Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Det var dejligt at se, hvor glad og tryg hun var i ringen i går. :5up: Jeg tænkte faktisk ikke rigtigt over, at hun havde lyd på, nu du skriver det, kan jeg godt huske, at jeg lagde mærke til det et enkelt sted, men ellers overstrålede indtrykket af en glad hund klart, at hun vokaliserede lidt.

 

Du kan med fordel tænke over, hvad du selv "viser" dommerne, når noget går galt :-) - for jo, jeg kunne godt se, at I havde lidt kiks i sidste del af programmet, men det blev meget tydeligere, fordi man kunne se/høre på dig, at der var noget, der kiksede, ellers ville man ikke have lagt lige så meget mærke til det, fordi Cassi jo fortsatte med at arbejde. Da I afsluttede programmet, sagde du et eller andet til hende med sådan et lidt opgivende grin-agtigt, så man kunne høre, at du syntes, at slutningen var gået helt i skuddermudder. Det fik mig til at tænke "nå, det gik åbenbart helt galt til sidst?", selvom det ellers ikke havde været min oplevelse som tilskuer. Så du risikerer at forstærke indtrykket af fejl i dommernes vurdering, og det er jo ikke så strategisk smart, en del kan man jo skjule med improvisation og et godt pokerfjæs. ;-)

 

Jeg tror egentlig ikke det var fordi jeg opgav, men fordi jeg syntes hun var så sjov... Det var ret tydeligt lige der at hun ikke lige kunne magte meget andet til sidst end at gå rundt om mig... Men jeg vil helt klart tænke over det fremover... Men efter nogle konkurrencer, hvor hun ikke har følt sig helt tilpas i ringen, så var det bare så skønt at hun var i hamrende godt humør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Pr

Jeg tror egentlig ikke det var fordi jeg opgav, men fordi jeg syntes hun var så sjov... Det var ret tydeligt lige der at hun ikke lige kunne magte meget andet til sidst end at gå rundt om mig... Men jeg vil helt klart tænke over det fremover... Men efter nogle konkurrencer, hvor hun ikke har følt sig helt tilpas i ringen, så var det bare så skønt at hun var i hamrende godt humør...

 

Opgivende var nok det forkerte ord, for der var ikke fordi du virkede negativ, men bare sådan "din bandit, du laver dit eget program". :lol: Og der var helt sikkert skønt at se hende så glad og lidt fjollet. :-) Men ja, tænk over det, for uanset om det bare er fordi du synes, at det er lidt sjovt, så trækker det fokus på, at noget går galt - og det er der jo ingen grund til. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der brændt musik... Også til en HTM1 med Cassi... Så kan vi jo starte arbejdet på den... Hun kan jo godt gå rigtig pænt i positionerne, når hun lige gider... Og så er der valgt ny musik til Calle... Besluttede mig for at lytte til @sonja77 og han får noget med lidt mere gang i... Og har længe haft et stykke musik liggende som jeg tror kunne være så fedt at arbejde med...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Åhr, hvor er det fedt at arbejde med sit nummer, når hundene begynder at kunne det også.

 

Calle er lidt sjov. Han har en bakke rundt om fører med, og så besluttede jeg mig for at ændre den til en almindelig går rundt om fører. Det kunne han simpelthen ikke forstå :stupid: Vi træner rigtig meget på små dele og sætte dem lidt sammen på kryds og tværs, så det især er links vi får arbejdet på. Tror vi skal ud og køre programmet mere igennem her til aften, inden den står på træning med Cassi. Jeg vil tro vi er oppe på omkring et minut, og vi kommer nok op på omkring 30 sekunder mere. Mit problem er så at jeg er i tvivl om hvor vidt sværhedsgraden går hen og bliver for højt for et 1'er. Calle har super nemt ved de øvelser, men sammenlignet med Cassis 1'er der noget forskel. Forskellen på de to er at Calle er langt hurtigere til at lære kæder. Han kan næsten det af programmet vi har sat sammen bedre end mig.

 

Cassis program er ikke i nærheden af at være færdigt. Eller, vi har faktisk arbejdet med rigtig mange dele af programmet. Nogle ting synes hun er super sjovt. Fx har vi i dag startet en sekvens der kombinere bakke og twist/turn, og det er skægt. Især fordi jeg har sat det sammen med nogle håndbevægelser, som hjælper hende en smule.

Det er også sjovt at se hvordan hun pludselig har fået sine forben højere op i sin bamse, fordi vi har lavet den efterfulgt med at hun skal sætte forbenene på mit ben. Hun er meldt til sin første FS3 til september, tror vi tager det mest som træning og det vil også være rart at få at se om vi er på rette vej.

I modsætning til vores forrige program hvor vi havde tre rekvisitter med i programmet, så har vi kun en enkelt med denne gang, nemlig en karklud. Jeg har en spand jeg gerne ville have med, men jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg får brugt den nok hvis den er med. Der er en del hvor jeg rigtig godt kunne bruge den, og kunne måske bruge den to steder mere, tre hvis hun lærer at bære den i hanken, det kræver en del arbejde, for der er træhåndtag på, og så siger Cassis mund helt automatisk: Nu er jeg savklinge! Så overvejer at nøjes med kluden og droppe den spand, for fire års rundsav i munden er godt nok svær at pille af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke noget, der hedder for høj sværhedsgrad til klasse 1 - så længe øvelserne er godt indlært og hunden kan udføre dem sikkert og korrekt som en del af programmet. Så trækker det jo bare op i indhold & sværhedsgrad. Problemet opstår jo først, hvis man kræver mere af sin hund, end den kan honorere på det pågældende tidspunkt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har sat gang i et lidt større projekt med min lille Cassi, som gerne vil være hos mig. Hun skal kunne løbe cirkler om mig og en spand, uden støtte fra mig. Hun elsker at løbe, men er samtidigt meget førerfokuseret. Så der arbejdes på at køre ren kommando på. Det er en lidt skør kommando vi har på det(det hedder gryde tilbage fra vores 1'er program og hun er ret sikker i at gryde betyder at løbe ud om noget, hvis jeg støtter hende), men det skrider fremad, hun præsterede endda at løbe ud om sin spand mens jeg havde ryggen til. Nu skal jeg bare have fat i gaffatapen, så hanken kan stå op og så skal der arbejdes med at apportere den. Håber det hjælper når hanken er sat fast.

 

Lige et spørgsmål til @sonja77. Jeg fik engang en kommentar om at jeg brugte den ene af mine rekvisitter for lidt, det er dog kun sket ved en enkelt konkurrence. Er der en tommelfingerregel for hvor mange gange man bør bruge en rekvisit? Jeg kan godt selv se at en enkelt gange at bruge den er lidt, men de to rekvisitter jeg skal have med bliver den ene brugt tre gange og den anden væsentligt mere. Men jeg overvejer til Calles program at få en stok ind, men her vil jeg nok kun kunne bruge den til en enkelt ting, og det synes jeg ikke er nok.

Noget helt andet. Når man går ind og det blot er en enkelt ting der skal stilles, må man så tage den med ind og stille når man bliver kaldt på banen? Mit store problem har jo været at finde en der enten kan holde hund eller sætte rekvisitter ind, folk er søde at hjælpe, men man kan ikke undgå at blive lidt stresset, så hvis man kunne tage den med ind når man alligevel går på banen. Eller er det sådan noget hvor man må,movia det giver mening for programmet?

 

Og så tror jeg da lige jeg må klappe mig selv på skulderen over at have rekvisitter denne gang, som ikke vejer vanvittigt meget. En blikspand og en karklud, det er da helt i orden(især når jeg sidst havde en spand med sten, et træ og så en spand mere der skulle ind).

Link til indlæg
Del på andre sites

@Camilse, der er jo ikke nogen regel for, hvor mange gange en rekvisit skal bruges - dommerne skal bare have en oplevelse af, at den er tilstrækkeligt udnyttet. Så kun at bruge en rekvisit til en enkelt ting er typisk ikke nok, nej. Men det kan jo afhænge af forskellige ting: Hvad det er for en type rekvisit, om den er en del af dit kostume, hvilken rolle den spiller i den historie, du fortæller... Det lyder umiddelbart fint, at du har spand og karkuld med, og den ene af dem (går ud fra det er karkluden?) bruges tre gange og den anden flere... men igen, det afhænger af den historie, du fortæller, og hvordan de indgår i sammenhængen.

 

Et eksempel på, hvorfor man ikke kan give et entydigt svar :-) - i videoen herunder bliver kluden kun brugt en enkelt gang. Men før da sidder den på kosteskaftet som en del af den rekvisit, og så snart den er lagt i spanden, har den tjent sit formål i fortællingen. Så det er fint nok, jeg tvivler meget på, at nogen dommer ville trække hende for manglende udnyttelse af kluden.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, har forelsket mig lidt Mark Ronsons Uptown Funk. Lige det første halvandet minut ville vi faktisk godt kunne lave noget OK til. Og så ville der kunne arbejdes videre med det samme nummer til en evt. kl 2 engang i 2016. Omvendt så har vi jo egentlig et program rimmelig meget på plads, men jeg føler det ikke rigtigt længere.

 

Og så vil jeg da lige sig, NEJ hvor er jeg glad for at have fået ordnet hækken i min have. De der omkring 5*5 m er da perfekt til at træne på(det slår i hvert fald stuen). Og hvor skønt bliver det ikke når jeg kommer af med haveaffaldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, har forelsket mig lidt Mark Ronsons Uptown Funk. Lige det første halvandet minut ville vi faktisk godt kunne lave noget OK til. Og så ville der kunne arbejdes videre med det samme nummer til en evt. kl 2 engang i 2016. Omvendt så har vi jo egentlig et program rimmelig meget på plads, men jeg føler det ikke rigtigt længere.

 

Og så vil jeg da lige sig, NEJ hvor er jeg glad for at have fået ordnet hækken i min have. De der omkring 5*5 m er da perfekt til at træne på(det slår i hvert fald stuen). Og hvor skønt bliver det ikke når jeg kommer af med haveaffaldet.

 

Fed sang, men jeg tænker, at det er svær musik til en klasse 1? Jeg ville nok holde mig til det program, I allerede har trænet (også for at gøre det lettere for Calle) og så gemme Uptown Funk til en højere klasse. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

@sonja77, du har nok ret. Han kan jo sit program ret godt, så der er ingen grund til at ændre på det. Og så er der laaaaaang tid til at få lavet et godt nummer til den sang...

 

Og så sad jeg i bilen og kom pludselig til at ønske mig at der var andre "unge" tøser i nærheden, for "Here comes the girls" blev spillet og hvor kunne man lave en fed +6 til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Åh, lille Calle er stadig ramt af at være unghund. Fluerne mellem ørerne bliver dog færrere og i mandags forsøgte roden virkelig på at arbejde til trods for at der ikke langt fra ham var en tæskelækkertæve. Det endte lidt med at jeg måtte indse at han efter en halv time KUN kunne se den tæve og han havde efterladt den sunde fornuft et eller andet sted.

 

jeg har mod al fornuft skiftet musikken til vores nummer ud og ændret programmet, så det er kortere og mere simpelt. Jeg ved at han kan køre det første minut super godt og hvis jeg fornemmer han er rigtigt fint med på banen, så kan jeg lave de sidste ca 30 sekunder. Det der egentlig mangler er at køre det igennem fra start til slut, så han(og jeg) får det på rygraden. Men det er et sjovt program, han får massere fart på uden det bliver for meget(håber jeg) og hvis de ting der kan laves super skarpe bliver super skarpe, så kunne det være super fedt... Men er nu altid bare glad for at han følger med mig... Så nedtællingen kan begynde... Fem uger til debuten i FS1

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Tillykke også her - husk at nyde hvert sekund. :-D

 

Der er ingen tvivl om at det bare skal nydes... Men det er godt nok overvældende med alle de ting der skal tages stilling til. Ærger mig gevaldigt over at have valgt at få min 6. ferieuge udbetalt, for så havde jeg bare lagt mine feriedage, men heldigvis har jeg nogle skønne kollegaer der vil hjælpe med timebyt, så jeg kan komme afsted... Det betyder nok at jeg får lidt meget at se til arbejdsmæssigt i en periode, men hvad gør man ikke for at komme afsted. Har endda allerede nogle kandidater til at få passet Calle(desværre ikke den person, som er en klar favorit til tjansen).

 

Jeg er helt sikker på at vi tøser, der skal afsted får alletiders oplevelse... I det hele taget synes jeg jo at alle HTM-menneskerne er helt igennem fantastiske...

 

Eneste men er at vores nye program er sat på standby, og vi hiver vores 2'er program frem igen og får så sat lidt ekstra ting ind i det. Både Cassi og jeg var ret sikre i det til sidst og så skal vi ikke bruge en masse energi på at få jaget et nyt program igennem... Nu må jeg så se om jeg kan huske det, for det er ved at være lang tid siden vi var i Vejen...

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Afsted til Finland til december...

 

Tillykke :mrgreen:

 

 

Jeg har meldt alle 3 til konkurrencen den 26.9, selv om ingen kan en skid.....Sokos kl 3 program går helt utroligt ringe, har svært ved at få trænet med hende, da jeg mangler plads inde og efter vi er flyttet i skoven, er det svært at få hendes opmærksomhed ude (eneste løsning, sådan som jeg ser det er at få en indendørs hal!)

I stedet har jeg meldt hende til HTM kl 1, selv om hun lige nu kun kan en position.

 

Nannas helbred er sådan lidt svingende, men jeg har alligevel meldt hende til en færdighedsprøve 1. Det skal nok gå, hun har kunnet de fleste tricks, så de skal bare støves lidt af.

 

Simba har jeg meldt til i for sjov klassen. Han kan ikke et trick og er heller ikke helt let at lære tricks....han er ikke specielt interesseret i at spise mine godbidder, så er det lidt svært.

 

Hverken Simba eller Soko har jeg valgt musik eller lavet program til. Jeg er som altid velforberedt :engel: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er faktisk blevet lidt ked af en klubkammerats opførelse... Hun kunne i princippet lige så godt have sagt at hun ikke syntes vi fortjente at komme afsted :cry: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det for nogen kan være så svært at glæde sig på andres vegne :vedikke:

 

Nå, men gider ikke tænke mere i det... Cassi knoklede løs og var glad til træning. Vi fik endda forstyrrelser på, den ene gang i form af en der hoppede og dansede rundt og sagde lyde, og senere af en Calle der blev luftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er faktisk blevet lidt ked af en klubkammerats opførelse... Hun kunne i princippet lige så godt have sagt at hun ikke syntes vi fortjente at komme afsted :cry: Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor det for nogen kan være så svært at glæde sig på andres vegne :vedikke:

 

Nå, men gider ikke tænke mere i det... Cassi knoklede løs og var glad til træning. Vi fik endda forstyrrelser på, den ene gang i form af en der hoppede og dansede rundt og sagde lyde, og senere af en Calle der blev luftet.

 

Pyt med hende - i var jo for pokker ikke blevet inviteret hvis i ikke havde gjort jer fortjent til det.

 

Glem det og nyd i får en fed oplevelse!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da ikke rart. Hvad sagde hun?

 

Blev udfrittet fuldstændig om hvorfor der ikke var nogle af de "dygtige" med. Synes det var så frækt den måde det blev gjort på og hvor i alverden skulle jeg da egentlig vide det fra :vedikke:

 

Uanset om man er med fordi andre har meldt afbud eller ej, så kunne man da i det mindste glæde sig på andres vegne...

 

Bagefter var der så en anden der fik gjort mig lidt paf med kommentaren til Cassis arbejde "Det kan min hund nemt lærer!" Åh gud, hvorfor, hvorfor, hvorfor har man behov for at sige den slags ting.

 

Føler nærmest jeg er tilbage i folkeskolen hvor jeg stolt fortalte en klassekammerat om at jeg havde fået 11. Eneste kommentar:"Nå, så får jeg 13!"...

 

Nå, men jeg var bare glad for at være igang med Cassis 2'er program i går igen. Har lidt ideer til nogle ændringer på det. Bl.a. ændrer jeg på starten, så der er lidt mere gang i hende fra starten. Håber så at vi kan når at få trænet noget som helst. Der er ikke lang tid til d. 26/9.

 

Tilgengæld var Calle fin, fin, fin i søndags, da jeg lige kørte det meste af hans program igennem. Tror en lille smule på at han kan bestå, der kan jo ske en af tre ting, han bliver fuldstændig hysterisk og stresset og slukker for sine ører, han skal ud og sige hej til alt og alle eller han er bare på. Han plejer at være fin, fin indendørs, så satser på det sidste...

Og så må jeg jo finde noget tøj jeg kan få ødelagt til hans program. Lidt mærkeligt forøvrigt med freestyle helt uden rekvisitter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev udfrittet fuldstændig om hvorfor der ikke var nogle af de "dygtige" med. Synes det var så frækt den måde det blev gjort på og hvor i alverden skulle jeg da egentlig vide det fra :vedikke:

 

Uanset om man er med fordi andre har meldt afbud eller ej, så kunne man da i det mindste glæde sig på andres vegne...

 

Bagefter var der så en anden der fik gjort mig lidt paf med kommentaren til Cassis arbejde "Det kan min hund nemt lærer!" Åh gud, hvorfor, hvorfor, hvorfor har man behov for at sige den slags ting.

 

Føler nærmest jeg er tilbage i folkeskolen hvor jeg stolt fortalte en klassekammerat om at jeg havde fået 11. Eneste kommentar:"Nå, så får jeg 13!"...

 

Nå, men jeg var bare glad for at være igang med Cassis 2'er program i går igen. Har lidt ideer til nogle ændringer på det. Bl.a. ændrer jeg på starten, så der er lidt mere gang i hende fra starten. Håber så at vi kan når at få trænet noget som helst. Der er ikke lang tid til d. 26/9.

 

Tilgengæld var Calle fin, fin, fin i søndags, da jeg lige kørte det meste af hans program igennem. Tror en lille smule på at han kan bestå, der kan jo ske en af tre ting, han bliver fuldstændig hysterisk og stresset og slukker for sine ører, han skal ud og sige hej til alt og alle eller han er bare på. Han plejer at være fin, fin indendørs, så satser på det sidste...

Og så må jeg jo finde noget tøj jeg kan få ødelagt til hans program. Lidt mærkeligt forøvrigt med freestyle helt uden rekvisitter...

 

Ærgerligt med sådan nogle kommentarer i stedet for bare at glæde sig på dine vegne. Det der kan du jo ikke bruge til noget. Glem det og bare være stolt af, at du er udtaget!

 

Og der der med "det kan min hund nemt lære" - synes du skal forslå vedkommende at lære sin hund det og vise det, næste gang I ses, så kan det være, at h*n finder ud af, at det måske alligevel ikke liiiige var helt så nemt. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...