Hop til indhold

hund og gæster


Pedro
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har en dansk/svensk gårdhund på lige under 1 år. Den opfører sig pænt når vi er hjemme, uden gæster, men når der er gæster bliver den voldsomt belastende. (For gæsterne, og derfor også for os)

Den søger konstant at blive klappet og nusset af gæsterne, hopper hele tiden op og piber insisterende hvis den bliver ignoreret. Hvis man fortsætter med at ignorere begynder den at gø. Vi har prøvet at lukke den ind i et andet rum, men den piber og gør, så det nænner vi ikke. Til gæsterne siger vi, at hunden er teenager, men jeg ved ikke om det passer. Har I nogle gode råd, som måske kan hjælpe os til at gæsterne kan være her, uden at være generet af hunden?

 

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine er meget glade labber. Når vi får gæster kommer de i snor til de er rolige. Så kommer snor af og de er faktisk derefter rolige ved gæsterne. Så når snoren tages af smider jeg lige lidt foder så de ikke farer på gæsterne :-) ved ikke om det virker hos dig. Men hos os ca ti min i snor det har virket perfekt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bliver lukket væk indtil gæsterne har sat sig, så bliver hundene lukket ind de hilser kort og lægger sig så.

du skal helt klart træne det, opstil nogle træninssituationer, det vil sige få folk til at komme hvor det er træning af hund i ro det handler om, tag gerne hunden i snor eller anskaf et børnegitter så hunden kan se dig, afvent at hunden af sig selv falder til ro før du slipper den, lad den kort hilse og fjern den så stille og roligt igen hvis den bliver ved.

det hjælper ikke at kommandere rundt med hunden hvis den ikke ved hvad du mener, så at lukke den bag gitter og afvente at den er i ro skal foregå uden at irettesætte hunden eller tale til den, snak med din gæst og rejs dig roligt og luk op for hunden når den er i ro ikke før;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde bliver lukket væk ind til gæsterne er kommet ind af døren og har fået sat sig. Når de bliver lukket ud, får de hver en lækker tyggeting, som de drøner direkte hver sin kurv med (de tager på det tidspunkt ingen notits af gæsterne der sidder i sofaen), de bruger gerne et sted mellem 10-30 minutter på deres tyggeting og når de er færdige med dem, er de nogenlunde i ro og i stand til at hilse kort på gæsterne rimeligt roligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville sørge for at ha' den bag et børnegitter når gæsterne kommer - så kan den følge med i det der sker, uden at overfalde gæsterne. Det kræver træning, men den skal lære, at jo hurtigere den "slapper af" jo før blir der lukket op. I virkeligheden skal den jo lære at gæsterne ikke er til den, men at det er OK at hygge med dem på et afslappet plan.

Det gælder om at få opbygget et ritual som alle kan holde ud og leve med! Tror det er vigtigt ikke at falde i når den larmer, men at være konsekvent når I ignorerer den.

Kan I ikke aftale med nogen at de kommer, bare for træning? Så blir de ikke irriteret, som hvis der kommer "rigtige" gæster...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...