Hop til indhold

Allergivenlig pelspleje - hvorfor er produkterne så stærkt parfumeret?


potil
 Share

Recommended Posts

Gennem tiden når jeg har skullet købe shampoo til Flips har det slået mig hver gang at det lugter værre end Sallings parfumeafdeling, hvorfor egentligt det? Er det fordi hunde ikke må lugte af hund?

Når man tænker på hvor meget mere følsom hundenæser er?

 

Nu har jeg købt noget detangler til Nellie-delhi - og samme problem, det hørmer langt væk af parfume :vedikke::roll:

 

Det er ikke så meget Flips og Nellie jeg tænker på med allergi, mest den af os tre der har tommeltotter :mrgreen:

Jeg har en voldsom allergi og er meget sensitiv overfor parfumer, så derfor spørger jeg, kan man ikke få noget parfumefri, allerhelst uden alt for meget kemi også, det er nemlig ikke kun dufte jeg reagere imod..

 

Bud på gode produkter modtages med kyshånd.. :banan:

 

 

Har denne stående og brugt to eller tre pift af den - også måtte jeg give op :damn:

aecdd575-c1da-4816-8d37-d75ae6d23bd2.jpg?mode=pad&bgcolor=fff&width=312&height=312&404=missingimage.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

http://dogsrus.dk/pleje-51/b-b-filtfri-p151

 

^ Der er i hvert fald denne spray inde på hendes side i samme mærke. Der står den kun indeholder naturlige ting. Men om den dufter af parfume, ved jeg ikke.

 

Bare den er meget diskret i i duften så kan jeg godt kapere den, men allerhelst uden..

Den sidste shampoo jeg har købt, er den der får Flips til at lugte som en cerutrygende pensionist :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Shampooen er ikke som spray, men der er som Sitto skriver en parfume fri shampoo og balsam. Og det er et super godt mærke :):)

 

må balsammen blive i pelsen eller skal den skylles ud?

hvis må blive i kunne jeg jo fortynde den godt også putte den i en spray fra gang til gang.. Det skal stort set kun bruges når Nellie skal redes i ansigtet (øjenomgivelser og fipskæg) eller andre sarte steder, det skulle jo gerne være en god oplevelse hver gang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep den kan bruges som leave-in hvis den fortyndes 1:30.

 

Tangle free spray er det andet alternativ som Sitto også nævner. Har lige lugtet til den og der er ikke parfume i... Den har en duft, men mere ala en mild ørerens. Giver det mening :):)

 

Tusind tak for hjælpen!

hvis den der tanglefree er nogenlunde duftneutral så tror jeg godt jeg tør bruge den, men må lige forbi næste weekend inden jeg kaster mig ud i nogle af den slags indkøb igen.. :genert:

- også må jeg nok hellere købe begge, for hun skal jo nok i bad engang, med den forkærlighed hun har for hestepærer og andet snadder :rolleyes: gruer lidt for når hestene skal på sommegræs:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...