Hop til indhold

Reservebedsteforældre til hund? Findes det?


Riis
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ressourcestærk enlig mor med 2 dyreglade drenge på hhv. 10 og 12 år. Vi brænder alle efterhånden efter at få en mindre eller mellemstørrelse hund i familien og jeg synes børnenes alder er perfekt ifht. det ansvar, der også følger med. Vi har haft andre dyr og har pt. både kat og høns, mit job er fleksibelt og vi bor i hus og har nogle gode rammer. Mine betænkeligheder går mest i retning af hjælp i ferier, nogle weekender og aftener, da min familie ikke bor i nærheden eller kan hjælpe mig. Jeg har en veninde, som har et fantastisk sæt reservebedsteforældre til hendes hund, på den vej hvor de bor. Selvfølgelig er der kennel man kan benytte, men jeg tænker mere på, at det kunne være skønt at finde nogle mennesker, som ikke selv magter eller har lyst til udgifterne eller forpligtigelserne på en lille hund hver dag, men ellers ville synes det var sjovt at være "bedsteforældre" for en hund ind i mellem. Er der andre der kender til sådanne "ordninger" eller kender nogen i Odense, der kunne have lyst til sådan en "ordning"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok passe på med at anskaffe mig en hund hvis det kun kunne lade sig gøre hvis der jævnligt var "reservebedster" der skulle træde til. Altså idéen i at give folk muligheden for at få en "delehund" er jo fantastisk, til dem som ikke har mulighed for selv at have hund på fuldtid :hjerte: :5up: Men hvis du er så afhængig af at jævnligt skulle have hunden passet, så er du jo pludselig virkelig på den hvis reservebedsterne af én eller anden årsag springer fra? Som sagt idéen lyder god, men jeg ville være bange for pludselig at stå mutters alene uden nogle reservebedster - og dét er jo virkelig uheldigt, hvis du ikke føler du kan klare at have hund sådan helt alene-agtig? Altså hvis hverdagen ikke kan hænge ordentlig sammen så.

 

Vi alle har jo brug for pasning af vores hunde engang imellem. Herhjemme er det sjældent dog, men ellers er det min mor som passer. Men det er slet ikke på fast basis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså der er jo siden der hedder hundesitter.dk, der kender jeg et par stykker der har brugt. Og ellers er det jo om at få nogle faste hundevenner med hund, så i kan passe for hinanden;)

 

Det er rigtig smart og noget man gensidigt har noget ud af. Og så tidligt finde en god pension som hunden bliver glad for at komme i.

 

At finde hundevenner og holde fast i dem er ligesom at finde venner til sig selv eller sine børn, det kræver engagement og tid, men er bestemt muligt.

 

Jeg har selv 4 hundevenner som jævnligt passer mine piger og jeg passer for to af dem. De er også alle gode veninder og de to er fundet herigennem og de to andre er fundet gennem træning.

De er dog ikke fundet med henblik på pasning, men med henblik på hyggeligt samvær, hvilket man må sige det er:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...