Hop til indhold

Ud-fasning af hvalpefoder


PBC
 Share

Recommended Posts

Tja, her hjemme er det den hund med den mindst glubende appetit, der er værst til at finde klamme ting at snaske i, heldigvis, så virker "nej" og/eller "slip" jo, den lille fede, som kunne æde til hun revnede, hvis hun selv fik lov at bestemme og som lige nu er på smalkost, netop fordi hun altså er blevet for fed, har stortset aldrig næsen i klamme ting, selvom jeg ikke kan forstille mig andet end at hun nærmeste altid er lidt små sulten, især nu hvor hun er på skrump, men det er nu altså ikke noget der kan mærkes på hendes adfærd.. ;-)

 

jo jo, men hvordan starter vanen. Det er vel trods alt nærliggende at tro at sult kan være et blandt flere elementer - ikke? Kedsomhed kan være en anden. fodersøg en tredje osv. Men jeg prøver altså bare at undgå det. Det er ok ikke?:blink: du får det næsten til at lyde lidt over gearet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo jo, men hvordan starter vanen. Det er vel trods alt nærliggende at tro at sult kan være et blandt flere elementer - ikke? Kedsomhed kan være en anden. fodersøg en tredje osv. Men jeg prøver altså bare at undgå det. Det er ok ikke?:blink: du får det næsten til at lyde lidt over gearet :slem:

 

Jeg forstår godt at du forsøger, for det er super klamt når de æder lort fra diverse ...... Men jeg er overbevist om at det faktum at nogle hunde synes det er lækkert er udslagsgivende. Min f.eks. ved godt det er forbudt, og går jeg i nærheden går han fint uden om. Men er der lidt afstand snupper han gerne en hurtig haps idet han går forbi - også selvom jeg råber NEEEEJ!!! Katte- og rævelorte er udsøgt lækre men en frisk hestepære kan også bruges :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo jo, men hvordan starter vanen. Det er vel trods alt nærliggende at tro at sult kan være et blandt flere elementer - ikke? Kedsomhed kan være en anden. fodersøg en tredje osv. Men jeg prøver altså bare at undgå det. Det er ok ikke?:blink: du får det næsten til at lyde lidt over gearet :slem:

Jeg kan sagtens følge din tankegang, for der er jo ingen grund til at opsøge evt. problemer.

 

Jeg tror ikke man kan afgøre om forholdet fedt/ protein er fornuftigt, før man også tager de omsættelige kalorier med i ligningen. Dog ville jeg skifte over på voksenfoder, hvis min hvalp begyndte at blive for "rund". Personligt kender jeg stort set ingen der giver den mængde der står på posen og så skulle man jo tro at hunden ikke bliver dækket mht. næringsstoffer alligevel, men min dyrlæge siger at vitaminer og mineraler er så billige at tilsætte at producenterne ikke sparer på det.

 

Min hund er jo blevet steriliseret, med dertil hørende øget appetit, så jeg koger lidt kød og grønt som jeg blander i foderet for at undgå at hun begynder at forsyne sig selv. Egentlig har jeg altid kørt lidt på almindeligt mad for ikke at få gjort maven sart, men har bare øget mængden nu hvor hun ikke vokser mere. Personligt tror jeg der er bedre næringsstoffer i hjemmelavet mad end fabriksfremstillet foder og smagen/ lugten vækker i hvert fald større glæde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...