Hop til indhold

Rabatten-tråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke huske om vi har haft sådan en tråd eller ej ...

 

Men jeg tænkte det kunne være lidt rart med en tråd til alle de gode spareråd som vi sikkert har en masse af, hvis vi slår alle de kloge hoveder her inde sammen :)

 

Så kort og godt:

 

Hvad og hvor sparer du på hundeting i hverdagen?

 

Jeg lægger selvfølgelig gerne selv ud med et par af mine egne fif

 

Høm-poser - vi bruger nappy-bags fra Kvickly - tror der er 250 poser for ca 20 kroner ... og så har de endda en spændende parfumeret duft :mrgreen:

 

Lang line: I stedet for at invistere i en lang line, har jeg købt en flagline i jem og fix - og en karbinhage - og så har jeg en 15 eller 20 meter lang line når jeg har brug for det.

 

Trøje: Nu er det jo nogle små pes-hunde jeg har - og Tulles yndslings trøje - eller min yndlingstrøje til hende må det være - det er en trøje jeg har klippet ud af en af min mands gamle trøjer ... sådan et afklippet ærme - med to huller til forbenene kan blive en fantastisk velsiddende hundetrøje.

 

Hvis mine hunde kan tåle det - og det kan de desværre ikke altid - så bruger jeg prøvepakker af tørkost til godbider - det er som om, at al mad de ikke får normalt er mere spændende end det de plejer at få ...

 

... Så sæt igang - kom med jeres rabat-råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det var en rigtig god ide, spare hvor vi spare kan uden det går ud over kvalitet, det vil vi jo nok gerne "alle" :5up:

jeg køber de store godbider i Fakta med 400 gram til ca 12 kr. klipper dem i 3-4 stykkeren og når de så skal med til træning og derfor være ekstra gode så i en plastik pose og en lille frikkadelle smuldret ned i posen, UHM så syntes Bella de er rigtig gode ,og jeg syntes der bliver en stor pose til prisen. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg kan ikke huske om vi har haft sådan en tråd eller ej ...

 

Men jeg tænkte det kunne være lidt rart med en tråd til alle de gode spareråd som vi sikkert har en masse af, hvis vi slår alle de kloge hoveder her inde sammen :)

 

Så kort og godt:

 

Hvad og hvor sparer du på hundeting i hverdagen?

 

Jeg lægger selvfølgelig gerne selv ud med et par af mine egne fif

 

Høm-poser - vi bruger nappy-bags fra Kvickly - tror der er 250 poser for ca 20 kroner ... og så har de endda en spændende parfumeret duft :mrgreen:

 

Lang line: I stedet for at invistere i en lang line, har jeg købt en flagline i jem og fix - og en karbinhage - og så har jeg en 15 eller 20 meter lang line når jeg har brug for det.

 

Trøje: Nu er det jo nogle små pes-hunde jeg har - og Tulles yndslings trøje - eller min yndlingstrøje til hende må det være - det er en trøje jeg har klippet ud af en af min mands gamle trøjer ... sådan et afklippet ærme - med to huller til forbenene kan blive en fantastisk velsiddende hundetrøje.

 

Hvis mine hunde kan tåle det - og det kan de desværre ikke altid - så bruger jeg prøvepakker af tørkost til godbider - det er som om, at al mad de ikke får normalt er mere spændende end det de plejer at få ...

 

... Så sæt igang - kom med jeres rabat-råd :)

 

 

Hvad er det for nogen poser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nappybagsne er tynde og sarte - men jeg har ikke for vane at "mulre" for meget rundt med poserne - så de holder fint nok ... jeg samler bare op og finder nærmeste skraldespand altså ... Jeg ville ikke lægge sådan en i lommen ... Måske det også betyder noget, hvor meget der skal samles op? Jeg har jo bare små pes-hunde ... det er ikke så stort det der kommer ud af dem :mrgreen:

 

Og jeg har fundet dem i kvickly ved børne-tingene ... men jeg har ikke kunne finde dem i andre af supermarkederne vi har her i byen ... så det skal nok være et større varehus eller en decideret babybutik man finder dem i ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Laver selv godbider til Groa, man kan få rigtig mange godbider ud af 500 gr. kyllingefiletter. Vandet de bliver kogt i fryser jeg ned, så er der til vandspor.

 

Har lavet en 3 meter line af bjergbestigerline og sporlinene på 10 meter er lavet af sejlerline. Ingen af delene brænder i hænderne.

 

Gamle sokker med hul i bliver vasket og så binder jeg en knude på. Godt og billigt legetøj til udendørs brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bruger enormt meget tid på at finde steder hvor jeg kan handle foder ind billigere end før så foder udgifterne kan komme væseligt nedad:vinken:

Også os, vi fandt en lokal schæfer opdrætter som sælger foder 70 kr. billigere for 15 kg end andre online butikker. Leveret til døren og det hele :5up:

Ved der er flere steder i dk det gøres, fandt et sted i jylland en dag jeg susede rundt på google.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad det være sagt, jeg er ikke god til at spare på noget til Jacki :genert: skal hun have, skal hun have uanset pris (næsten) :oops:

 

Men dette gør jeg for at holde omkostningerne lidt nede :oops:

  • Foder køber jeg hos en lokal privat forhandler, der ikke skal leve af at sælge foder/udstyr, derfor spare jeg ca. kr. 130,- pr. 15 kg i forhold til at købe online
  • Købe guffer køber jeg samme sted, får på denne måde 5 poser for kr. 100 og ikke 4 poser
  • Træningsguffer laver jeg primært selv, køber lever/hjerte/kylling/what ever på tilbud - koger og putter i fryseren
  • Okseben/kylligelår/lammeben købes også på tilbud
  • Udstyr liner/hålsbånd/konger/bøger etc. køber jeg samme sted som foder, og spare pænt herpå
  • Træning - jeg går bl.a. til træning i en klub, der tilbyder medlemmerne gratis at benytte klubbens faciliteter uden for normal holdtræning, og hvor der er "organiseret" selv træning 1 gang ekstra året rundt, og 2 gange om ugen i den lyse tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Nappybagsne er tynde og sarte - men jeg har ikke for vane at "mulre" for meget rundt med poserne - så de holder fint nok ... jeg samler bare op og finder nærmeste skraldespand altså ... Jeg ville ikke lægge sådan en i lommen ... Måske det også betyder noget, hvor meget der skal samles op? Jeg har jo bare små pes-hunde ... det er ikke så stort det der kommer ud af dem :mrgreen:

 

Og jeg har fundet dem i kvickly ved børne-tingene ... men jeg har ikke kunne finde dem i andre af supermarkederne vi har her i byen ... så det skal nok være et større varehus eller en decideret babybutik man finder dem i ...

 

 

Øv, så er de nok for sarte til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nappybagsne er tynde og sarte - men jeg har ikke for vane at "mulre" for meget rundt med poserne - så de holder fint nok ... jeg samler bare op og finder nærmeste skraldespand altså ... Jeg ville ikke lægge sådan en i lommen ... Måske det også betyder noget, hvor meget der skal samles op? Jeg har jo bare små pes-hunde ... det er ikke så stort det der kommer ud af dem :mrgreen:

 

Og jeg har fundet dem i kvickly ved børne-tingene ... men jeg har ikke kunne finde dem i andre af supermarkederne vi har her i byen ... så det skal nok være et større varehus eller en decideret babybutik man finder dem i ...

 

Jeg har brugt dem til mine børn, men jeg kan simplethen ikke klare lugten af dem, så de skal bestemt ikke ligge i min lomme:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

I stedet for at købe en snor til 100-200 kroner, kan man smutte forbi f.eks. en hesteforretning og købe en snor (til at trække hesten ud og ind med) til næsten ingen penge - plus de er ret bløde. Her kan man også købe længere snore, til spor.

 

Og så var der en herinde engang, som skrev, at man kunne tage ekstra poser ved høm høm automaterne som findes rundt omkring i byen. Jeg tager nogle gange en ekstra (normalt har jeg selv med, så jeg går ikke altid forbi dem). Men, jeg kan også se, at nogle gange er der nogen som tager ALLESAMMEN :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående høm høm poser kan man også bruge de små poser man får feks i matas eller plade butikker når man køber små ting :-) Eller den fra apoteket. Det bliver faktisk til mange hvis man shopper lige så meget som jeg gør :-D:mrgreen:

 

Et par aflagte sokker med knude på er taccos yndlings legetøj, især hvis de ikke bliver vasket først. De kan smides ud når de bliver ulækre og er nemme og billege at erstatte :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad det være sagt, jeg er ikke god til at spare på noget til Jacki :genert: skal hun have, skal hun have uanset pris (næsten) :oops:

 

 

Men dette gør jeg for at holde omkostningerne lidt nede :oops:

  • Foder køber jeg hos en lokal privat forhandler, der ikke skal leve af at sælge foder/udstyr, derfor spare jeg ca. kr. 130,- pr. 15 kg i forhold til at købe online
  • Købe guffer køber jeg samme sted, får på denne måde 5 poser for kr. 100 og ikke 4 poser
  • Træningsguffer laver jeg primært selv, køber lever/hjerte/kylling/what ever på tilbud - koger og putter i fryseren
  • Okseben/kylligelår/lammeben købes også på tilbud
  • Udstyr liner/hålsbånd/konger/bøger etc. køber jeg samme sted som foder, og spare pænt herpå
  • Træning - jeg går bl.a. til træning i en klub, der tilbyder medlemmerne gratis at benytte klubbens faciliteter uden for normal holdtræning, og hvor der er "organiseret" selv træning 1 gang ekstra året rundt, og 2 gange om ugen i den lyse tid.

 

Hmmffrrr.... Synes godt at din brormand kunne starte privatbutik til mig herovre også :blink: :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Nappybagsne er tynde og sarte - men jeg har ikke for vane at "mulre" for meget rundt med poserne - så de holder fint nok ... jeg samler bare op og finder nærmeste skraldespand altså ... Jeg ville ikke lægge sådan en i lommen ... Måske det også betyder noget, hvor meget der skal samles op? Jeg har jo bare små pes-hunde ... det er ikke så stort det der kommer ud af dem :mrgreen:

 

Og jeg har fundet dem i kvickly ved børne-tingene ... men jeg har ikke kunne finde dem i andre af supermarkederne vi har her i byen ... så det skal nok være et større varehus eller en decideret babybutik man finder dem i ...

hov hov, nogen stjal mit gode råd som jeg postede herinde for nogle måneder siden :vinken:

Jeg bruger den slags poser til schæfer-st¢rrelse hunde, så mere sarte er det altså heller ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså du kunne jo bare flytte herover ikke :roll::engel:

 

Det må du gerne :kys: og tag bare hele den pukkelryggende med :5up:

 

Har lagt billet ind på et vist landsted, hvis landkonen skulle finde på at sætte det til salg :blink:

 

Men vi har da snakket om det... for der er jo også en vis figurant, som jeg gerne ville have fast til mine hunde, men det er lidt besværligt når der er en bro man skal over :rolleyes:

 

I har bare det hele derovre :cry:

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...