Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Cassi strålede igår... Først og fremmest var der køreturen, der er nogle ting hun elsker rigtig meget, at køre i bil er en af dem. Hun er ligeglad med hvor hun kommer hen, bare hun får lov at komme med.

 

Det overrasker mig hver gang hvor stor en fornøjelse hun er at arbejde med. Udover øvelser til titelprøven, så fik jeg leget med lidt af tingene til vores FS2.

 

Og bonus! Vi har vist fundet en løsning til pote på næse for Cassi...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da også være med i den nye tråd.

Jeg kæmper på livet løs med et nyt nummer til Soko til dette nummer :mrgreen:

 

 

Jeg har planlagt en del nye tricks til Soko, nogle af dem går det rigtig godt med at lære, andre knapt så godt. Havde blandt andet tænkt mig at hun skulle løbe rundt i store cirkler, men det har Soko ikke tænkt sig.

 

Tror ikke vi når at blive klat til Sorø, men regner med at komme til Rønde i påsken.

 

Nanna holder pause, hun er blevet ordineret styrketræning af kiropraktoren, så det har vi kastet os over i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubel, jubel, jubel... Calle kunne rent faktisk lave tricks til træning i dag :banan: han var så sød og arbejdede bare så fint. Jaja, han kiggede da lidt på de andre hunde og det lykkedes ham to gange at smutte fra mig, men han knoklede løs og var bare på... Først hen mod slutningen blev det for meget for ham, det er ret tydeligt, så kigger han op mod himlen og begynder at gø. Så fik han en lille gå tur og bagefter blev han puttet i sit bur i bilen...

 

Han præsterede forøvrigt at gå rundt om mig kun på kommando for første gang :vuf: hvad mon det ikke en dag kan blive til...

 

Elsker min lille røver, som stadig lige skal lære at det ikke er alle der vil klappe ham hele tiden. Han er bare så super social at han slet ikke kan rumme det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh synes der er så mange gode kommende kurser og vil så gerne det hele, men puhaa synes det er alt for dyrt, ved godt man får hvad man betaler for men æv at jeg ikke bare har mange penge, før jeg fik menneskehvalp kunne jeg meget mere hehe

 

Meld dig til summer camp'en, hvis du har mulighed for det. Det var super hyggeligt sidste år (hvor det blev holdt i Sverige) med deltagere fra både Sverige, Norge og Danmark. Jeg håber, at svenskerne og nordmændene har mod på at tage til DK i år. Og Johanna, Anja og Lina er jo alle super dygtige, det er en rigtig god pris for tre hele dage med dem, synes jeg. :-)

 

Jeg ville rigtig gerne have været på summercamp, men det lander selvfølgelig lige uden for min ferie :evil:

 

Du kan ikke tage fri om fredagen? For ellers er det jo lørdag-søndag, så man skal kun bruge en enkelt fridag. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Meld dig til summer camp'en, hvis du har mulighed for det. Det var super hyggeligt sidste år (hvor det blev holdt i Sverige) med deltagere fra både Sverige, Norge og Danmark. Jeg håber, at svenskerne og nordmændene har mod på at tage til DK i år. Og Johanna, Anja og Lina er jo alle super dygtige, det er en rigtig god pris for tre hele dage med dem, synes jeg. :-)

 

 

 

Du kan ikke tage fri om fredagen? For ellers er det jo lørdag-søndag, så man skal kun bruge en enkelt fridag. :-)

Har tvungen ferie uge 28-29-30, og det er vist lige i vores planlægningsuge inden det nye skoleår....

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været ude og træne lidt igen. Fik arbejdet lidt med starten på Cassis nye program. Håber jo lidt på at hun skal debutere i FS2 bår vi tager til Rønde i april:x:

 

En af de øvelser Cassi plejer at være sikker i er hendes Hide(hoved i spand), men hun har fået en rigtig skidt vane, nemlig at bide i spanden:damn: Det betød at hun fik taget livet af en spand i dag. Og hvis ikke den bliver bidt i, så lykkes det for hende at vælte den når hun skal tilbage til mig, det lykkedes hende den ene gang at komme tilbage mens hun stadig havde den på hovedet :stupid: Så nu går den vilde jagt en spand af træ, som er lidt tungere end en af plastik.

Og så da jeg var ude og lede efter sådan en dum spand, så faldt jeg over en fletkurv med hjul og reb i. Det er da klart noget der skal bruges som rekvisit. Jeg har lidt en ide om at det kunne være fedt hvis Cassi kunne trække den hen til mig, men kan ikke helt se om den passer perfekt til vores FS2 endnu. Men til titelprøve... SUPER rekvisit.

 

Calle er en hjerneløs teenager, som det ene øjeblik er vildt stresset og det næste super arbejdsom. I næste uge prøver vi at køre med kort træningsinterval, snuse tur, kort træningsinterval, snusetur osv. for han kan ikke holde sig i ro ved bare at få en omgang massage. Han er vist et lille dampbarn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver gang på gang overrasket over hvor fed Cassi er at arbejde med. Hun knokler løs, og EEEEEEELSKER at arbejde for mig. I går til træning lykkedes det os at få linket tre af øvelserne til titelprøven. Det fedeste er at Cassis twistøvelse er blevet så super efter vi har arbejdet med at jeg er i bevægelse.

 

Lige nu skal der kommando på krydseforpoter, hun gør det hvis der hjælpes med en finger fra mig. Hun har godt styr på arbejdet med rekvisiten, men der skal mere sikkerhed på. Jeg skal finde ud af den springserie vi skal lave(har fået en ide, men tror ikke jeg kan nå at lære hende at springe over ryggen op mig på en måned, slet ikke når jeg ikke kan få hjælp *gg*). Den frivillige øvelser er stå på bagben, og overvejer at den skal bruge som trick mellem mine spring.

 

Den store svaghed er vores targetarbejde. Yeps, stadigvæk, hihi. Blondinen fatter ikke hvad hun gør galt. Jeg mangler stadig finde ud af hvad vores positions arbejde skal være.

 

Det bliver spændende at se om hun får den titel, og så er det kun et godt år siden hun begyndte på at arbejde med tricks, så er ganske tilfreds med hende ligegyldig hvad. Består vi ikke, så er der jo Rønde... Jeg havde ellers håbet på at kunne tage færgen, men det ser umiddelbart ikke ud til at passe :( Det ville ellers tage en halvanden time af turen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det vist ret meget på plads... Cassis FS2 program skal prøves af d. 14/2 i for sjov. Målet er at få vurderet sværhedsgraden. Det er ikke sikkert det bliver 100 % skarpt på den tid. Men så er der jo små to måneder til Rønde hvor vi gerne skulle komme ud og prøve det af. Jeg er rigtig glad for det jeg har fået sat sammen, vi mangler bare muligheden for at køre det hele igennem, vejret har ikke helt været til det, og så skal de sidste ca. 30 sekunder helt på plads. Planen er at jeg skal gøre brug af alt det handling hun har så godt styr på fra agilityen. Det er noget af det fedest i verden hvis man spørger den lille rod.

 

Spændende, spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Føler lidt det er en enmandstråd den her *gg*

 

Cassi fik for første gang afprøvet sit FS2 til musik. Vi har styr på rekvisiter, og jeg har også fundet et kostume(bestiller et hjem, nægter at sy selv), men det kommer først senere. Der er stadig noget vej før det er klar til en rigtig konkurrence, men nu er det mest for at tjekke om sværhedsgraden er på rette sted.

 

Nu vil jeg lige klippe lidt i musikken til hendes FS1, og så tror jeg at vi om en lille time kører over på fodboldbanerne og træner igen. Vejret er jo fantastisk.

 

Calle var rigtig fin. Det er lidt frustrerende at der er så meget lyd i ham. Men han er nu nået dertil at jeg kan sidde på en stol med ham ind imellem og nusse ham, uden at han går helt i selvsving, så der er da fremskridt. Han finder sig stadig ikke i at jeg taler med andre når jeg træner med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nærmest aldrig på HF længere, men skal da i hvert fald lige melde mig ind i tråden her, når jeg endelig er her.

 

Vi får trænet en del for tiden, men nu har vi lige været på kursus hos Rikke Wriedt, så vores træningsprogram kommer til at tage noget af vores normale morgen og aften træning. Men det er helt sikkert godt givet ud. Med de længere dage, kommer mere træningstid :-D

 

Vi er langt om længe kommet sådan rigtigt i gang med vores første Freestyle program. Det bliver til temaet fra The Addams Familiy og rigtig makabert :mrgreen: Mingus (aka. Pugsley) skal bl.a. drukne en dukke i en spand vand og udløse en galge med dukke i - det bliver mageløst :banan: Lige pt. arbejder jeg hårdt på at lære at knipse, ellers må jeg fake... Fysisk har han det rigtig godt for tiden, og vi glæder os voldsomt til Rønde i april.

 

Og så er vi (mest mig nok) ikke mindst helt oppe at køre over at vi skal på Summer Camp! Er så fedt at vi har fået plads, var et rystende nervevrag på arbejde da tilmeldingen blev åbnet. Mingus er efterhånden 8 år og jeg forventer ikke at han kommer til at konkurrere næste år. Så det er bare vidunderligt at vi får den oplevelse sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit vikariat udløber til juni, så burde slet ikke bruge så mange penge. Men jeg vil bare have den oplevelse med Mingus, så må det andet justeres på en eller anden måde. Hvis jeg får et andet job, skal jeg bare have fri den dag, ellers må vi komme det senere. Kæresten kan forhåbentlig få fri den dag også. Det er normalt ikke min stil at være så afslappet med planlægning, men nu har jeg kastet mig ud i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik arbejdet med min lille prinsesse. Og nej hvor jeg elsker hende. Hun knokler bare løs og synes det er så fedt :lun:

 

Videoen her viser lidt træning på vores FS1. Der er nogle ting jeg gerne ville have rettet og det har ikke rigtig været vejr til det før nu. Hun er så sød, og så lidt plaget af forvirringen over at jeg lige pludselig ændrer på noget. Af og til har jeg hende mistænkt for en mild grad af autisme. Håber vi får et par dage til at arbejde igennem med det. Og det er da lidt sjovt, ikke, da jeg startede på det her program skulle hun apportere frøen i starten af programmet. Det gik jeg fra igen, da hun gik i fuldstændig legemode. Det er næsten 15 måneder siden! Og alligevel så var hun ikke et sekund i tvivl om hvad planen var da jeg placerede frøen et andet sted.

 

Hun afleverer den så fint nu, og kommer helt automatisk ind og sidder Bamse med den, så fint...

 

Efter det er der lidt arbejde med de linkede øvelser til vores titelprøve.

 

Og så til sidst lidt leg med vores FS2, som er langt fra klar, men som helt sikkert er det til april, hvor vi forhåbentlig kan prøve det af i konkurrence i Rønde :x:

 

Btw, vi bruger ikke gryden i programmet, men et træ på en meters højde i FS2'eren. Vi fik bare ikke taget den frem.

 

 

Nej, hvor det bliver spændende på lørdag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nærmest aldrig på HF længere, men skal da i hvert fald lige melde mig ind i tråden her, når jeg endelig er her.

 

Vi får trænet en del for tiden, men nu har vi lige været på kursus hos Rikke Wriedt, så vores træningsprogram kommer til at tage noget af vores normale morgen og aften træning. Men det er helt sikkert godt givet ud. Med de længere dage, kommer mere træningstid :-D

 

Vi er langt om længe kommet sådan rigtigt i gang med vores første Freestyle program. Det bliver til temaet fra The Addams Familiy og rigtig makabert :mrgreen: Mingus (aka. Pugsley) skal bl.a. drukne en dukke i en spand vand og udløse en galge med dukke i - det bliver mageløst :banan: Lige pt. arbejder jeg hårdt på at lære at knipse, ellers må jeg fake... Fysisk har han det rigtig godt for tiden, og vi glæder os voldsomt til Rønde i april.

 

Og så er vi (mest mig nok) ikke mindst helt oppe at køre over at vi skal på Summer Camp! Er så fedt at vi har fået plads, var et rystende nervevrag på arbejde da tilmeldingen blev åbnet. Mingus er efterhånden 8 år og jeg forventer ikke at han kommer til at konkurrere næste år. Så det er bare vidunderligt at vi får den oplevelse sammen :lun:

 

Er sikker på, at du bliver super glad for at være med på summer camp. :banan:

 

Vil virkelig gerne se jeres Addams Family-program, men kommer ikke til Rønde. Så I må også komme til Vejen og lave det. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik arbejdet med min lille prinsesse. Og nej hvor jeg elsker hende. Hun knokler bare løs og synes det er så fedt :lun:

 

Videoen her viser lidt træning på vores FS1. Der er nogle ting jeg gerne ville have rettet og det har ikke rigtig været vejr til det før nu. Hun er så sød, og så lidt plaget af forvirringen over at jeg lige pludselig ændrer på noget. Af og til har jeg hende mistænkt for en mild grad af autisme. Håber vi får et par dage til at arbejde igennem med det. Og det er da lidt sjovt, ikke, da jeg startede på det her program skulle hun apportere frøen i starten af programmet. Det gik jeg fra igen, da hun gik i fuldstændig legemode. Det er næsten 15 måneder siden! Og alligevel så var hun ikke et sekund i tvivl om hvad planen var da jeg placerede frøen et andet sted.

 

Hun afleverer den så fint nu, og kommer helt automatisk ind og sidder Bamse med den, så fint...

 

Efter det er der lidt arbejde med de linkede øvelser til vores titelprøve.

 

Og så til sidst lidt leg med vores FS2, som er langt fra klar, men som helt sikkert er det til april, hvor vi forhåbentlig kan prøve det af i konkurrence i Rønde :x:

 

Btw, vi bruger ikke gryden i programmet, men et træ på en meters højde i FS2'eren. Vi fik bare ikke taget den frem.

 

 

Nej, hvor det bliver spændende på lørdag :blink:

 

I ser da ud til at være godt klar til på lørdag :-)

 

Hvor mange Q mangler I for at rykke op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mangler 4, så skal udover at bestå være blandt de to første. Men hun skal starte med freestylen, så håber hun er klar og på :slem:

 

men det kunne være fedt at prøve Fs2 af to gange i Rønde... Men altså, får vi ikke det sidste på lørdag, så må vi jo smutte der over... Regner med at tage næsten alt hvad der er af konkurrencer i år, hvor det altså kan lade sig gøre. Er godt nok ked af at konkurrencen i Skævinge er en aften konkurrence. Jeg ville skulle tage en hel fridag, og det vil jeg ikke når jeg ikke kan være 100% sikker på at konkurrencen er officiel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mangler 4, så skal udover at bestå være blandt de to første. Men hun skal starte med freestylen, så håber hun er klar og på :slem:

 

men det kunne være fedt at prøve Fs2 af to gange i Rønde... Men altså, får vi ikke det sidste på lørdag, så må vi jo smutte der over... Regner med at tage næsten alt hvad der er af konkurrencer i år, hvor det altså kan lade sig gøre. Er godt nok ked af at konkurrencen i Skævinge er en aften konkurrence. Jeg ville skulle tage en hel fridag, og det vil jeg ikke når jeg ikke kan være 100% sikker på at konkurrencen er officiel.

 

Jeg har aldrig oplevet, at en konkurrence ikke er blevet officiel. Hvis der mangler et par tilmeldinger, er der altid nogen, der melder en ekstra hund til i sidste øjeblik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det... Men synes stadig at en fridag er meget at tage for en konkurrence. Især fordi jeg jo ikke "bare" kan tage fri. Jeg skal jo bare arbejde de timer en anden dag, og at presse 6 timers undervisning ind i en periode, hvor vi leger "nu skal vi snart til afgangsprøve" med ungerne, så fungerer det ikke rigtigt. Har små 40 elever der skal til afgangsprøve her til sommer, så de må nok hellere passes og plejes lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan gøres meget godt...

 

Cassi, 1. Vinder i fs1(og med de første 9-taller, endda hele tre af slagsen og første gang med alle karakterer over 8 :banan:). Det betød hun fik 5 q-point og nu har sin FS1 titel :hjerte:

 

vi bestod vores titelprøve, ikke imponerende og målet er at vi skal tage den igen til april og få vores X på titlen. Og hun var faktisk ret god. En øvelse trak jeg hende selv fra og en var hun super ivrig i og fik overbevist sig selv om at begge poter skulle op). Og så kvajede jeg mig med noget afstand :stupid:

 

Det gik fint med afprøvningen af vores FS2, fine kommentarer, så vi arbejder videre på det.

 

og det er jo meget godt...

 

Men den store stjerne i aften var altså lillebror. Han var bare så fin og på. Jeg var lige ved at tude bagefter, fordi det har været så meget op af bakke med ham. Og så fik han en lille fin rosette...

 

Så rigtig god dag for os...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...