Hop til indhold

DcH konkurrence og træningstråden 2015 og 2016


Miss_M
 Share

Recommended Posts

Puha, så kan man lære det.

i søndags blev der prikket lidt til mig. I næste weekend er der lokalkonkurrence i lydighed og jeg blev spurgt om jeg ikke lulle være med med Cassi. Bare så der var lidt konkurrence om klubmesterskabet. Cassi har ikke været til konkurrence i lydighed i fire år. Det gik da okay første og eneste gang hun var til konkurrence i B. Det blev til 140 point med en hund der ikke fik sin rundering og kun tre point for søget på sporet.

Så til trods for at vi stort set kun har trænet stuedressuren siden da og det ikke alt for meget, så har vi taget udfordringen op. I sidste uge arbejdede vi med sporet. Hun elsker at gå spor, men er lidt et sjuskehoved. Hun kan til nøds huske at markere genstandene. Runderingen fik vi så testet af i dag(dog uden udslaget). Det har jo været et problem tidligere med at få taget bringslet. Hun gjorde det bare PERFEKT. 

Regner nu ikke med noget særligt i point, men bare vi får en hyggelig dag, så går det hele nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi og jeg havde KÆMPE fest...

Første øvelse var sporsøget og det startede overraskende godt. Hun gik snor lige i sporet og fandt så første genstand(her valgte hun så at stå, jeg havde sagt hun ville dække)... Og så kom problemerne, for Cassi troede pludselig at hun var i gang med Nose Work og knoklede løs for at finde sin lavendel. Efter en del kæmpen kom hun så videre på sporet. Knækkene drillede lidt og så lavede hun en fejlmarkering. Min manglende rutine i B, gjorde så at jeg tog hende af sporet. Lidt dumt, for det kunne jo være hun havde fundet sidste genstand.

En pause og så første dommerhold. Første øvelse var Fri ved fod og hun var bare på. Hun skulle have en kommando i den ene opstandsning. Vi fik 9 point for øvelsen. Stå var OK... Det var den også i sitøvelsen :stupid: I apporten kunne hun ikke finde ud af at sitten, så den 7,5, for slippe ville hun heller ikke rigtig. Runderingen var en by i Rusland og det får man ikke meget andet end 0 for.

Andet hold bød først på dæk, Cassi mente dog at hun nu skulle sitte. Spring lavede hun fint, bortset fra at hun igen ikke ville aflevere sin apport lige med det samme. Det gav 9,5. Fremadsendelsen bød på en Cassi der løb snorlige ud, måtte bruge nogle sekunder på at finde ud af at hun skulle dække og så ikke kunne sitte hverken foran eller i pladspositionen. Det gav 8 point. Feltsøget gik fuldstændigt uden problemer, utroligt nok, og her gav den fuldt hus. Der var godt nok gang i hende. Anden genstand havde hun svært ved at finde og det var ret tydeligt at hun virkelig forsøgte og dykkede ned flere gange... Dommeren begyndte at grine, for det så ret sjovt ud... Hun var lykkelig da hun fandt den. Man skal dog være ret vågen, for hun ved at nå genstanden er afleveret så skal hun ud og finde en ny, så tit får hun kastet den hen til en, og det gjorde hun i dag for fuld skrue. helt op i hoved højde. For det meste placerer hun den solidt i hånden på mig, men ikke lige i dag. Greb den heldigvis. Vi endte med 118,25 point og jeg har haft den gladeste hund med til konkurrence i dag...

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...