Hop til indhold

Årsager til aflivning af hunde 2014


Hope
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige skimmet undersøgelsen der blev foretaget i 2014 på 81

Dyreklinikker fra maj til november.

Umiddelbart er den rimelig positiv. Der er i alt indberettet 3586 aflivninger. 86% blev aflivet pga. sygdom, 7% aggression, 3% ejers situation, 2% frygtsomhed, 1% alene-hjemme problemer og 1% andet adfærdsproblem. Tidligere undersøgelser har fundet højere procent aflivninger pga. adfærdsproblemer - 25% mod 11% nu. Der kan dog stadig gøres en indsats når det kommer til behandling af adfærdsproblemer. Ca. 29% har forsøgt behandling iflg. undersøgelsen (tidligere undersøgelser op til 16%). Hele artiklen kan læses i Journalen, DDD -sektion vedrørende hund, kat og smådyr. Side 30.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler nu meget stærkt på at det er ham. Jeg havde desuden ikke tænkt at det skulle handle om ham. Orker næsten ikke flere tråde om den mand.

Jeg tænker mere at fokus på området er steget? Der har været fokus på aflivninger, valg af hund mm. i medierne. Det, der kunne være interessant, var at se hvor mange der søgte hjælp på adfærdsproblemer som fik løst problemet og hvor mange der endte med aflivning hos dyrlægen. Der var ca. lige mange der havde afprøvet medicinsk behandling som træning (12 medicinsk, 15 træning og 2% kirurgisk - hvilket jeg kunne forestille mig er kastration?). Hele 41% havde ikke forsøgt at behandle adfærdsproblemet, hvilket i nogle tilfælde sikkert er forståeligt, men dette er stadig en meget stor andel. De tidligere undersøgelser er fra 1999 og 2007. Jeg håber om 7 år at vi ser et yderligere fald :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...