar klør sig sådan nede ved rumpen fordi han danner skæl.

 

Oscar spiser Bozita robur - det er simpel hen det bedste foder til ham - de to andre spiser kombination af regal og bozita robur - med sigt på at komme over på robur fordi deres efterladen skaber er så blødt kun på regal

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...