Hop til indhold

Vitamin m.m. tilskud til råfodring


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Halløj!!

 

Jeg vil gerne høre hvilke produkter jer der fodrer råt, oplever dækker hunden bedst ind?

Selvfølgelig gerne med en forklaring på hvorfor :-) mængden der skal anvendes er relevant for mig, da hundene vejer mellem 60 og 90 kilo, så kvalitetsprodukter der er koncentrerede nok til at der ikke skal bruges store mængder er at foretrække.

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte har temmelig sart mave og vi har prøvet flere typer - Herun der NSD og Djurhälsa. Vi er endt på BarfComplex, hvor der til 10 kg. dyr skal bruges en halv tsk. Ærlig talt ser vi ingen forskel på Futte da han kun fik grøntsager med maden kontra nu, hvor han i et halvt års tid har fået tilskud... Men får en sikkerheds skyld giver vi det. Desuden ser hundene ud til at synes det smager godt.

 

Og så giver vi naturligvis olie, men det er jo meget efter smag hvad man bruger - Samt dyrets behov. Her får de Grizzly lakseolie (1 pump er nok til 10 kg hund, vi bruger dog to)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt BARF-Complex da det indeholder det hele mht. vitaminer og mineraler, og han har ikke spor imod at det er drysset over kødet. Lakseolien er fordi det indeholder omega 3 og 6.

Jeg køber det i Tyskland fordi det er billigere end her hjemme, men det kan købes hos Rigtig Hundemad og sikkert også andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar!

Hvad er grunden til at I har valgt netop det I har valgt og hvor køber I det?

 

Jeg er så skide loyal at jeg køber det hele ved min søde forhandler af RigtigHundemad.

Giver omring 170 kroner for BarfComplex - Men med de små mængder Vi bruger rækker den lææænge (til vores til sammen 16 kg. hunde rækker den mere end et halvt år)

 

For os er det for at gå "med livrem og seler" - Måske er det ikke nødvendigt, men vi tager ikke chancen. Olie startede vi med allerede da Futte fik tørkost... Han fældede helt ekstremt. Og det har helt klart hjulpet på fældningen sammen med råfodringen, naturligvis. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ofte i Tyskland og køber derfor mit BARF-Complex der, det koster omkring 100 kr, så der er sparet en del. Tænker det måske kan bestilles på en tysk hjemmeside?

Alternativt er der Hokamix, som findes i flere udgaver - det kan bestilles på både danske og tyske hjemmesider og er også et udmærket tilskud til BARFen.

 

husk ang. olien så skal den indeholde både omega 3 og 6 og det gør den billige ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forsøgt mig med Hokamix i "gamle dage" men jeg synes simpelthen jeg skal bruge så vanvittige mængder at hundene for det første ikke bryder sig om det og jeg ikke har råd til det.

Olie bruger jeg osse underordnet om jeg fodrer tørt eller råt, jeg bruger som udgangspunkt koldpresset, økologisk planteolie og indimellem får de noget fiskeolie i kapsler. Jeg må ha' set nærmere på det der complex, jeg bruger ikke grønt og synes der skal et eller andet supplement til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...