Hop til indhold

Rally konkurrence tråd 2015


Camilse
 Share

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Weee... Og så kan jeg samtidigt skrive at der er kommet en dato for lillebrors rallydebut. Nemlig 25/4. Han skal kun gå en begynderklasse for det bliver da lidt for underholdene at tage snoren af ham, hihi... Han kan alle øvelser i både begynder og øvet rigtig fint, men han mangler lidt stabilitet når der er forstyrrelser på, så det er det vi skal igang med nu.

 

Med Cassi er målet så at få taget hul på den byld der hedder at sætte sig hurtigt ned når vi er til konkurrencer. Nu har jeg fundet en løsning på en dæk fra gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op, Cassi var sjov at have med i byen.

 

hun var så glad i den åbne klasse, så det var virkelig svært at styre hende. Vi måtte lave et springvand om, blev trukket tre for at stå uroligt ude ved keglen i send til kegle, og da hun skulle ind og sidde foran, så var hun overbevist om at jeg mente at hun skulle løbe ned og tage tunnelen i den anden ende af banen. Jeg var hurtig og fik kaldt og hun kom hurtigt tilbage, så vi blev trukket tre point for at være ude af position. Ellers blev vi trukket lidt på helhedsindtrykket og nogle enere for langsom reaktion og for et ustabilt flow, hun var også lidt svær at holde styr på... Vi endte på 84 og det var helt fair... Og er så tilfreds med hende, for hun lavede også mange fine ting...

 

I eksperten, hihi, tror det var den mest fristende fristelse de havde fået, for min hund der normalt ikke går i fristelserne kunne ikke stå for den. Der var så mange ting der gik galt :roll: Og vores startbog har nu IB stående i sig...

Men vi var vist ikke de eneste der godt kunne lide de fristelser... Eller, hva siger du @Dorte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dilemma, igen... Cassi er så glad for tiden med det rally, så overvejer lidt at tage hende ud i DKK her i foråret(kan kun komme til en konkurrence i DcH på Sjælland før sommerferie, det er også derfor vi tog til Odense i sidste uge). Der er så en konkurrenc i Ølstykke i anden uge af april. Og så er det så jeg har det lidt sådan, når jeg nu skal køre så langt, så kunne jeg jo lige så godt have begge hunde meldt til, når nu den lille er gammel nok.

 

MEN... Jeg ved jo at han ikke er hundrede procent klar. På en god dag vil han nok kunne gå med og lave alle skilte og måske få point til en pind. Han kan alle skiltene, men han har ikke så meget træning i at gå flere øvelser efter hinanden. I torsdags fik han lov til at gå en bane. Han var super glad og det var egentlig mest den glæde, som gjorde at han lige havde lidt svært ved at nå at lave øvelserne der hvor han skulle.

Planen er jo egentlig at have ham med og bruge det som god træning, noget jeg aldrig ville have tænkt over to gange med Cassi. Men hun er jo altid med på den værste og knokler løs sammen med mig. Calle kan få en mindre kortslutning og så er der slet ikke hul igennem.

Jeg havde ham med inde i ridehuset i søndags og når der var lidt afstand til alle andre, så var han rigtig skøn og så opmærksom.

 

Uh, ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Det havde været så nemt, hvis jeg gik til træning med ham og fik forstyrrelserne, men der starter først et hold op to dage før den konkurrence, så ved ikke helt hvad jeg skal vælge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke lige finde træningstråden for 15 - er det her den?

 

Nå men, 3 pladser tilbage på sommercamp - kom frisk! Det bliver sjovt, lidt vildt og forhåbentlig en stor og givende udfordring for førerne. Jeg glæder mig :blink:

 

http://www.indog.dk/index.php/iec-tilbyder/kurser?resetfilters=0&clearordering=0&clearfilters=0

 

Sommercamp_Siri.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke lige finde træningstråden for 15 - er det her den?

 

Nå men, 3 pladser tilbage på sommercamp - kom frisk! Det bliver sjovt, lidt vildt og forhåbentlig en stor og givende udfordring for førerne. Jeg glæder mig :blink:

 

http://www.indog.dk/index.php/iec-tilbyder/kurser?resetfilters=0&clearordering=0&clearfilters=0

 

[ATTACH]124827[/ATTACH]

 

Ih jeg ville gerne. Men ved ikke helt om det går. Jeg er pt uden bil da den blev totalskadet efter mit "lille" færdselsuheld i torsdags og jeg ved ikke lige om jeg får en ny lige med det sammen. Og så har jeg en mave som måske kommer lidt i vejen :blink: (det er stadig ikke helt officielt men jeg har termin den 19/8 :slem:)

 

Så ja selvom vi jo nok er ret sikre på en DM plads i år med vores 98 point i championklassen så må vi vist nøjes med at gå efter Årets Hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih jeg ville gerne. Men ved ikke helt om det går. Jeg er pt uden bil da den blev totalskadet efter mit "lille" færdselsuheld i torsdags og jeg ved ikke lige om jeg får en ny lige med det sammen. Og så har jeg en mave som måske kommer lidt i vejen :blink: (det er stadig ikke helt officielt men jeg har termin den 19/8 :slem:)

 

Så ja selvom vi jo nok er ret sikre på en DM plads i år med vores 98 point i championklassen så må vi vist nøjes med at gå efter Årets Hund.

What?? Altså mave og termin som i en baby?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih jeg ville gerne. Men ved ikke helt om det går. Jeg er pt uden bil da den blev totalskadet efter mit "lille" færdselsuheld i torsdags og jeg ved ikke lige om jeg får en ny lige med det sammen. Og så har jeg en mave som måske kommer lidt i vejen :blink: (det er stadig ikke helt officielt men jeg har termin den 19/8 :slem:)

 

Så ja selvom vi jo nok er ret sikre på en DM plads i år med vores 98 point i championklassen så må vi vist nøjes med at gå efter Årets Hund.

 

uofficielt tillykke:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klubben kan søge tilskud hjem på relevante kurser, vi har gjort det nogen gange når nogen trænere tager på relevante eksterne kurser :)

 

Det gør vi også tit. Indimellem kan man være heldig, at kommunen vil dække noget af udgiften.

Ellers så kan bestyrelsen også selv vælge at give tilskud til kurser, som de mener, at trænerne kan have glæde af.

 

Hold nu op, Cassi var sjov at have med i byen.

 

hun var så glad i den åbne klasse, så det var virkelig svært at styre hende. Vi måtte lave et springvand om, blev trukket tre for at stå uroligt ude ved keglen i send til kegle, og da hun skulle ind og sidde foran, så var hun overbevist om at jeg mente at hun skulle løbe ned og tage tunnelen i den anden ende af banen. Jeg var hurtig og fik kaldt og hun kom hurtigt tilbage, så vi blev trukket tre point for at være ude af position. Ellers blev vi trukket lidt på helhedsindtrykket og nogle enere for langsom reaktion og for et ustabilt flow, hun var også lidt svær at holde styr på... Vi endte på 84 og det var helt fair... Og er så tilfreds med hende, for hun lavede også mange fine ting...

 

I eksperten, hihi, tror det var den mest fristende fristelse de havde fået, for min hund der normalt ikke går i fristelserne kunne ikke stå for den. Der var så mange ting der gik galt :roll: Og vores startbog har nu IB stående i sig...

Men vi var vist ikke de eneste der godt kunne lide de fristelser... Eller, hva siger du @Dorte?

 

Vi var også i Odense.

Liva syntes vist, at det var skiiiiidesjovt at være igang igen. Vi hoppede os i hvert fald igennem championbanen, som endte med en IB.

I Åben var hun faldet noget til ro og vi gik en acceptabel bane. Endte med 90 point og en 6. plads. En ganske hæderlig sæsondebut efter en vinter, hvor hun stort set ikke har trænet rally.

 

Maggie var ..... ja Maggie når hun er værst.

Jeg glemte at være 110% på hende hele vejen, og hendes bane blev noget kreativ.

Men men men hun holdt sin kæft på ærespladsen (det har tidligere været vores helt store problem).

 

I morgen tager vi til Hadsten Hundevenner.

Oprindeligt havde jeg kun tilmeldt Maggie i øvet, men de manglede en champion for at få super-pinden i spil.

Liva er egentlig for ustabil i hendes højrehandling til, at jeg gider bruge penge på DKK's startgebyrer, men nu kommer hun med alligevel.

Måske overrasker hun ....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Gys og gru... Jeg er ikke i tvivl om at Cassi nok skal være sød og rar, så ingen tvivl om at vi lige skal prøve formen af ved den sidste kredsprøve her på Sjælland inden DM. Om ikke andet, så har hun tre resultater til årets hund(ikke at de har været prængende, så de kan nok ikke bruges til noget alligevel). Calle er slet ikke klar til en hel bane endnu, men når jeg nu alligevel er afsted med Cassi, så er det jo god træning for den lille mand.

 

Så nu skal vi vist arbejde med plads, plads, plads... Det er lige der koncentrationen mangler for den lille rod. Han kan samtlige øvelser, men han har bare mere end svært ved at gå pænt på plads. Der er så meget gang i ham og han er jo lidt et fjollehoved. Men hvis jeg nu træner det målrettet hver dag indtil næste lørdag, mon ikke det bliver en lille smule bedre... Målet er nu bare at han får en god tur og kan lave et par øvelser fornuftigt. Han er trods alt kun 11 måneder på dagen(shit, er lillebror snart et år!)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Vi skylder vist en opdatering fra konkurrencen ved Kolding Storcenter.

Det er et meget usædvanligt sted at holde konkurrence, og nogle hunde reagerer meget på omgivelserne.

Liva er heldigvis ikke en af dem.

 

Jeg havde det ikke så godt og hostede en del, men vi kæmpede os igennem championbanen først med 76 point = der var en del højrehandling :mrgreen:

 

Det gik noget bedre i åben.

Med 95 point lå vi på noget af det bedste, vi kan gå.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Kolding Storcenter, det var vores første gang der, men synes det var et rigtig fedt sted at lave sådan et arrangement.

 

Det var årets første konkurrence, og 1. bane var åben, her måtte hunden desværre trækkes med en hundefører der pludselig ikke kunne huske selv de mest almindelige skilte, husker ikke point, men det kan i hvert fald forbedres!

 

Ekspert vandt vi sørme, meget overraskende med 86 point, det kan vist også forbedres - så nu glæder jeg mig bare til at komme lidt mere ud og få styr på min skiltehukommelse som åbenbart er gået i vinterhi.. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et fedt sted at holde konkurrence.

Vi har været med siden de startede.

 

Det er altid en god idé at huske skiltene, men kender godt de der totale blackouts, man kan lave på banen.

Jeg gjorde det i champion i Odense. Hunden skulle fra sit på venstre, foran rundt og sit på højre - jeg sendte Liva bagom mig ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...