Hop til indhold

Ørebehandling


fubar
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes at Morris bliver ved med at ryste lidt på hovedet... ikke overdrevet meget, men nok til at jeg bider mærke i det.

Han har tidligere haft ørebetændelse og fået øredråber for det, senest har dyrlægen tjekket og hun kunne ikke konstatere betændelse eller andet, så vi fik bud på at oprense jævnligt.

 

Jeg syntes ikke sådan rigtig at det bliver hverken bedre eller værre, så jeg sad og søgte lidt efter hvordan folk "binder" ørerne op så der kan komme frisk luft til, og så faldt jeg over dette http://www.zimfamilycockers.com/EarCleaner.html ... nogen der har nogle erfaringer med sådan et hjemmeprodukt??

 

Ud over rens, så trimmer jeg både den invendige side af hans ører og under ørerne, og vi er lige gået i gang med at kun fodre/godbidde med fisk som forsøg.

 

Altså det er jo fint nok at ryste hovedet ind imellem, men jeg syntes bare at det virker som om han gør det for meget, og så faldt jeg over det link der..

 

Alle andre råd er også velkomne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv et hjemmeprodukt til mine hunde - æble cider eddike som jeg tørrer det ydre øre af med - ud over det bruger jeg ikke noget i ørerne med mindre de har fået en infektion og kræver dyrlægen ind over.

 

Her er det specielt Oscar som har haft øreproblemer - sådan noget mørk klistret snask og som lugtede meget surt og gæret. Jeg har brugt mange forskellige midler ordineret af dyrlægen uden der kom noget ordentlig ud af det. Det er så fundet ud af at det skyldes noget af det foder Oscar har indtaget, da han ikke tåler noget med majs i. Efter det er fjernet fra hans foder er hans ører blevet fine - men jeg bruger stadig æble cideren da der er noget svampe hæmmende i og når man tørrer ørene af i det vil de danne en barriere til det indre øre. Når hunden klør sig i øret med poterne kan der komme meget skidt med ind den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til et foredrag på Århus Dyrehospital, hvor dyrlægen anbefalede rigelige mængder hjemme-ørerens. Hun fortalte, at hvis en hund er lige på nippet til at få en infektion, kan det i mange tilfælde slås ned hvis man nærmest fylder øret op med rens flere gange om dagen.

 

Kunne det være noget allergi? Altså, er det noget han døjer med ofte?

 

Hvis det virkelig nager dig, kan du prøve at ringe til Århus Dyrehospital og spørge efter Nanna. Det er hende der har forstand på allergi og problemører, og de plejer at være søde til at bruge lidt tid på råd og vejledning:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Tror altså det er allergi... han havde ørebetændelse da vi tog til dyrelægen, så han fik øredråber som vi skulle give i 5 dage. Det fik ham til at ryste en hel del mindre på hovedet, og da vi var til tjek 10 dage efter så det fint ud, lidt ørevoks som vi skulle klare med ørerens. Men nu er det ved at tage lidt til igen det rysten på hovedet, så jeg tror bare at hvis der går længe nok så er vi tilbage ved start igen :(

Jeg er ved at være træt af at tage til dyrlæge og betale for at få det samme at vide hver gang - altså det løser jo ligesom ikke problemet.. Tror jeg kører ud og finder et foder uden majs - lige nu bruger vi porbiotic live med laks - og ser om det måske kan være korn der giver ham de øreproblemer..

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med allergi, skal du huske at det hunde oftest er allergisk overfor er husstøvmider og lagermider.

 

Og i foder er det oksekød, æg, soja og kylling. Altså protein stofferne.

 

Prøv et hypoallergi foder fra dyrlægen i stedet til en start. Og bliver han symptom fri på det, kan du langsom begynde at tilføje andre ingredienser og se hvornår han reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh lidt for sent, er kommet hjem nu med råfoder, bare for at prøve noget helt andet..

 

Mht husstøvmider så er alm rengøring vel måden at fjerne dem på, men meget andet kan man vel ikke gøre??

 

Det er heller ikke sikkert rå foder er vejen frem men det afhænger af den allergi din hund har. Pollen sæsonen er ved at tage slut så det er ikke sikkert det er sæson bestemt. Jeg kunne mere forestille mig det er en slags svamp som går i ørerne og det kan godt komme fra foderet - da fordøjelse og ører hænger meget godt sammen. Her tænker jeg symptomer som det samme som dem der udløser candida svamp og så skal kulhydrat indholdet i foderet være så lavt som muligt.

 

Husstøv mider går typisk i luftvejene og derfra ud i huden hvor hunden slår ud i lysken f.eks.

 

Ved husstøvmider er grundig udluftning og støvsugning med et speciel filter - vask af tæpper/puder hunden bruger alternativ kan man fryse dem - det gælder også legetøj som plyds dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok.. Men nu er det første skridt at prøve noget andet foder, og råfodring må man da sige er en helt anden type. Vi er jo nødt til at prøve os frem for at se hvad der giver forbedringer/forværringer

 

Hvis det er den svamp som du (Beaglepack) foreslår, så er dette foder vel egentlig også optimalt, for det har da lavt kulhydratindhold..

 

Anyway, krydser fingre for at der bare sker et eller andet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh lidt for sent, er kommet hjem nu med råfoder, bare for at prøve noget helt andet..

 

Mht husstøvmider så er alm rengøring vel måden at fjerne dem på, men meget andet kan man vel ikke gøre??

 

Råt er fint hvis det for eksempel er lager mider han reagerer på.

 

Men skal du vide om det er ingredienser i foderet skal du holde dig til en protein kilde i 6-8 uger.

 

Det samme med godbidder.

 

Og husstøvmider kan du kun bekæmpe via rengøring og hyppig vask af hundens tæpper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh lidt for sent, er kommet hjem nu med råfoder, bare for at prøve noget helt andet..

 

Mht husstøvmider så er alm rengøring vel måden at fjerne dem på, men meget andet kan man vel ikke gøre??

 

Råt er fint hvis det for eksempel er lager mider han reagerer på.

 

Men skal du vide om det er ingredienser i foderet skal du holde dig til en protein kilde i 6-8 uger.

 

Det samme med godbidder.

 

Og husstøvmider kan du kun bekæmpe via rengøring og hyppig vask af hundens tæpper.

 

Og min allergi hund slår ud i ørerne og poterne uanset om det er foderet eller miderne der er årsagen. Så man kan ikke vurdere det ud fra det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...