Hop til indhold

Hvalpefoder - gode råd


Isbjoernen
 Share

Recommended Posts

Gæst Krøllebølle
Lige til det markeret. Så har jeg læst på et tidspunkt, at T-selen (som K9 selen er) ikke skulle være god for hunde imens de vokser, da der er et for stort tryk på brusk og knogler ved skulderene. Men at H/Y-selen skulle være bedst på hvalpe og unghunde der vokser. Hvis nogen har forstand på det, så ret mig hvis jeg tager fejl.

 

Her er et link til hvordan den skal sidde rigtigt. http://seattlettouch.com/HarnessFit.shtml

Og her er et link der beskriver de forskellige typer seler. http://www.loppetjansen.dk/produkter/3140-hundeseler/

 

Jeg tvivler lidt på at en T sele ligefrem skader. Men min egen personlige meningen er at K9 selen er noget skrammel, fordi hunden meget let kan kommer ud af den. Det samme gælder andre T seler. Jeg tænker det måske kan være det du har hørt også. Man anbefaler ofte H selen til hvalpe. En H sele kan ofte indstilles noget mere og hvalpen kommer måske ikke så let ud af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bruger vi Olivers har en hvalp der får large bred og hundene fungere super på det, de har også fungeret på essentials så det synes jeg også er godt (-: da jeg fik min hvalp fik han Markus mühle og købte en sæk af det for en blid overgang det virkede også super lækkert og så også lækkert ud (-:

 

Eukanuha har jeg haft prøvet på min tæve det fungerede ikke...

 

Hunde er forskellige så det skal være noget du kan se din hund trives på kig på pels og afføring og aktivitets niveau.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun meget forvirrende det her, men det havde jeg oss regnet med :mrgreen:

 

Jeg læste herinde at det er godt der ikke er mere end 20-25% protein i hvalpefoderet, men der er nogen og 30% i RC Giant og Maxi?

Skal jeg bare tage det med et gram salt og så vælge den ene ?:genert:

 

Jeg tror jeg vælger GIANT, jeg er slet ikk sikker på hvor stor hun bliver, men så er hun da dækket ind :mrgreen:

 

Og angående den sele, jeg har valgt ikke at tage en K9, jeg har fundet en brugt der er blevet brugt til en rottweilerhvalp, så den burde passe nogenlunde. Det ligner en Y sele, men det er jeg sleeeet ikk sikker på.

Så kan jeg altid bruge penge på noget andet, er blevet lidt vild med en skriggul HURRTA sele, så det kan være det er den jeg køber når hun vokser ud a den her :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er jeg jo så nysgerrig, hvad gjorde at du endte med at vælge det foder ?

 

Jeg tænkte at det er et ok foder at starte op på, godt nok er der korn og det der i(Mener jeg at jeg fik læst mig frem til)

Men jeg ved ikke helt om jeg "tør" give OLIVERS når der er nogle der har haft dårlige erfaringer med det.

Men jeg er ærlig talt lidt på bar bund :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Jeg tænkte at det er et ok foder at starte op på, godt nok er der korn og det der i(Mener jeg at jeg fik læst mig frem til)

Men jeg ved ikke helt om jeg "tør" give OLIVERS når der er nogle der har haft dårlige erfaringer med det.

Men jeg er ærlig talt lidt på bar bund :vedikke:

 

Jeg er også af den overbevisning at det er godt at starte med. Ja der er korn i royal canin. Men korn er ikke noget dårligt eller farligt, med mindre hunden har allergi over for det eller bare ikke trives på det.

Mange mener at korn er et " fyldstof " og at de ikke ville betale så mange penge for korn. Men korn kan også gavne og er ikke kun dårligt. Grunden til at jeg tænker at det er godt at starte med feks royal canin, er ( udover at jeg selv kun har gode erfaringer), at det er godt gennemtestet foder der har eksisteret i 40 år. Som har alt det din hund skal bruge for at vokse korret og udvikle sig til at blive sund og rask. Det er der sikkert også 100 andre fodremærker der har og kan, men det kan være svært at gennemskue, særligt når man ikke er så meget inde i det eller har prøvet lidt forskelligt. Mens med royal canin, der kan du købe til hundes størrelse og race og til de forskellige stadier i dens liv, så er du da sikker på at gøre et godt køb. I øvrigt mener jeg der er smags garanti på, sådan at kan hunden ikke lide det, så kan du få pengene tilbage. Men lur mig om en hvalp ikke æder hvad som helst.

 

Hvad fodre din opdrætter med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også af den overbevisning at det er godt at starte med. Ja der er korn i royal canin. Men korn er ikke noget dårligt eller farligt, med mindre hunden har allergi over for det eller bare ikke trives på det.

Mange mener at korn er et " fyldstof " og at de ikke ville betale så mange penge for korn. Men korn kan også gavne og er ikke kun dårligt. Grunden til at jeg tænker at det er godt at starte med feks royal canin, er ( udover at jeg selv kun har gode erfaringer), at det er godt gennemtestet foder der har eksisteret i 40 år. Som har alt det din hund skal bruge for at vokse korret og udvikle sig til at blive sund og rask. Det er der sikkert også 100 andre fodremærker der har og kan, men det kan være svært at gennemskue, særligt når man ikke er så meget inde i det eller har prøvet lidt forskelligt. Mens med royal canin, der kan du købe til hundes størrelse og race og til de forskellige stadier i dens liv, så er du da sikker på at gøre et godt køb. I øvrigt mener jeg der er smags garanti på, sådan at kan hunden ikke lide det, så kan du få pengene tilbage. Men lur mig om en hvalp ikke æder hvad som helst.

 

Hvad fodre din opdrætter med ?

 

Jamen tak fordi du gav mere uddybende svar på hvorfor det er godt at starte op på :mrgreen:

Jeg håber den vil spise det, for det er godt nok forvirrende at finde rundt i alt det her, det må være lettere med en voksen hund :mrgreen:

 

Jeg vil prøve med RC Maxi og så får vi a se hvordan det går.

 

Jeg kan ikk huske hva det hed det opdrætteren fodrer med, men det kan jeg finde ud af i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrede min forrige FT Spaniel med RC fordi opdrætteren var startet på det og fordi jeg så fik 20 kg med i prisen for hvalpen. Det var fint.

 

Den jeg har nu fik Happy hos opdrætteren og også denne gang fik jeg en pose foder med i prisen. Det har også virket fint.

 

Når det foder hundene har med er brugt går jeg stille og roligt over på Arion, som er et foder jeg selv har fundet frem til at hundene fungerer fint på og hvor forholdet mellem pris og kvalitet er god. der er dog lidt for lidt kød i, men det opvejes af at jeg råfodrer hver 6. måltid.

 

Når jeg kigger på markedet ville jeg vælge det danske Hike, hvis jeg skulle vælge noget andet og så ville jeg ikke supplere med råfoder.

 

Men egentlig tror jeg at langt de fleste produkter er gode og lødige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp er pt på Kingsmoor Pure Puppy, for det fik jeg en hel del kilo med fra opdrætter. Derudover har jeg Olivers Grain Free Puppy, Purina Puppy og Hills Science Diet Puppy stående - foder vi har vundet - det bruger jeg til godbidder, blander lidt i hendes måltider osv. Jeg er ikke kornforskrækket overhovedet og heller ikke blande-forskrækket. ;-) Alle mine hunde får blandet foder, da jeg vinder meget foder og er for nærig til at købe, når der stadig står på "lageret"... Derudover får de råt kød for ca 1/4 af deres måltider.

 

Så længe de ser godt ud, trives og det der kommer ud af den anden ende er fint, så har jeg ro i sindet med hensyn til fodring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...