Hop til indhold

Min hund bruger sutteklud!


Gæst Addicteddict
 Share

Recommended Posts

Gæst Addicteddict

Tja, det er sådan set ikke noget problem eller lign. Faktisk er det enormt sødt. Vores hund Ozzy fylder snart 5 år og har siden han var lille suttet på vores tæpper og dyner. Det fungerer sådan at han tager tæppet i munden og sutter på det mens han pylrer en lille smule og hans pote trykker på tæppet. Som sagt, vi syntes det er lidt sødt at kunne sige vores hund bruger sutteklud - men undrer mig hvad der gør at det er sådan? Han blev ikke taget fra mor tidligt. Han var den sidste tilbage da vi fik ham. Og siden da en hund der er blevet forkælet med kærlighed :D

 

Mvh Stine

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør min Oscar også - og har altid gjort. Han bliver 8 år næste gang.

Har aldrig tænkt på det som en dårlig adfærd - men set noget andet i det - nemlig at Oscar dæmper sig selv til ro. Det er specielt på dage hvor han har oplevet lidt mere end andre dage og så gør han det når han skal sove. Oscar er en såkaldt "blød" hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Addicteddict

Tak for svarene! Det er interessant at vide! Ja vi ser skam heller ikke noget problem i det, det er ofte når han alligevel skal geare lidt ned eller skal sove at han bruger kluden. Det sødt 😍 ligesom en baby. Men han vil nu også altid være vores baby.

 

Han har også tildens til at når han hilser på os, at han tager ens håndled i munden og bevæger tungen som om han sutter på det. Det er så noget vi har lært ham at han self ikke må ved gæster for de kan nemt tro det er fordi han vil bide, men egentlig sutter han bare på ens håndled. Gad vide om det er noget af det samme?

 

I alt fald er det jo intet problem, men ikke dette mindre interessant at vide hvorfor :) tak igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Min træners 8 år gamle elitehund gør det også, og ifølge ejeren er der ikke noget mønster i hvornår og hvorfor. Men af og til smutter han hen efter den bamse han i sin tid fik med fra opdrætter, og så patter han på den til han falder i søvn:lun: Han er hverken blød, sensitiv, stresset eller andet - han gør det vist bare fordi det er hyggeligt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Addicteddict

Nååårrh! :) ja altså det der er med ozzy er hat han piber samtidig med at han sutter, han er jo en senge vovse og kommer altid med i seng, men kan godt være lidt irriterende når han så piber samtidig. Han kunne godt lige gøre det lydløst tak ;) haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...