Hop til indhold

Hjælp til at vælge den rigtige hunderace?


C&N
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Vi er et ungt par der i en længere periode, har gået med tanken om at købe en hund. Vi kunne rigtig godt tænke os lidt inspiration til hvilken/hvilke racer der kunne passe til vores lille familie.

 

Kort om os - Vi arbejder begge 37 timer om ugen og bor i en 2-værelses lejlighed i Valby (tæt på naturområder).

 

Vi søger en lille hund som ikke vil føle sig for trængt i en lejlighed. Vi har tidligere haft en minipuddel, som var særdeles velegnet da den ikke fælder (allergi). Den må helst ikke være sky, da den vil være blandt mange mennesker og andre hunde i parkerne i Valby.

 

Vi er meget nysgerrige efter jeres input :)

 

Venlig hilsen

 

Camilla & Nikolaj

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige så allergivenlige racer begrænser sig til løwchen, coton, havaneser, bichon frise + et par lignende bichon-racer (mener de hedder bolonka og bolognese). Wheaten terrier skulle også være meget allergivenlige. Alternativer, hvis allergikeren er knap så allergisk, kan være veltrimmet trimmeterrier (feks cairn eller westi), Lhasa apso, shih tzu, chinese crested, tibetansk terrier, whippet og italiensk mynde. Med de sidste 4 som nok mest satsede.

 

Min kæreste har hundeallergi, og vi har en löwchen. Han er skøn, men næste gang skal vi have puddel, da jeg gerne vil have noget lidt større :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening, synes jeg at i skal vælge en puddel igen. Det lyder til at i var glad for den, og det er en lærenem og klog race. I ved hvad i går ind til ! Der er meget forskel på de forskellige racer, og det vil ikke være godt at fortryde. Med andre ord, der skulle helst ikke være så mange overraskelser i at få en race man kender godt.

Det er også en god idé at google emnet, der er rigtig meget viden at hente også :)

Redigeret af Bandit
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...