Hop til indhold

Hvad skal vi dog gøre - frustreret hundeejer!


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Buster det tror jeg heler ikke at nogen gør, men tænkte blot dette var en overvejelse som nogle måske ikke var klar over.

 

Jasper vi havde da jeg var barn var også nød til at få beroligende, han fik det dog kun selv nytårs aften... men det var tydligt han stadig var angst bare sløvet.

 

det er jo (for både dyr og mennesker) om at finde det der virker for individet - for mig var det så ikke medicin, fordi det gjorde mig mere syg.

 

godt at det går bedre med Buster... det så synd når de er bange

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for alle jeres svar - vi har stadig en hund der er panisk for at gå tur andet end om morgenen. Jeg ved simpelthen hverken ud eller ind. Vi må jo ''tvinge'' hende hver dag nu når mad og ros ikke virker. Og det hjælper heller ikke på situationen. Jeg ender med at gå ned med flaget over det - for det er så frustrerende at man ikke er god nok og ikke slår til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må endelig ikke tvinge hende på tur, det gør kun det hele endnu værre - I er nødt til at tage det i hendes tempo. Det kan tage sin tid førend stressen ovenpå nytår er ude af kroppen, så indtil da ville jeg gå en god tur om morgenen (du gik hjemme, ikke?) og så hverdag tilbyde ture senere på dagen. Derudover vil jeg anbefale jer at kontakte en adfærdsbehandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan ville hun og du have det med bare at blive ude længere og længere hver dag.... men gå hjem før det blev for meget for hende?

selv om det på denne tid selffølig måske er for koldt og vådt....

men enig med Bustertrold ikke tvinge

adfærds behandler lyder som en god ide.

 

og måske noget der kunne hjælpe hende med at slippe stresset.... massage elelr akupunktur... eller nødhjælp dråber... eller at du synger når i går...

 

havde i have? så kunne i starte der... evt åben have dør og du sider lige uden for... så har hun tilbudet om at komme ud til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er træls

 

Sidste år i januar blev vi overrasket af raketter på tur og så ville Sheila ikke på aften tur resten af januar.

 

Jeg gjorde det at jeg luftede de dage jeg kom hjem inden det blev mørkt og de dage hvor det var blevet mørkt og hun ikke ville ud gik vi bare ud og tisse på den første og bedste plet. Og det krævede forbudte frolics og dåsemad i stykker samt leverpostej på tube at få hende ud til vejen.

Og straks hun tissede fik hun lov at løbe ind igen. På den måde blev hun hurtigt god til og ok med lige at komme ud og tisse da hun fandt ud af at hun så kom ind igen. At komme længere på tur kom først i takt med at det blev lysere.

 

Vil din hund ud om eftermiddagen? inden det er mørkt altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvinge er så meget sagt.. Vi tager hende under armen og bærer hende ned ;) Vi bor i lejlighed så hun SKAL jo ud.. Hun vil gerne ud om morgenen selvom det er mørkt.. :hmm:

 

Jeps, mad hjælper ingenting (tror jeg heller ikke legetøj gør), men har faktisk overvejet at headhunte en god hundeven. Dog er det ikke lykkes endnu, dem vi kender er selv bange. Hun er ikke meget for at gå om middagen heller. Det skal også passe med vores hverdag

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvinge er så meget sagt.. Vi tager hende under armen og bærer hende ned ;) Vi bor i lejlighed så hun SKAL jo ud.. Hun vil gerne ud om morgenen selvom det er mørkt.. :hmm:

 

Jeps, mad hjælper ingenting (tror jeg heller ikke legetøj gør), men har faktisk overvejet at headhunte en god hundeven. Dog er det ikke lykkes endnu, dem vi kender er selv bange. Hun er ikke meget for at gå om middagen heller. Det skal også passe med vores hverdag

 

Hvad sker der så nu. Tisser og laver hun inde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvinge er så meget sagt.. Vi tager hende under armen og bærer hende ned ;) Vi bor i lejlighed så hun SKAL jo ud.. Hun vil gerne ud om morgenen selvom det er mørkt.. :hmm:

 

Jeps, mad hjælper ingenting (tror jeg heller ikke legetøj gør), men har faktisk overvejet at headhunte en god hundeven. Dog er det ikke lykkes endnu, dem vi kender er selv bange. Hun er ikke meget for at gå om middagen heller. Det skal også passe med vores hverdag

 

Tja, det er jo en form for 'tvang', da I er nødt til at bære hende ud. Men jeg forstår jer godt, for selvfølgelig skal hun på toilettet - og bedre at I bærer end at trække hende m snoren.

 

Er hun tryg v fælleshaven, for så kunne I måske snakke m jeres naboer om problemet og høre om I kan benytte haven om eftermiddagen/aftenen og at I selvfølgelig rydder op efter hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er du ikke længere alene med det... Sheila har fundet ud af at det har været nytår og skal ikke nyde noget af aften tur. Hun har egentlig ikke oplevet noget grimt ude, så det må være lugten af krudt i luften og det meget lidt vi har hørt fyrværkeri langt væk når vi var ude.

 

Her til aften gik hun glad afsted på tur og 200 meter hjemmefra skal vi krydse gaden lige overofr et hus med 3 forskellige julelys på buske udenfor. Hun stoppede midt på gaden og gloede på den blå lyskæde og så ville hund hjem!

 

Det fører ikke til noget godt at tvinge hende videre, så vi gik roligt hjemad og hun tissede to gange mere. Hjemme i indkørslen afreagerer vi så lidt med nogle godbidder, før vi går helt ind. Det sidste for at lære hende at hun får noget godt ud af at lytte til mig = hun må komme ind, samt at hun slutter af med en anden følelse end angst for at være ude. På den måde har jeg erfaring for at det bliver bedre lige så stille.

 

Men det er vist godt at jeg har ferie i næste uge så jeg kan gå tur to mens det stadig er lyst og at jeg derefter starter nyt arbejde, hvor jeg har tidligere fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...