Hop til indhold

Fransk Bulldog vild med børn og andre hunde! Gode råd søges!


mckrogh
 Share

Recommended Posts

Gode råd søges :)

 

Vores lille Viggo er lige blevet et år. De første 8-9 måneder var han som en engel :) Men nu skal jeg da lige love for han tager revanche :)

 

Hvis han er sammen med min søsters hund (golder retriever, steriliseret), så kan han slet ikke lade hende være og vil snuse/dufte hende i numsen hele tiden. Får han ikke lov begynder han at hyle og skrige.

 

Hvis vi har gæster som har børn (i 0 til 5 års alderen) sker det samme, han vil slikke/snuse og dufte dem i nummeren. Han er nærmest helt elektrisk og er selv med det bedste godbidder i hånden ikke til at komme i kontakt med.

 

Gode råd om hvad vi skal gøre vil være en rigtig stor hjælp?

 

Vi har gået til hvalpetræning ect. Han er god til sit, dæk osv når der ikke er andre hunde og børn. Men så snart der er Børn eller andre hunde, så bliver han helt elektrisk og er ikke til at komme i kontakt med.

 

Hvad kan vi gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre to ting:

 

1. holde ham i snor, så han ikke kan gøre det - hver gang han slipper af sted med det, er det lækker selvbelønning på højt plan, og han får sværere ved at vænne sig fra det

2. fortsætte til træning, så i får en god kontakt og generel lydighed - så bliver han lettere at stoppe på sigt

 

Tror de fleste med unge hanhunde i puberteten har oplevet noget lignende, hormonerne styrter jo rundt i kroppen på dem. Hvis I er konsekvente med at ikke give ham lov, skal det nok blive bedre. Det gælder i øvrigt også under leg med andre hunde på ture osv. Vi har haft sådan en træls hanhund og været konsekvente med at stoppe ham og sætte ham i snor, når det skete. Det giver altså pote til sidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er ikke til at komme i kontakt med når der er børn. Selv en bestemt hånd/vilje hjælper desværre ikke. Det er det som er det store problem. Vi har forsøgt at lukke ham ud på den anden side af en børnelåge så han kan kigge ind. Men han hyler som en i fanden og blir ved indtil vi lukker ham ud igen.

 

Skal vi bare blive ved?

Link til indlæg
Del på andre sites

snor på ham og hold ham tæt på jer, så børnene kan lege i fred. seksualdriften på sådan en unghund kan være så stærk, at de ikke er til at trænge igennem til med andet end fysisk begrænsning (er min erfaring). alternativt er børnelåge jo fint, hvis i kan holde hyleriet ud ;-) måske kommer andre på banen med mere træningsorienterede råd, der har jeg ikke så meget at byde ind i med. men han skal i hvert fald stoppes i det. oplever i, at hans oversexethed er begrænsende for ham i en længere periode (jeg ville nok vente, til han var i hvert fald omkring 2), kan i jo overveje en kastration.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit råd er det samme, forhindrer adfærden frem for at stoppe den, snor på og sørg for at han ikke for mulighed for at opføre sig uønsket.

jeg gider ikke høre på hyleri og stopper det konsekvent hvis det forsøges, et bestemt stop! Plejer at virke, lad være med at lokke med godbidder m.m, du kommer til at belønne adfærden, er hunden helt i ro så ros og beløn, men kører han op og er tæt på hysteri så skal i ikke finde godbidder frem, et godt ben er ofte godt når der er gæster,men server det før gæsterne kommer og fjern det hvis hunden aligevel hidser sig op.

det er ofte nogle hårde måneder men det betaler sig at være konsekvent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...