Hop til indhold

Protein og hvalpefoder


Bankov
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål om hvalpefoder :-)

 

Kan et hvalpefoder med et protein-indhold på ca. 30 % påvirke en hvalps aktivitetsniveau (gøre den "hyper")?

 

Synes I at et protein-indhold på ca. 30 % er meget højt i et hvalpefoder eller er det meget normalt/i orden?

 

Jeg spørger, fordi det er noget jeg har hørt fra en bekendt, men synes selv at det lyder lidt spøjst :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers indeholder 28% protein... Kingsmoor 29% og Eaglepack 24%... dette er de 3 mærker vi har haft mest success med at fodre lillefisen på (omend den success er meget begrænset, men de kan dog bruges som træningsgodbidder og til fodersøg)... min hvalp er ikke hyper og har aldrig været det - udover selvfølgelig den naturlige hvalpelivsglæde og den "sædvanlige" løbe frem og tibage i huset med mit pivedyr i et vanvittigt dødsræs tur hun kan finde på at tage om aftenen lige inden hun går i seng....

 

Royal Canin har 32% - det nægter min så overhovdet at røre, men tvivler på at det har noget at gøre med protein-indholdet... Men det er da et foder der ofte anbefales af dyrlæger... så tror at et hvalpefoder på omkring de 30% protein er ret normalt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

hvis det er tørkost er 30% mener jeg altfor meget da hunden ikke skal vokse altfor stærkt jeg vil mene at 24% er mere end rigeligt for en hvalp og man skal jo passe på med indholdet af kalcium og fosfor dette må helst ikke overstige o,8%

 

protein indholdet har intet med aktivitet og gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...