Hop til indhold

Hvalpefoder - gode råd


Isbjoernen
 Share

Recommended Posts

Hej

jeg skal have mig en hvalp her den 31, stor blanding , far dobbermann, mor er halv rottweiler, resten er mastiff og retriever.

 

Jeg kan ikk lii huske navnet på det foder de giver, men jeg overvejer stærkt at køre den over på den ene hvalpeblanding frs Taste of the Wild, fordi jeg kun har hørt godt om det, samt fundet noget til 400kr for 13-14 kg.

Kan jeg gøre det, eller?

 

Og hvilke godbidder og ben kan jeg give dem ?

Tænkte på a lave nogle levergodbidder.

 

Og er der andet jeg kunne have glemt ? ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

jeg skal have mig en hvalp her den 31, stor blanding , far dobbermann, mor er halv rottweiler, resten er mastiff og retriever.

 

Jeg kan ikk lii huske navnet på det foder de giver, men jeg overvejer stærkt at køre den over på den ene hvalpeblanding frs Taste of the Wild, fordi jeg kun har hørt godt om det, samt fundet noget til 400kr for 13-14 kg.

Kan jeg gøre det, eller?

 

Og hvilke godbidder og ben kan jeg give dem ?

Tænkte på a lave nogle levergodbidder.

 

Og er der andet jeg kunne have glemt ? ;)

 

Jeg har ikke noget at udsætte på TOTW. Dog ville jeg nok ikke bruge hvalpefoderet, hvis jeg var dig:hmm: Du får en temmelig stor hund, og det er så vigtigt at hun ikke vokser for hurtigt! Den "almindelige" TOTW er en all stage-type, og kan derfor også bruges til hvalpe. Dog er der lige så mange meninger om emnet, som der er hundeejere:-)

 

Særligt til hvalpe, synes jeg det er vigtigt at finde bitte-små godbidder uden for meget skrammel i. For hvalpe skal jo belønnes for stort set alt den første tid. Hvis du har en madglad hvalp, kan du bruge det almindelige foder som belønning. Dog har jeg altid ment at en belønning fra mig skal være ekstra god, særligt når vi taler nyindlæring. Så jeg har købt enten de små kornfri Tikki-godbidder, eller kopien som de bl.a. har i Plantorama. Ellers powershopper jeg på zooplus.de, hvor de også har sådan nogle microsmå kornfri godbidder, og nogle bare med tørret kylling og ris. Dér kan du i øvrigt også købe TOTW til en god pris:-)

 

Send lige en pb hvis du ikke er skarp i tysk, så sender jeg dig de relevante links:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget at udsætte på TOTW. Dog ville jeg nok ikke bruge hvalpefoderet, hvis jeg var dig:hmm: Du får en temmelig stor hund, og det er så vigtigt at hun ikke vokser for hurtigt! Den "almindelige" TOTW er en all stage-type, og kan derfor også bruges til hvalpe. Dog er der lige så mange meninger om emnet, som der er hundeejere:-)

 

Særligt til hvalpe, synes jeg det er vigtigt at finde bitte-små godbidder uden for meget skrammel i. For hvalpe skal jo belønnes for stort set alt den første tid. Hvis du har en madglad hvalp, kan du bruge det almindelige foder som belønning. Dog har jeg altid ment at en belønning fra mig skal være ekstra god, særligt når vi taler nyindlæring. Så jeg har købt enten de små kornfri Tikki-godbidder, eller kopien som de bl.a. har i Plantorama. Ellers powershopper jeg på zooplus.de, hvor de også har sådan nogle microsmå kornfri godbidder, og nogle bare med tørret kylling og ris. Dér kan du i øvrigt også købe TOTW til en god pris:-)

 

Send lige en pb hvis du ikke er skarp i tysk, så sender jeg dig de relevante links:-)

 

Det er nemlig inde på zooplus.de jeg fandt det foder og jeg er glad for jeg har en computer der kan oversætte det groft, for jeg fatter ikk særlig meget tysk :D

Men du må meget gerne smide link til de der godbidder, det vil jeg virkelig sætte pris på :D

Jeg har kun en lille liste hvor jeg har valgt ting for 1800kr, ups.... Jeg skal ihvertfald prøve en a de K9 seler de har ;)

 

Så jeg behøver ikke desideret hvalpefoder?

Det havde jeg ikk regnet med, men jeg kan godt se det smarte i at hun ikke vokser alt for stærkt, jeg vil trods alt gerne have hende til a holde i laaaang tid ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg laver godbidder selv, hos slagteren hvos vi henter kan jeg få fraskær til hund til godbidder til 25 kr kg for hest og oks til 35 kr kg :) det kommer så i store klumper, som jeg laver i ovnen, skære ud i passende størrelser og portions fryser :)

 

fodret kender jeg ikke, og foder er en jungel, det er at se lidt på sin hund hvad den synes at trives med :) jeg bruger selv kingsmoore korn og glutenfrit, men om det er bedre eller ringere end taste of wild aner jeg ikke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig inde på zooplus.de jeg fandt det foder og jeg er glad for jeg har en computer der kan oversætte det groft, for jeg fatter ikk særlig meget tysk :D

Men du må meget gerne smide link til de der godbidder, det vil jeg virkelig sætte pris på :D

Jeg har kun en lille liste hvor jeg har valgt ting for 1800kr, ups.... Jeg skal ihvertfald prøve en a de K9 seler de har ;)

 

Så jeg behøver ikke desideret hvalpefoder?

Det havde jeg ikk regnet med, men jeg kan godt se det smarte i at hun ikke vokser alt for stærkt, jeg vil trods alt gerne have hende til a holde i laaaang tid ;)

 

Dem her er ok i en snæver vending (hvis man ikke er kornforskrækket): http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundesnacks/drops_leckerli/kausnack_leckerli/216852

 

Dem her er vi rigtig glade for: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundesnacks/drops_leckerli/kausnack_leckerli/404015#analysis

 

Favoritten: http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundesnacks/drops_leckerli/kausnack_leckerli/136583

 

Den her bliver bestilt som godbidder næste gang (bemærk at de er semi-moist): http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/macs_hundefutter/439262

 

Og 1.800 kr. er ingenting:engel: Eeeeeeelsker at shoppe på zooplus:mrgreen:

 

Jeg laver godbidder selv, hos slagteren hvos vi henter kan jeg få fraskær til hund til godbidder til 25 kr kg for hest og oks til 35 kr kg :) det kommer så i store klumper, som jeg laver i ovnen, skære ud i passende størrelser og portions fryser :)

 

fodret kender jeg ikke, og foder er en jungel, det er at se lidt på sin hund hvad den synes at trives med :) jeg bruger selv kingsmoore korn og glutenfrit, men om det er bedre eller ringere end taste of wild aner jeg ikke :)

 

TOTW er kornfri (og dermed glutenfri):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Du kan helt selv bestemme hvad du giver din hund :) Med foder er der lige så mange holdninger som der er hunde og hundeejer. Ved du hvad hvalpen får hos opdrætter ? I så fald er det en god ide at starte med det foder den er vant til og så langsomt køre den over på det du ønsker at fodre med.

 

Der findes rigtig mange slags lækker guf, hundeben og tyggepinde og godbidder. Tag feks i maxizoo, de har et stort udvalg. Jeg elsker selv at gå rundt at kigge i en fysisk butik, hader at bladre rundt på en hjemmeside. Jeg ville se tingene med fingere :mrgreen: Jeg mener også at de i maxizoo forhandler TOTW ?

 

Og så er maxizoo langt billigere end feks petworld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Krøllebølle i at du bør forsætte med det foder hvalpen får hos opdrætter - i hver fald til den er faldet til - så kan man skifte langsom over på noget andet.

 

Hvad det skal være er der mange meninger om - jeg er enig i at glutenfri foder er at foretrække - men her kan et godt produkt med ris/majs jo også være godt og ofte bedre end et "kornfri" foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge et hvalpefoder til store racer.

 

Min labrador er vokset op på Olivers Large Breed. Det var det opdrætter brugte - nu er de dog skiftet til Essential

Samme her. Med en hvalp af de racer ville jeg aldrig turde satse på et all life stage foder eller et hvalpe foder til alle slags hvalpe.

Tjekkede taste of the wild og hvalpe udgaven er nok for kalorie rig til en hvalp der skal vokse langsomt og med voksen foderet vil jeg være nervøs for om mineral balancen er korrekt.

 

så jeg vil alle dage vælge et tørkost produkt til min hvalp som er ofte brugt blandt opdrættere af samme eller lignende race som den jeg har. Man må formode at en seriøs opdrætter hsr tillid til dette produkt og har erfaring med at få sunde hunde på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres hjælp :D

 

Jeg vil sørge for at få noget foder som opdrætterne bruger og så langsomt vænne hende til TOTW over en uge eller mere, og så se om hun fungere på det ;)

 

Der er ikk nogle ben, godbidder eller andet der er for voldsomt til en hvalp ?

Jeg læste oss noget med en der havde frosset nogle a de der pinde til hundene og så givet hvalpene, fordi det virkede som om det hjalp på deres kløende tænder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres hjælp :D

 

Jeg vil sørge for at få noget foder som opdrætterne bruger og så langsomt vænne hende til TOTW over en uge eller mere, og så se om hun fungere på det ;)

 

Der er ikk nogle ben, godbidder eller andet der er for voldsomt til en hvalp ?

Jeg læste oss noget med en der havde frosset nogle a de der pinde til hundene og så givet hvalpene, fordi det virkede som om det hjalp på deres kløende tænder?

 

Det har vi i hvert fald haft gjort -dentastix i fryseren når hvalpen skiftede tænder! Nej dentastix er ikke det bedste, men vi andre spiser også slik! Og det hjalp :mrgreen:

 

Jeg er med de andre, I skla have fat i noget hvalpefoder til store racer....der må ikke være for meget protein i da hvalpen kan vokse for hurtigt til hvad kroppen kan klare og vokse skævt på især benene.....

 

vi brugte en del kogt kylling som godbidder, og så samtidig lade hunden arbejde for sin mad også. Smid den ud på græsset og lad hvalpen snuse selv. Beløn ved korrekt adfærd. Ultrakorte træningsseancer.

Bland evt. maden med kyllingestykkerne, så tager de smag af kyllingen og bliver lidt blødere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okaay, så tror jeg at jeg vil prøve Olivers Large Breed.

Der kan jeg godt bruge hvalpefoderet ikk?

 

Og hvis jeg så engang når den er fuldvoksen, får lyst til at prøve Taste og the Wild, så vil det ikk gøre noget? (:

Og hvornår er den fuldvoksen, når den er omkring de 18 måneder, eller ?

 

Jeg vil overveje de der Dentastix hvis det bliver for slemt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestemt ikke noget problem med Oliver's, men må jeg indskyde at jeg nu kender 3 opdrættere (af forskellige racer) som alle 3 har droppet Oliver's, fordi ingen af hundene fungerede på det. Kløe, fedter pels, dårlig mave ved alle, både voksne og hvalpe.

 

Essentials eller Kingsmoor kunne være bud på andre danske mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bestemt ikke noget problem med Oliver's, men må jeg indskyde at jeg nu kender 3 opdrættere (af forskellige racer) som alle 3 har droppet Oliver's, fordi ingen af hundene fungerede på det. Kløe, fedter pels, dårlig mave ved alle, både voksne og hvalpe.

 

Essentials eller Kingsmoor kunne være bud på andre danske mærker.

Jeg er ikke opdrætter men har brugt olivers siden det kom ud.

Men for ca ½ år siden begyndte vores hunde at være fedtede i pelsen og matte og ikke tilpasse.

Vi skippede olivers og fik meget hurtigt vores smukke hunde tilbage.

Jeg skrev en del med olivers og de indrømmede at der var lavet en masse forandringer i deres foder og de vidste godt at flere hunde reagerede på det.

Jeg er ked af at sige at jeg ikke vil anbefale olivers, for førhen var vi virkelig glade for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så kan det godt være jeg ikke prøver OLIVERS alligevel :???:

 

Hvad erfaringer har i med Eukanuba Puppy Large Breed ?

 

Jeg ville ikke fodre med Eukanuba - der er alt for mange unødige fyldstoffer i det foder.

 

Jeg fodrer selv med Regal som er et amerikansk Premium foder af 1. klasse. Mine hunde har fået foderet løbende siden 08 og det seneste cirka 1½ år har de kun fået det. Regal laver også foder til large breed hvalpe - en variant med lam og en med kalkun. Kalkun er at foretrække frem for kylling da det indeholder flere stress dæmpende stoffer.

Regal forhandles her i Danmark og de sender fra dag til dag. Alternativ kan det købes i Tyskland - det gør jeg selv for det meste da jeg så køber lidt større ind (har 3 hunde)

Hvis du er interesseret i at vide mere skal jeg gerne ligge link til hvor det kan købes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodrer med Eukanuba, dog ikke puppy.

Vi bruger det fordi efter vores den lille blev syg ovenpå både olivers og wolfsblut fandt vi ud af at der skal være korn i hendes mad og det er der i det Eukanuba vi bruger nu.

Hunden elsker det og hun er SÅ flot.

Så sent som i går roste dyrlægen hende helt til skyerne og kommenterede den flotte pels og det hun kommer af med er perfekt. Så tvivler på vi giver andet end Eukanuba til hende, så længe de ikke ændrer i noget ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Hvis jeg nu var dig, og jeg skulle have hund første gang, var i tvivl om foder, så ville jeg købe fodermærker som royal canin eller hills. Jeg mener også at der er smags garanti på begge mærker. Jeg foder selv med skiftevis royal canin og hills og har aldrig været utilfreds. Royal canin har til alle aldre, størrelser og racer og har været kendt og udviklede i rigtig mange år.

http://www.loppetjansen.dk/produkter/3161-gigant-40kg/10586-royal-canin-gigant-puppy-15-kg/

Feks eller den til maxi, men mon ikke hunden k ommer til at veje over 40 kg som voksen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig inde på zooplus.de jeg fandt det foder og jeg er glad for jeg har en computer der kan oversætte det groft, for jeg fatter ikk særlig meget tysk :D

Men du må meget gerne smide link til de der godbidder, det vil jeg virkelig sætte pris på :D

Jeg har kun en lille liste hvor jeg har valgt ting for 1800kr, ups.... Jeg skal ihvertfald prøve en a de K9 seler de har ;)

 

Så jeg behøver ikke desideret hvalpefoder?

Det havde jeg ikk regnet med, men jeg kan godt se det smarte i at hun ikke vokser alt for stærkt, jeg vil trods alt gerne have hende til a holde i laaaang tid ;)

 

 

Lige til det markeret. Så har jeg læst på et tidspunkt, at T-selen (som K9 selen er) ikke skulle være god for hunde imens de vokser, da der er et for stort tryk på brusk og knogler ved skulderene. Men at H/Y-selen skulle være bedst på hvalpe og unghunde der vokser. Hvis nogen har forstand på det, så ret mig hvis jeg tager fejl.

 

Her er et link til hvordan den skal sidde rigtigt. http://seattlettouch.com/HarnessFit.shtml

Og her er et link der beskriver de forskellige typer seler. http://www.loppetjansen.dk/produkter/3140-hundeseler/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...