Hop til indhold

Hvad skal vi dog gøre - frustreret hundeejer!


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Har en bette hund der er enormt angst nu her hvor folk så småt begynder at fyre af. Hun får anxicalm (har fået i nogle uger nu). Derudover bruger jeg DAP-spay og nu noget NAN1 Hun nægter at gå med udenfor når det er blevet mørkt, og nu hvor vi har været nødt til at kæmpe med det, vil hun heller ikke gå om dagen. De første 200 m på morgenturen i dag var en kamp hvorefter hun egentlig fandt det ok og fik gjort det hun skulle. Jeg ville have gået en lille tur med hende nu her, men hun har gemt sig under sengen. Jeg er dybt ulykkelig over at se at min lille hund være så skræmt over noget så banalt som en lille gåtur, jeg føler mig som verdens værste hundemor :megaked: Vi er gået med til at en tissetår i haven er ok i stedet for en gåtur, men det må vi ikke rigtig (det er en fælleshave). Og her de sidste dage er heller ikke det, noget hunden tør.

 

Hvad i alverden stiller vi op?? Vi kunne lokke med en culottesteg oven i ros uden nogen effekt, hun er panisk angst. Vi har fået stesolid hos dyrlægen til d. 30.12, 31.12 og 1.1. Men jeg overvejer at få hende lagt til at sove. Men det er jo heller ikke bare sådan noget uden risici. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tag hunden under armen og gå et rimelig rolig sted hen, sæt den ned og tal opmuntrende glad og frisk til den, lok ikke, hunde der lokkes finder ofte at det er endnu mere farligt.

hav altid hunden i snor, ynk den ikke hvis den bliver bange, bliv på stedet og tal glad og opmuntrende til den, lad den ikke flygte, det bliver det kun værere af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nøjagtig det samme problem med min Oscar. Oscar er 7 år nu og har altid haft det sådan. Jeg har prøvet mange ting - og det eneste som virkelig hjælper her er Adaptil difuseren (DAP i gamle dage) - Jeg satte den i stikkontakten et par dage før Jul og det giver en god ro herinde. Vi har accepteret at Oscar ikke går tur om eftermiddagen - der er ikke 10 vilde heste der kan drive ham ud - så er han i haven og vi leger/aktiverer lidt mere med ham derude. Den yngste af mine - Darwin har også angst - men han kan godt gå tur (kort) om eftermiddagen når jeg sætter et stykke stof der er sprayet med Adaptil (DAP) i hans sele.

 

Jeg har accepteret at det er sådan - herhjemme er beaglerne rolige på grund af Adaptilen som sidder i stikkontakten - så kan vi godt undvære de par gå ture her op under Nytår.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det er akupunktur, så kan det hjælpe bare at kende punkterne, og du kan give massage, plastrene skal alligevel side meget præcist for at virker optimalt (også derfor halsbåndene med magneter har begrænset virkning... selvom du kan være heldig) plastre kan være svære at sætte rigtigt på dyr pga. pels.

 

du kunne prøve at finde en dyreakupunktør nær dig til at hjælpe med at lærer ikke at være bange, samt selv lære de gode punkter så du kan give massage.

de køre ofte ud så det behandling sker hjemme, da min mor gjorde det tog en angst behandling cirka 1-3 gange så kunne ejere gøre resten selv.

 

og når vi nu er i det alternative så kan der findes hømopatiske udtræk der kan hjælpe.

 

 

derud over må du vel igang med trænningen når nytåret er overstået så problemet er mindre næste gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke på den måde akupunktur plastre. De skal ikke sidde 100% præcis, de dækker et ok område. Men hun har også tegning af hvor på hunden de skal sidde.

 

 

ah godt der er tegninger med....

 

men undre mig hvordan de kan virke hvis de ikke sider præcist.... på mennesker er det jo et nyt punkt bare 2 fingerbreder til siden (eller mindre)

 

men klart værd at prøve, ved du om det er nåle eller magneter? eller noget andet?

 

 

ved bare at min mor ikke brugte plastre ret ofte (og kun som supplement til akupunktur/akupresur) da det ikke var præcist nok, specielt et problem med langhårede dyr.

 

 

 

 

jeg ved min mor har brugt rosenkvarts (en sten) til både dyr og mennesker, da den er beroligende.... placeringen af den er ikke så vigtig så den kunne være i halsbåndet.... eller en kæmpe klump i stuen.

 

 

 

 

 

 

hvis du er anspændt over nytår (eller hendes mulige angst) så kan det jo også smitte.

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.facebook.com/grethe.amazingcavalier.dk?fref=ts

 

Er der nogen af jer der kan se det her link?

 

Jeg kan godt se linket. Det ser spændende ud de der plastre. Har været inde og læse om de forskellige plastre og hvilken virkning de hver i sær har. Men jeg vil jo formode man skal fjerne pelsen der hvor plasteret skal sidde?

 

Jeg bruger udover Adaptil også Bachs Blomster medicin - den der hedder Nødhjælp. Bruger den med pipette så man lige kan dryppe det i munden på dem. Det virker ok på selve Nytårs aften. Jeg har afprøvet det på mig selv - dejlligt afslappende. Jeg brugte det i sær sidste efterår hvor jeg mistede min far - det var en god hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en bette hund der er enormt angst nu her hvor folk så småt begynder at fyre af. Hun får anxicalm (har fået i nogle uger nu). Derudover bruger jeg DAP-spay og nu noget NAN1 Hun nægter at gå med udenfor når det er blevet mørkt, og nu hvor vi har været nødt til at kæmpe med det, vil hun heller ikke gå om dagen. De første 200 m på morgenturen i dag var en kamp hvorefter hun egentlig fandt det ok og fik gjort det hun skulle. Jeg ville have gået en lille tur med hende nu her, men hun har gemt sig under sengen. Jeg er dybt ulykkelig over at se at min lille hund være så skræmt over noget så banalt som en lille gåtur, jeg føler mig som verdens værste hundemor :megaked: Vi er gået med til at en tissetår i haven er ok i stedet for en gåtur, men det må vi ikke rigtig (det er en fælleshave). Og her de sidste dage er heller ikke det, noget hunden tør.

 

Hvad i alverden stiller vi op?? Vi kunne lokke med en culottesteg oven i ros uden nogen effekt, hun er panisk angst. Vi har fået stesolid hos dyrlægen til d. 30.12, 31.12 og 1.1. Men jeg overvejer at få hende lagt til at sove. Men det er jo heller ikke bare sådan noget uden risici. :vedikke:

 

Det er godt nok synd for hende.

da jeg hentede stesolid snakkede dyrlægen om at de i dag kunne give en indsprøjting der varede i 3 dage. Måske du skulle spørge om det.

 

har du bil eller kender nogen med bil der kan køre jer ud et sted at gå tur om aftenen hvor der ikke skydes af?

 

Og ellers hold dig til to ture dagligt. Det kan de fleste hunde nøjes med når de ellers forholder sig i ro.

 

Måske lægge nogle aviser til hende på badeværelset om natten, hvis hun bliver trængende og hun måske vil søge derhen (min ene hund kan huske sin hvalpelærdom i den situation).

 

Da min hund gik i sort og ikke turde gå uden for en dør i angst, så brugte jeg timer på at sidde og holde om hende i det hjørne, hvor hun turde at være. Hele tiden opmuntrende og så begyndte jeg næsten at tvinge hende til at lave lette tricks. Vi lavede primært næsetarget. Men fordi associationen mellem tricks og godbid var så stærkt, så kunne jeg på den måde efter noget tid få hende til at tage godbidder og så kunne jeg få hende først med i stuen og så med ud i haven. Godbidder for hvert skridt hun gik, men uden at lokke. MEGET vigtigt. Hvis du lokker med en angst hund, så bliver den hurtigt bange for godbidden også.

Så godbid kommer dumpende når hunden tager det mindste skridt i rigtig retning.

 

Hvis i har et rum hvor lydene ikke kan høres så godt, så indret en hule til hende der og afspil musik for hende i døgndrift.

 

Men få hende startet op på noget medicin asap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er "noget" i de forskellige plastre, kan ikke huske sammensætningen præcist", som virker når de kommer i berøring med kroppen (det er kroppens varme de "kick starter" dem. Jeg bruger selv nogle af dem og synes godt jeg kan mærke forskel på mig selv og jeg har også sat dem på en veninde der ikke havde sovet i flere dage, hun sov som en sten hele natten. Der er forskellige slags til forskellige ting og forskellige steder de skal sidde. Men det kan man læse om på LifeWaves side. Jeg har givet en veninde et par stykker med hjem til hendes hund, men har desværre ikke fået bestilt flere hjem, så jeg har ikke flere :( Virkelig dumt tænkt af mig...

Nej pelsen skal ikke barberes af. Der er "klister" på dem, men ellers kan man sætte dem fast i pelsen med en clips.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok synd for hende.

da jeg hentede stesolid snakkede dyrlægen om at de i dag kunne give en indsprøjting der varede i 3 dage. Måske du skulle spørge om det.

 

har du bil eller kender nogen med bil der kan køre jer ud et sted at gå tur om aftenen hvor der ikke skydes af?

 

Og ellers hold dig til to ture dagligt. Det kan de fleste hunde nøjes med når de ellers forholder sig i ro.

 

Måske lægge nogle aviser til hende på badeværelset om natten, hvis hun bliver trængende og hun måske vil søge derhen (min ene hund kan huske sin hvalpelærdom i den situation).

 

Da min hund gik i sort og ikke turde gå uden for en dør i angst, så brugte jeg timer på at sidde og holde om hende i det hjørne, hvor hun turde at være. Hele tiden opmuntrende og så begyndte jeg næsten at tvinge hende til at lave lette tricks. Vi lavede primært næsetarget. Men fordi associationen mellem tricks og godbid var så stærkt, så kunne jeg på den måde efter noget tid få hende til at tage godbidder og så kunne jeg få hende først med i stuen og så med ud i haven. Godbidder for hvert skridt hun gik, men uden at lokke. MEGET vigtigt. Hvis du lokker med en angst hund, så bliver den hurtigt bange for godbidden også.

Så godbid kommer dumpende når hunden tager det mindste skridt i rigtig retning.

 

Hvis i har et rum hvor lydene ikke kan høres så godt, så indret en hule til hende der og afspil musik for hende i døgndrift.

 

Men få hende startet op på noget medicin asap.

 

åååh, den sprøjte må jeg lige høre dyrlægen om i morgen. Ja vi har bil, dog er han på arbejde i det tidsrum hvor der er lyst. Er der mørkt er der intet at gøre, bare turen hen til bilen er forfærdelig. Taktikken er simpelthen at: Stå op så snart det er lyst og så igen inden det bliver mørkt.

 

Jeg har lagt aviser (i stuen dog). Jeg håber hun går på den i stedet for at hun skulle blive syg hvis hun er trængende. Har erfaring med at stress går i maven på hende, så forventer noget løs mave.. Dyrlægen sagde at Lucca ikke som sådan har brug for motion og aktivering, hendes krop og bette hoved arbejder nok.

 

Det ''træning'' der du foreslår må jeg prøve hvis hun er med på den :) Nu må jeg se hvordan hun reagerer på medicinen. Hun har kun fået en enkelt pille, men det er jo noget man skal være forsigtig med. Hun har fået en bette hule i soveværelset hvor hun bare ligger og putter. Hun havde lagt sig ind i mit klædeskab, men nu har jeg lige lagt en trøje ind i hendes hule.

 

I morgen skal vi bare være hjemme og hygge og så håbe på en dejlig lang gåtur der kan trætte lidt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

åååh, den sprøjte må jeg lige høre dyrlægen om i morgen. Ja vi har bil, dog er han på arbejde i det tidsrum hvor der er lyst. Er der mørkt er der intet at gøre, bare turen hen til bilen er forfærdelig. Taktikken er simpelthen at: Stå op så snart det er lyst og så igen inden det bliver mørkt.

 

Jeg har lagt aviser (i stuen dog). Jeg håber hun går på den i stedet for at hun skulle blive syg hvis hun er trængende. Har erfaring med at stress går i maven på hende, så forventer noget løs mave.. Dyrlægen sagde at Lucca ikke som sådan har brug for motion og aktivering, hendes krop og bette hoved arbejder nok.

 

Det ''træning'' der du foreslår må jeg prøve hvis hun er med på den :) Nu må jeg se hvordan hun reagerer på medicinen. Hun har kun fået en enkelt pille, men det er jo noget man skal være forsigtig med. Hun har fået en bette hule i soveværelset hvor hun bare ligger og putter. Hun havde lagt sig ind i mit klædeskab, men nu har jeg lige lagt en trøje ind i hendes hule.

 

I morgen skal vi bare være hjemme og hygge og så håbe på en dejlig lang gåtur der kan trætte lidt :)

 

Nej hun har bestemt ikke behov for aktivering.

 

Håber da ikke hun skal være ret længe alene. Og håber i kan bruge bilen nu i de fridage der kommer. Om nødvendigt, løft hende derud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hun har bestemt ikke behov for aktivering.

 

Håber da ikke hun skal være ret længe alene. Og håber i kan bruge bilen nu i de fridage der kommer. Om nødvendigt, løft hende derud.

 

Det er kun min kæreste der er af sted på arbejde og han er i bilen. Jeg har ferie, så jeg er bare hjemme ved hende hele tiden :)

 

vi var lige ude på morgentur. Dvs. Bæring det første gode stykke, men efter det fes hun rundt og var den glade hund igen. Åh det var så dejligt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...