Hop til indhold

Hvem var jeres hund i sit kuld?


Trei
 Share

Recommended Posts

Da jeg fik Liva, tænkte jeg ikke så meget i de baner, så har ikke rigtig noget til hende.

 

Maggie blev født som nr. 5 af 8 - udenfor mens tæven lige var ude og tisse.

Måske et tidligt tegn på hendes utålmodighed :-D

 

I hvalpebeskrivelsen skriver opdrætter bl.a., at det tit var Maggie, de måtte kalde en ekstra gang på, når de skulle have hvalpeflokken ind/samlet. Hun var nemlig altid liiiige i gang med noget og selv som 5-6 uger gjorde det ingen forskel, at resten af flokken "forsvandt". Det holder stadig stik.

 

Hvalpetesteren bedømte hende som meget arbejdsvillig - så længe belønningen var god nok.

Passer i den grad stadigvæk

 

Der blev også lavet en øvelse, hvor det er meningen, at hvalpen skulle forskrækkes (høj lyd ved at kaste nogle nøgler ned i en metalskål) for at se hvordan og hvor hurtigt de afreagerede. "Problemet" med Maggie var bare, at hun slet ikke blev forskrækket - gik bare hen og undersøgte med det samme.

Det passer også stadig. Jeg har endnu ikke oplevet hende blive forskrækket eller bange for noget. Ikkengang biler selvom hun har prøvet at blive påkørt.

 

Og så lige et hvalpebillede

attachment.php?attachmentid=66045&d=1307210151

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne SLET ikke kende forskel på hvalpene, så kan ikke huske hvordan Ludwig var ift de andre. :engel:

 

Da vi fik ham tildelt var det med denne beskrivelse;

 

Han er kærlig, velafbalanceret, rigtig pæn at se på, har noget ego, men absolut ikke for meget. Han er nysgerrig og imødekommende, og fornuftig samtidig. Vi fornemmer han bliver en glad, kærlig, easy-going hanhund.

 

Og det har HELT sikkert holdt stik :hjerte: Og ham her var man SLET ikke i tvivl om man gerne ville have med hjem...:hjerte::lun::hjerte::lun:

 

Ludwig.jpg

20120921_0950.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Cookie er jo ikke fra familiehyggeligt opdræt så jeg ved ikke så meget. Det var ihvertfald et stort kuld. Første gang jeg så hende var hun 4 uger, den mindste af dem alle. Alle de andre hvalpe fulgte mig og min eks rundt og ville lege, Cookie ville bare sin egen vej og skred væk fra os alle. Den livsanskuelse var jeg ret i enig i. Da vi hentede hende havde hun indhentet de andre i vægt (ved at udvikle nogle særdeles spidse albuer) og var fræk og stædig. Hun går stadig sine egne veje og er stædig som ind i helvede. Men vi elsker hinandens selskab ♥

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan overhovedet ikke huske rækkefølgen B kom i. Men jeg husker ham tydeligt. Hvalpen vi ikke skulle have :lun:

 

hvalpen, der satte sig på skødet af mig, af manden og hvalpen der satte sig helt op af mindsten og kiggede roligt på hende, da hun stak i en barnehyl af den anden verden. Hvalpen der kravlede ind under huden på mig.

 

alle hvalpene var rolige og velafbalancerede, men B var SÅ afslappet om det der børn. Han var ikke først til noget, men heller ikke sidst. Han havde ingen lyd på. Han søgte os fra første færd og hver gang vi besøgte ham til den dag vi skulle have ham med hjem, forsøgte han at gå med os hjem, når vi gik :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...